'Sterke positie consument houdt bedrijven scherp'

'Een sterke positie van consumenten op de telecom markt is belangrijk om bedrijven scherp te houden. Mondige consumenten prikkelen bedrijven en zorgen zo voor betere dienstverlening.'

Dat zei staatssecretaris Heemskerk vandaag in Utrecht bij het jaarlijkse congres van het Instituut voor Telecom Organisatie.

ITO-Award

Staatssecretaris Heemskerk nam na zijn toespraak op het jaarlijkse congres ook de allereerste ITO-award in onvangst voor zijn acties om de positie van de consument op de telecom markt te verbeteren. Heemskerk kreeg de prijs voor o.a. het aanpakken van de dure en lange wachttijden bij de 0900 nummers. In zijn speech zei Heemskerk onder meer dat de aanpak van de 0900-nummers er toe leidt dat een aantal aanbieders van 0900-nummers hun tarieven al hebben teruggebracht naar het lage tarief van 15 cent.

De Stichting Instituut voor Telecom Organisatie (ITO) werd in 2002 opgericht om de telefonische bereikbaarheid en klantgerichte beantwoording bij telefonische loketten te bevorderen. ITO is een initiatief van klanten èn aanbieders.

Meer informatie:

Edwin van Scherrenburg, persvoorlichter, 0615028924, e-mail: e.v.vanscherrenburg@minez.nl