Ingezonden persbericht


Persbericht

Kees van Nieuwkerk 'schaamteloze' columnist bij Viva

Hoofddorp, 30 augustus 2011 - Viva heeft Kees van Nieuwkerk aangetrokken als nieuwe 'schaamteloze' columnist. Kees is schrijver en regisseur. Zijn eerste column is te lezen in Viva 36 waarin ook opmerkelijke resultaten staan van een onderzoek naar schaamte bij vrouwen.

Van Nieuwkerk gaat wekelijks vertellen over zijn zoektocht naar de ware liefde. 'Ze moet lief zijn,' zegt hij daarover. 'En zorgzaam.' Over zijn vader zegt hij: 'Ik doe mijn best niet in zijn kruiwagen te zitten, maar ik kan niets doen aan dat kleine windje in mijn rug.'

Niet in bikini
Is de Nederlandse vrouw de schaamte voorbij? Nog lang niet. Dat blijkt uit het onderzoek van viva.nl onder ruim 450 Nederlandse vrouwen. Bijna de helft geneert zich juist heel vaak. Grootste veroorzaker van schaamte bij de Nederlandse vrouw is haar eigen lichaam. 55% voelt zich daarom niet prettig in bikini. 28% gaat zelfs om die reden niet naar de sauna en 40% zont nooit topless.

Borsten en billen
Buikje of vetrollen (46%) en benen (14%) zijn de lichaamsdelen waar de meeste vrouwen zich voor generen. Voor hun borsten (8%) en billen (4%) schamen ze zich bijna niet. Ook scoren overbeharing, puistjes, overgewicht, afgekloven nagels en striae hoog op de schaamteladder. Verder schamen veel vrouwen zich voor hun blunders (20%), zeker als ze dronken zijn geweest (26%).

Viva 36 ligt vanaf 31 augustus in de winkel.
Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht