Economische Zaken geeft impuls aan 'Neerlands trots'

Exclusieve uitgave ondersteunt internationale 'branding' van Nederland.

In november 2009 bracht het ministerie van Economische Zaken het boekwerk 'Here's Holland' uit, een uitgave met daarin een greep uit het beste van ondernemend Nederland. Succes mag gezien worden en daarom verspreiden Nederlandse vertegenwoordigers dit boekje wereldwijd als relatiegeschenk aan bestaande en potentiële zakenpartners. 'Here's Holland' draagt bij aan de beeldvorming over Nederland als vindingrijk, innovatief en creatief land.

Unique selling points

Staatssecretaris Frank Heemskerk: "In het buitenland moeten we zorgen dat de unique selling points van het Nederlandse handels- en investeringsklimaat goed bekend zijn. Ik merk op mijn internationale reizen vaak dat Nederland - als klein land - bijzonder weet te verrassen. De op-1-na-hoogste breedbandpenetratie ter wereld? Dat weet men vaak niet. De zesde exporteur ter wereld? Is ook nieuw. Daarom is het goed dat we met ´Here´s Holland´dit beeld wederom weten neer te zetten."

Holland logo steeds beter bekend

De uitgave wordt in 2010 door ambassades, consulaten en handelskantoren van Nederland in het buitenland verspreid in hun netwerk. Ook bedrijven zetten de uitgave in voor hun eigen branding. Daarmee bereik je Holland promotie via twee wegen: de individuele ondernemer, en het collectief van het Holland-logo. Heemskerk: "Die oranje tulp wordt inmiddels steeds vaker en beter herkend, en heeft een vernieuwende inhoud. Daar kan iedereen van meeprofiteren."

Over de uitgave

'Here's Holland' is uitgegeven door de EVD, een agentschap van het Ministerie van Economische Zaken dat internationaal ondernemen en samenwerken stimuleert. De EVD is het rijksbrede coördinatiepunt voor de economische promotie van Nederland in het buitenland: Holland Branding. De uitgave is te zien op: www.hollandtrade.com/heresholland.
Meer informatie is te krijgen bij de redactie: boessenkool@evd.nl