Generali
Generali kiest voor digitaal en persoonlijk contact
In 2010 introduceerde Generali haar webbased Pensioenportaal voor
salaris/diensttijdregelingen. Het portaal, bedoeld om werkgevers te
ondersteunen bij de zorgplicht naar werknemers, pensioenadministratie
sneller en makkelijker te maken en pensioenen transparanter te
presenteren aan deelnemers, rolt Generali nu uit. Zij startte
allereerst met een pilot om zo al lerend het portaal dit jaar breder te
kunnen uitollen. Generali behoudt daarbij de kwaliteit van het
persoonlijke contact tussen de klant en de pensioenverzekeraar als
eerste prioriteit. "Adviseurs, werknemers en werkgevers kunnen hun
vragen op elke gewenste manier aan ons kwijt", aldus Ineke Leemans,
Manager Leven Collectief bij de pensioen- en inkomensverzekeraar.
Efficiënt en handig; inzicht in pensioen
Het Generali Pensioenportaal is een digitale omgeving waarin een
werkgever alle pensioengegevens van zijn werknemers kan terugvinden en
bijhouden. Het portaal is gebaseerd op drie pijlers: het geven van
actueel inzicht in afzonderlijke pensioenen, het verhogen van de
efficiency bij mutaties en handige extra's. De werkgever kan kiezen het
portaal ook toegankelijk te maken voor de werknemers zelf, zodat zij
maximaal inzicht krijgen in hun eigen pensioen. Het Pensioenportaal
geeft op vragen als `Hoe staat mijn pensioen ervoor?' en `Kloppen al
mijn persoonlijke gegevens nog wel?' direct antwoord.
Waardering voor het Generali Pensioenportaal
Het portaal wordt het meest gewaardeerd vanwege de heldere presentatie
van het verwachte pensioen. Generali zorgt ervoor dat veranderende wet-
en regelgeving steeds direct doorgevoerd wordt, zodat de prognose
altijd actueel is. Naast het eenvoudig kunnen verwerken van mutaties
heeft het portaal nog enkele opvallende kwaliteiten. Zoals de
uitgebreide mogelijkheid om selecties te maken, deze op te slaan en te
gebruiken vanuit Excel. Verder beschikt het portaal over een centrale
plek voor eigen formulieren, bedrijfsdocumenten en een smoelenboek.
Elke klant een eigen accountteam
Generali is in omvang een relatief kleine pensioenverzekeraar, maar
juist haar omvang maakt persoonlijk contact mogelijk. Iedere klant
heeft en houdt een speciaal accountteam. Generali ziet haar
Pensioenportaal expliciet als een aanvulling op de dienstverlening en
niet als een vervanging van persoonlijk contact; het persoonlijke
gesprek met zowel de relatie als de adviseur. Het juiste pensioen
kiezen is niet altijd eenvoudig. In de optiek van Generali is én blijft
professioneel en persoonlijk advies dan ook broodnodig. Advies dat wint
bij transparantie en prettige samenwerking. Het Generali
Pensioenportaal draagt positief bij aan het maken van een keuze voor
een collectief pensioen door de werkgever.
Publicatiedatum: 29-08-2011
© Generali verzekeringsgroep 2011