INTERVIEW*NSS gaat samenwerking aan met MetrixLab
Combinatie bundelt onderzoekskennis en geavanceerde online
onderzoekstechnologie
Persbericht, 8 Januari 2000
Onderzoeksbureau INTERVIEW*NSS, onderdeel van het beursgenoteerde
EMIS nv, en 'internet intelligence provider' MetrixLab gaan een
strategische samenwerking aan op het gebied van markt- en consumentenonderzoek.
De bundeling van jarenlange onderzoekservaring en innovatieve online
onderzoeks-technologie zal ondernemingen helpen nog beter inzicht te
krijgen in marktgegevens. MetrixLab is zeer verheugd over de alliantie met
een partij van zo'n gevestigde naam in de onderzoekswereld.
INTERVIEW*NSS zal de vernieuwingskracht en internetkennis van MetrixLab
aanwenden om haar product-portfolio uit te breiden op het gebied van online
onderzoek.
INTERVIEW*NSS en MetrixLab zullen gezamenlijk nieuwe producten ontwikkelen.
Zo is onlangs de samenwerking van start gegaan met een 'website usability
test', waarbij een combinatie van onderzoekstechnologieën en technieken van beide
partijen wordt gehanteerd. Gezamenlijk onderzoek omvat zowel online als
offline (telefonisch) onderzoek, van zowel online (websites, e-shops) als offline
producten en diensten.
Stijgende vraag naar online onderzoek
"Bij onze klanten bestaat een groeiende belangstelling voor de nieuwe
onderzoeksmogelijkheden van internet", aldus Hans Lingeman, senior
consultant bij INTERVIEW*NSS. "De vernieuwende en efficiënte onderzoekstechnologieën
van MetrixLab zijn specifiek ontwikkeld voor het web en geven een helder
inzicht en zeer accurate gegevens. MetrixLab is daarom een ideale partner om onze
product-portfolio aan te vullen en in de sterk groeiende vraag naar online
onderzoek te kunnen voorzien."
Onderzoeksexpertise
Han de Groot, CEO van MetrixLab: "We verwachten veel van de samenwerking
met een gerenommeerd bureau als INTERVIEW*NSS. Niet alleen verbindt het ons
met een zeer gevestigde naam in de markt, maar MetrixLab krijgt zo ook
toegang
tot een onuitputtelijke bron van onderzoeksexpertise. Daarvan zullen wij
gebruikmaken voor het verder ontwikkelen van ons online panel. De eerste in
samenwerking ontwikkelde innovatieve onderzoeksproducten zullen niet lang op
zich laten wachten."
Over INTERVIEW*NSS
INTERVIEW*NSS is een van de toonaangevende ondernemingen op het gebied
van marketing-informatie in Europa, en is medio 1999 ontstaan toen CSEM,
Inter/View International en NSS Research & Consultancy hun krachten
bundelden.
Het integratieproces viel samen met de start van de geweldige
stroomversnelling
waarin de marketingwereld terecht is gekomen. INTERVIEW*NSS ondersteunt
ondernemingen bij het optimaliseren van hun relaties met markten en klanten,
door het verzamelen, analyseren, modelleren en interpreteren van informatie
over
die relaties. De activiteiten van de onderneming zijn ondergebracht in drie
business
units: Branding, Customer Relationship Management en Mediadotcom.
INTERVIEW*NSS is een onderdeel van EMiS, de aan de Amsterdam Exchanges genoteerde onderneming die actief is op het gebied van electronic marketing information solutions. Naast INTERVIEW*NSS vormt het European Data Collection Center (EDCC) een belangrijke activiteit van EMiS. EDCC is een van de grootste in marktonderzoek gespecialiseerde call centers in Europa en biedt alle andere denkbare manieren van dataverzameling.
Over MetrixLab
MetrixLab levert internet marketinginformatie en online onderzoeksdiensten
aan
e-businesses, consultants en marktonderzoekbureau's. Hiervoor heeft het
bedrijf
een aantal zeer innovatieve en efficiënte internet-onderzoekstechnologieën
ontwikkeld. De informatieproducten van MetrixLab bieden een helder inzicht
in
website-effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid, concurrentie analyse,
partnership
selectie en online-advertising effectiviteit. Onlangs verkreeg de
onderneming een
investering van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital.