In de nieuwe interactieve BODUM-winkel in Parijs kunnen klanten volop snijden en koken
Persbericht van PR Newswire
KOPENHAGEN, August 31, 2011 /PRNewswire/ --
Woensdag 31 augustus opent BODUM een nieuwe interactieve winkel in
Parijs, BODUM-lab. Hier kunnen klanten keukenartikelen testen en ideeën
delen en opdoen. BODUM streeft ernaar klanten te inspireren en
betrokkenheid te creëren. Het vinden van het juiste keukengerei moet
een echte ervaring worden. Tegelijkertijd kunnen klanten BODUM
persoonlijk vertellen wat ze van de producten vinden. Deze feedback is
van onschatbare waarde voor de productontwikkeling.
BODUM is de eerste fabrikant die zijn klanten de kans geeft om
keukengerei uit te proberen in de winkel. Bezoekers van de nieuwe
winkel in Parijs kunnen eerst een tomaatje snijden of een sinaasappel
persen, voordat ze besluiten welk keukenmes of welke elektrische
citruspers ze willen kopen. 'Ervaring' en 'betrokkenheid' zijn dé
sleutelwoorden voor het nieuwe BODUM-concept. Volgens het bedrijf is
dit belangrijke concept in de toekomst niet alleen terug te vinden in
de BODUM-winkels, maar wordt het een belangrijke trend voor allerlei
soorten winkels.
"Keukengerei in de hand nemen en er daadwerkelijk mee werken is een
hele andere ervaring dan wanneer het product alleen bekeken kan worden
in de verpakking. Vergelijk het maar met het kopen van een nieuw hemd.
Dat willen mensen ook altijd even aanpassen om er zeker van te zijn dat
het mooi staat en dat de pasvorm goed is", aldus Jørgen Bodum, CEO.
BODUM-lab
Het BODUM-lab-concept is helemaal gebaseerd op betrokkenheid van de
klanten en het uitproberen van nieuwe keukenartikelen. Er zullen ook
professionele koks aanwezig zijn om het gebruik van de producten te
laten zien. Deze demonstraties worden georganiseerd rondom thema's
zoals vitaminen of koffie. Ook worden er in de winkels
demonstratiefilmpjes vertoond terwijl de artikelen getest kunnen worden
door de klanten. Als een klant eenmaal het perfecte mes heeft gevonden,
kan deze direct online in de winkel besteld worden, waarna het gekochte
product bij de klant thuis bezorgd wordt. BODUM is eerder dit jaar in
de Deense winkel in Tivoli in Kopenhagen begonnen met deze service. Het
concept bleek enorm aan te slaan en klanten in Parijs kunnen nu ook van
deze service gebruik gaan maken.
Betrokkenheid in de ontwikkelingsfase: feedback en wensen van de klant
BODUM gebruikt het 'lab' ook om in contact te komen met zijn klanten.
Hier verzamelt het bedrijf meningen, kritische opmerkingen en wensen
van de klanten en gebruikt het deze feedback voor toekomstige
productontwikkeling.
"Het vertrouwen dat we in onze producten hebben is groot. We zijn
daarom niet bang voor opmerkingen van onze klanten. Via Facebook en
Amazon hebben wij al veel nuttige suggesties ontvangen en we hebben
hier dankbaar gebruik van gemaakt. BODUM-lab is de juiste stap om het
directe contact met onze klanten te versterken", zegt Jørgen Bodum.
BODUM-lab zal te vinden zijn op de eerste verdieping van de nieuwe
winkel in Parijs, die gelegen is langs een van de belangrijkste
wandelstraten, de Avenue de Opera tussen het Louvre en de Opera in
Parijs. Het bedrijf verwacht bezoekers uit Parijs zelf en toeristen
vanuit de hele wereld. Als het concept zoals verwacht een succes wordt,
zal het in meer BODUM-winkels geïntroduceerd worden.
Het Deense BODUM bestaat momenteel uit ruim 300 winkels. Daarnaast is
de online verkoop verantwoordelijk voor een groeiend deel van de omzet.
BODUM wordt verkocht in meer dan 55 landen.
Klik op deze link voor persfoto's:
http://cdn.operateit.dk/bodum/press_pic_aug11.zip
Over BODUM
BODUM werd in 1944 in Kopenhagen opgericht door Peter Bodum. In 1974
nam zoon Jørgen Bodum het stokje over.
100% familiebedrijf. In eigendom van Pia en Jørgen Bodum, kinderen van
de oprichter Peter Bodum.
Producten
Het eerste BODUM-product dat wereldwijd bekendheid kreeg, was de vacuüm
koffiemaker Santos, die in de jaren '50 voor het eerst in productie
kwam. In 1974 werd de Franse koffiepers Bistro geïntroduceerd en deze
genoot al snel evenveel populariteit als de Santos. Sinds 1974 heeft
BODUM meer dan 100 miljoen Franse koffiepersen en 30 miljoen theepotten
geproduceerd.
Naast koffiepersen en theepotten bestaat het BODUM-productaanbod uit
keukengerei, textiel, tafelartikelen, barbecues, enz. In totaal bestaat
het aanbod uit 4.000 verschillende producten.
Winkels
De eerste BODUM-winkel in Londen werd in 1986 geopend.
Vandaag heeft BODUM meer dan 300 winkels in steden als Parijs,
Kopenhagen, Zürich, Luzern, Tokyo en New York en verkoopt het bedrijf
producten in ruim 55 landen. Daarnaast is de online verkoop
verantwoordelijk voor een groeiend deel van de omzet.
Visie
Het ontwikkelen van producten die voldoen aan de hoogste eisen op het
gebied van functionaliteit en kwaliteit en die tegelijkertijd
betaalbaar zijn.
Meer informatie
Marc Picard, Head of Sales Europe. Telephone +41-41-935-45-43, mobile
+41-79-686-76-86.
Email: marc.picard@bodum.com
Lars Møller Nielsen, Retail manager. Telephone +45-49-14-80-60, mobile
+45-23-35-78-87.
Email: Lars.MollerNielsen@bodum.com
BODUM
CONTACT: .