Stichting Servicecentrum Scholenbouw

De Stichting Servicecentrum Scholenbouw is nu formeel opgericht. De kerntaak van het Servicecentrum is om scholen en gemeenten te adviseren over geïntegreerde aanbestedingsvormen bij scholenbouw.

Het SCS helpt gemeenten en schoolbesturen bij hun afweging en het aanbestedingsproces om de beste verhouding tussen prijs en kwaliteit voor hun huisvestingsopgave te vinden. Het gaat daarbij om de integratie van het ontwerp/investering en het onderhoud/exploitatie. Het SCS ontwikkelt en verspreidt kennis over geïntegreerd aanbesteden bij scholenbouw. Uitgangspunten zijn praktijkgerichtheid en vraag gestuurd. Door vanuit de praktijk te leren wordt generieke kennis ontwikkeld en worden anderen aangemoedigd van die kennis gebruik te maken. Er is de afgelopen jaren al veel kennis en ervaring opgedaan met geïntegreerd aanbesteden. Verschillende projecten hebben zich al aangemeld om samen met het SCS de mogelijkheden van geïntegreerd aanbesteden voor hun project te bekijken.

Meer informatie: www.scsb.nl.