METRIXLAB B.V.

INTERVIEW NSS gaat samenwerking aan met MetrixLab

Combinatie bundelt onderzoekskennis en geavanceerde online onderzoekstechnologie

Onderzoeksbureau INTERVIEW NSS, onderdeel van het beursgenoteerde EMIS nv, en 'internet intelligence provider' MetrixLab gaan een strategische samenwerking aan op het gebied van markt- en consumentenonderzoek. De bundeling van jarenlange onderzoekservaring en innovatieve online onderzoeks-technologie zal ondernemingen helpen nog beter inzicht te krijgen in marktgegevens. MetrixLab is zeer verheugd over de alliantie met een partij van zo'n gevestigde naam in de onderzoekswereld. INTERVIEW NSS zal de vernieuwingskracht en internetkennis van MetrixLab aanwenden om haar product-portfolio uit te breiden op het gebied van online onderzoek.

INTERVIEW NSS en MetrixLab zullen gezamenlijk nieuwe producten ontwikkelen. Zo is onlangs de samenwerking van start gegaan met een 'website usability test', waarbij een combinatie van onderzoekstechnologieën en technieken van beide partijen wordt gehanteerd. Gezamenlijk onderzoek omvat zowel online als offline (telefonisch) onderzoek, van zowel online (websites, e-shops) als offline producten en diensten.

Stijgende vraag naar online onderzoek 'Bij onze klanten bestaat een groeiende belangstelling voor de nieuwe onderzoeksmogelijkheden van internet', aldus Hans Lingeman, senior consultant bij INTERVIEW NSS. 'De vernieuwende en efficiënte onderzoekstechnologieën van MetrixLab zijn specifiek ontwikkeld voor het web en geven een helder inzicht en zeer accurate gegevens. MetrixLab is daarom een ideale partner om onze product-portfolio aan te vullen en in de sterk groeiende vraag naar online onderzoek te kunnen voorzien.'

Onderzoeksexpertise
Han de Groot, CEO van MetrixLab: 'We verwachten veel van de samenwerking met een gerenommeerd bureau als INTERVIEW NSS. Niet alleen verbindt het ons met een zeer gevestigde naam in de markt, maar MetrixLab krijgt zo ook toegang tot een onuitputtelijke bron van onderzoeksexpertise. Daarvan zullen wij gebruikmaken voor het verder ontwikkelen van ons online panel. De eerste in samenwerking ontwikkelde innovatieve onderzoeksproducten zullen niet lang op zich laten wachten.'

Over INTERVIEW NSS
INTERVIEW NSS is een van de toonaangevende ondernemingen op het gebied van marketing-informatie in Europa, en is medio 1999 ontstaan toen CSEM, Inter/View International en NSS Research & Consultancy hun krachten bundelden. Het integratieproces viel samen met de start van de geweldige stroomversnelling waarin de marketingwereld terecht is gekomen. INTERVIEW NSS ondersteunt ondernemingen bij het optimaliseren van hun relaties met markten en klanten, door het verzamelen, analyseren, modelleren en interpreteren van informatie over die relaties. De activiteiten van de onderneming zijn ondergebracht in drie business units: Branding, Customer Relationship Management en Mediadotcom.

INTERVIEW NSS is een onderdeel van EMiS, de aan de Amsterdam Exchanges genoteerde onderneming die actief is op het gebied van electronic marketing information solutions. Naast INTERVIEW NSS vormt het European Data Collection Center (EDCC) een belangrijke activiteit van EMiS. EDCC is een van de grootste in marktonderzoek gespecialiseerde call centers in Europa en biedt alle andere denkbare manieren van dataverzameling.

Over MetrixLab
MetrixLab levert internet marketinginformatie en online onderzoeksdiensten aan e-businesses, consultants en marktonderzoekbureau's. Hiervoor heeft het bedrijf een aantal zeer innovatieve en efficiënte internet-onderzoekstechnologieën ontwikkeld. De informatieproducten van MetrixLab bieden een helder inzichtin website-effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid, concurrentie analyse, partnership selectie en online-advertising effectiviteit. Onlangs verkreeg de onderneming een investering van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital.