Ingezonden persbericht


Persbericht

Vorsten Royale Prinsenverkiezing 2011
Prins Maurits voor de derde keer aan kop

Hoofddorp, 25 augustus 2011 - Was zijn voorsprong vorig jaar nog erg klein, dit jaar is Prins Maurits heel duidelijk dé grote winnaar van de Prinsenverkiezing van Vorsten Royale. Voor de derde keer op rij. Nummer 2 is prins Willem-Alexander, die vorig jaar nog op de derde plaats stond na de Zweedse prins Carl Philip. Opvallend ook: de Britse prinsen rukken op!

Lezers van Vorsten Royale konden voor het derde achtereenvolgende jaar laten weten wie zij de leukste en charmantste prins vinden. Hét royaltytijdschrift van Nederland stelde een shortlist samen van 25 prinsen, onder wie ook mannen zonder prinsentitel, maar wel met koninklijk bloed. Via internet of door het sturen van een briefkaart konden lezers hun persoonlijke top-3 doorgeven

Populaire broers
Opnieuw veroverde de charmante en populaire prins Maurits de eerste plaats: hij kreeg 22,5% van het totaal aantal punten. Het verschil met de nummer 2 - dit jaar prins Willem-Alexander - werd groter: van 3,4% naar 5,7%. De Zweedse prins Carrl Philip, die kans leek te maken op de toppositie, zakte van 2 naar 3. Het huwelijk van prins William en Catherine Middleton heeft ongetwijfeld bijgedragen aan de stijgende populariteit van de Britse prinsen: William stijgt van de zevende naar de vierde plaats, zijn broer Harry gaat van 8 naar 6.

Scandinavië bij elkaar
De Scandinavische prinsen staan in deze populariteitspoll achter elkaar: kroonprins Frederik van Denemarken staat op plek 7, prins Daniel van Zweden (vorig jaar nog verrassend hoog binnengekomen op plaats 5) zakt naar de achtste positie en kroonprins Haakon van Noorwegen prolongeert zijn negende plaats.

Oranje-prinsen
Vorig jaar viel het op dat de Oranje-prinsen óf in de top-5 óf onderaan stonden. Dit jaar zijn de achterblijvers opgeschoven naar de middenmoot. Alleen prins Friso moet nog genoegen nemen met een plek in de onderste regionen (plaats 22).

De complete uitslag van de Vorsten Royale Prinsenverkiezing is te lezen in Vorsten Royale editie 10, die vanaf 25 augustus in de winkel ligt. Over Vorsten Royale
Vorsten Royale is een eigentijds royalty tijdschrift over alle aspecten van het koningshuis. Het magazine speelt in op de behoefte aan betrouwbare informatie over de Oranjes en andere vorstenhuizen. Vorsten Royale is uitgegroeid tot een autoriteit op haar terrein. Door uitgebreide kennis en expertise kan het blad een goed oordeel vellen over koninklijke gebeurtenissen en personen. Vorsten Royale speelt in op de enorme populariteit van het Nederlandse koningshuis waarbij de verschillende prinsessen, en Màxima in het bijzonder, de hoofdrol spelen.

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (