In de nieuwe interactieve BODUM-winkel in Parijs kunnen klanten volop snijden en koken

Persbericht van PR Newswire

KOPENHAGEN, August 31, 2011 /PRNewswire/ --

Woensdag 31 augustus opent BODUM een nieuwe interactieve winkel in Parijs, BODUM-lab. Hier kunnen klanten keukenartikelen testen en ideeën delen en opdoen. BODUM streeft ernaar klanten te inspireren en betrokkenheid te creëren. Het vinden van het juiste keukengerei moet een echte ervaring worden. Tegelijkertijd kunnen klanten BODUM persoonlijk vertellen wat ze van de producten vinden. Deze feedback is van onschatbare waarde voor de productontwikkeling.

BODUM is de eerste fabrikant die zijn klanten de kans geeft om keukengerei uit te proberen in de winkel. Bezoekers van de nieuwe winkel in Parijs kunnen eerst een tomaatje snijden of een sinaasappel persen, voordat ze besluiten welk keukenmes of welke elektrische citruspers ze willen kopen. 'Ervaring' en 'betrokkenheid' zijn dé sleutelwoorden voor het nieuwe BODUM-concept. Volgens het bedrijf is dit belangrijke concept in de toekomst niet alleen terug te vinden in de BODUM-winkels, maar wordt het een belangrijke trend voor allerlei soorten winkels.

"Keukengerei in de hand nemen en er daadwerkelijk mee werken is een hele andere ervaring dan wanneer het product alleen bekeken kan worden in de verpakking. Vergelijk het maar met het kopen van een nieuw hemd. Dat willen mensen ook altijd even aanpassen om er zeker van te zijn dat het mooi staat en dat de pasvorm goed is", aldus Jørgen Bodum, CEO.

BODUM-lab

Het BODUM-lab-concept is helemaal gebaseerd op betrokkenheid van de klanten en het uitproberen van nieuwe keukenartikelen. Er zullen ook professionele koks aanwezig zijn om het gebruik van de producten te laten zien. Deze demonstraties worden georganiseerd rondom thema's zoals vitaminen of koffie. Ook worden er in de winkels demonstratiefilmpjes vertoond terwijl de artikelen getest kunnen worden door de klanten. Als een klant eenmaal het perfecte mes heeft gevonden, kan deze direct online in de winkel besteld worden, waarna het gekochte product bij de klant thuis bezorgd wordt. BODUM is eerder dit jaar in de Deense winkel in Tivoli in Kopenhagen begonnen met deze service. Het concept bleek enorm aan te slaan en klanten in Parijs kunnen nu ook van deze service gebruik gaan maken.

Betrokkenheid in de ontwikkelingsfase: feedback en wensen van de klant

BODUM gebruikt het 'lab' ook om in contact te komen met zijn klanten. Hier verzamelt het bedrijf meningen, kritische opmerkingen en wensen van de klanten en gebruikt het deze feedback voor toekomstige productontwikkeling.

"Het vertrouwen dat we in onze producten hebben is groot. We zijn daarom niet bang voor opmerkingen van onze klanten. Via Facebook en Amazon hebben wij al veel nuttige suggesties ontvangen en we hebben hier dankbaar gebruik van gemaakt. BODUM-lab is de juiste stap om het directe contact met onze klanten te versterken", zegt Jørgen Bodum.

BODUM-lab zal te vinden zijn op de eerste verdieping van de nieuwe winkel in Parijs, die gelegen is langs een van de belangrijkste wandelstraten, de Avenue de Opera tussen het Louvre en de Opera in Parijs. Het bedrijf verwacht bezoekers uit Parijs zelf en toeristen vanuit de hele wereld. Als het concept zoals verwacht een succes wordt, zal het in meer BODUM-winkels geïntroduceerd worden.

Het Deense BODUM bestaat momenteel uit ruim 300 winkels. Daarnaast is de online verkoop verantwoordelijk voor een groeiend deel van de omzet. BODUM wordt verkocht in meer dan 55 landen.

Klik op deze link voor persfoto's:
http://cdn.operateit.dk/bodum/press_pic_aug11.zip

Over BODUM

BODUM werd in 1944 in Kopenhagen opgericht door Peter Bodum. In 1974 nam zoon Jørgen Bodum het stokje over.

100% familiebedrijf. In eigendom van Pia en Jørgen Bodum, kinderen van de oprichter Peter Bodum.

Producten

Het eerste BODUM-product dat wereldwijd bekendheid kreeg, was de vacuüm koffiemaker Santos, die in de jaren '50 voor het eerst in productie kwam. In 1974 werd de Franse koffiepers Bistro geïntroduceerd en deze genoot al snel evenveel populariteit als de Santos. Sinds 1974 heeft BODUM meer dan 100 miljoen Franse koffiepersen en 30 miljoen theepotten geproduceerd.

Naast koffiepersen en theepotten bestaat het BODUM-productaanbod uit keukengerei, textiel, tafelartikelen, barbecues, enz. In totaal bestaat het aanbod uit 4.000 verschillende producten.

Winkels

De eerste BODUM-winkel in Londen werd in 1986 geopend.

Vandaag heeft BODUM meer dan 300 winkels in steden als Parijs, Kopenhagen, Zürich, Luzern, Tokyo en New York en verkoopt het bedrijf producten in ruim 55 landen. Daarnaast is de online verkoop verantwoordelijk voor een groeiend deel van de omzet.

Visie

Het ontwikkelen van producten die voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van functionaliteit en kwaliteit en die tegelijkertijd betaalbaar zijn.

Meer informatie

Marc Picard, Head of Sales Europe. Telephone +41-41-935-45-43, mobile +41-79-686-76-86.

Email: marc.picard@bodum.com

Lars Møller Nielsen, Retail manager. Telephone +45-49-14-80-60, mobile +45-23-35-78-87.

Email: Lars.MollerNielsen@bodum.com

BODUM

CONTACT: .