METRIXLAB B.V.
INTERVIEW NSS gaat samenwerking aan met MetrixLab
Combinatie bundelt onderzoekskennis en geavanceerde online
onderzoekstechnologie
Onderzoeksbureau INTERVIEW NSS, onderdeel van het beursgenoteerde EMIS
nv, en 'internet intelligence provider' MetrixLab gaan een
strategische samenwerking aan op het gebied van markt- en
consumentenonderzoek. De bundeling van jarenlange onderzoekservaring
en innovatieve online onderzoeks-technologie zal ondernemingen helpen
nog beter inzicht te krijgen in marktgegevens. MetrixLab is zeer
verheugd over de alliantie met een partij van zo'n gevestigde naam in
de onderzoekswereld. INTERVIEW NSS zal de vernieuwingskracht en
internetkennis van MetrixLab aanwenden om haar product-portfolio uit
te breiden op het gebied van online onderzoek.
INTERVIEW NSS en MetrixLab zullen gezamenlijk nieuwe producten
ontwikkelen. Zo is onlangs de samenwerking van start gegaan met een
'website usability test', waarbij een combinatie van
onderzoekstechnologieën en technieken van beide partijen wordt
gehanteerd. Gezamenlijk onderzoek omvat zowel online als offline
(telefonisch) onderzoek, van zowel online (websites, e-shops) als
offline producten en diensten.
Stijgende vraag naar online onderzoek 'Bij onze klanten bestaat een
groeiende belangstelling voor de nieuwe onderzoeksmogelijkheden van
internet', aldus Hans Lingeman, senior consultant bij INTERVIEW NSS.
'De vernieuwende en efficiënte onderzoekstechnologieën van MetrixLab
zijn specifiek ontwikkeld voor het web en geven een helder inzicht en
zeer accurate gegevens. MetrixLab is daarom een ideale partner om onze
product-portfolio aan te vullen en in de sterk groeiende vraag naar
online onderzoek te kunnen voorzien.'
Onderzoeksexpertise
Han de Groot, CEO van MetrixLab: 'We verwachten veel van de
samenwerking met een gerenommeerd bureau als INTERVIEW NSS. Niet
alleen verbindt het ons met een zeer gevestigde naam in de markt, maar
MetrixLab krijgt zo ook toegang tot een onuitputtelijke bron van
onderzoeksexpertise. Daarvan zullen wij gebruikmaken voor het verder
ontwikkelen van ons online panel. De eerste in samenwerking
ontwikkelde innovatieve onderzoeksproducten zullen niet lang op zich
laten wachten.'
Over INTERVIEW NSS
INTERVIEW NSS is een van de toonaangevende ondernemingen op het gebied
van marketing-informatie in Europa, en is medio 1999 ontstaan toen
CSEM, Inter/View International en NSS Research & Consultancy hun
krachten bundelden. Het integratieproces viel samen met de start van
de geweldige stroomversnelling waarin de marketingwereld terecht is
gekomen. INTERVIEW NSS ondersteunt ondernemingen bij het optimaliseren
van hun relaties met markten en klanten, door het verzamelen,
analyseren, modelleren en interpreteren van informatie over die
relaties. De activiteiten van de onderneming zijn ondergebracht in
drie business units: Branding, Customer Relationship Management en
Mediadotcom.
INTERVIEW NSS is een onderdeel van EMiS, de aan de Amsterdam Exchanges
genoteerde onderneming die actief is op het gebied van electronic
marketing information solutions. Naast INTERVIEW NSS vormt het
European Data Collection Center (EDCC) een belangrijke activiteit van
EMiS. EDCC is een van de grootste in marktonderzoek gespecialiseerde
call centers in Europa en biedt alle andere denkbare manieren van
dataverzameling.
Over MetrixLab
MetrixLab levert internet marketinginformatie en online
onderzoeksdiensten aan e-businesses, consultants en
marktonderzoekbureau's. Hiervoor heeft het bedrijf een aantal zeer
innovatieve en efficiënte internet-onderzoekstechnologieën ontwikkeld.
De informatieproducten van MetrixLab bieden een helder inzichtin
website-effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid, concurrentie
analyse, partnership selectie en online-advertising effectiviteit.
Onlangs verkreeg de onderneming een investering van 3,5 miljoen euro
van investeringsmaatschappij NIB Capital.