6.000 medewerkers van SNS Reaal Groep over op Max Havelaar koffie
8 januari 2001
s-Hertogenbosch, 8 januari 2000 - SNS Reaal Groep gaat voor al haar
6.000 medewerkers over op koffie- en theevoorziening met het Max
Havelaar en Eko keurmerk. Deze keuze ligt in lijn met de wijze waarop
SNS Reaal Groep uitdrukking wil geven aan haar maatschappelijke
verantwoordelijkheid: winstdoelstellingen op een verantwoorde manier
realiseren, met aandacht en respect voor milieu en sociale
vraagstukken.
De koffie en thee met Max Havelaar keurmerk wordt op verantwoorde
wijze bij kleine boeren en coöperaties in de derde wereld door Fair
Trade ingekocht. De koffieboeren ontvangen een gegarandeerde
minimumprijs voor hun producten. Bovendien kunnen zij door langdurige
handelscontracten en voorfinanciering door de Max Havelaar organisatie
een toekomst opbouwen.
Per koffie- of theeconsumptie, en dat zijn er toch zon 10 miljoen per
jaar (8 kopjes koffie of thee per dag per medewerker) komt 2 ct extra
direct ten goede aan de boeren en coöperaties. Met het totaalbedrag
van 200.000 gulden per jaar worden 6000 boerengezinnen extra
ondersteund in hun bestaan.
SNS Reaal Groep is een snelgroeiende Nederlandse bankverzekeraar met
een balanstotaal van 37 miljard Euro en ca. 6.000 medewerkers. Het
hoofdkantoor is gevestigd in s-Hertogenbosch. SNS Reaal Groep biedt
particuliere en zakelijke klanten een compleet aanbod van bank-,
beleggings- en verzekeringsproducten, onder de twee hoofdmerken SNS
bank en Hooge Huys. De maatschappelijke betrokkenheid van SNS Reaal
Groep komt onder andere tot uitdrukking in duurzame spaar-,
beleggings- en verzekeringsproducten, in gespecialiseerde
maatschappelijke research en in community-sponsoring op landelijk,
regionaal en locaal niveau.