Persbericht
Onderzoek Maandblad Zin
Sex op je 50ste nog even leuk als op je 30ste
Hoofddorp, 25 augustus 2011 - Uit reclame, televisie en internet krijg je de indruk dat sex vooral hoort bij jong zijn. Onzin, blijkt uit onderzoek van maandblad Zin. Vijftigers vrijen misschien iets minder dan dertigers - 6x per maand, 330-ers 9x per maand - maar ze genieten er nog net zo veel van.
Vijftigers hebben namelijk meer tijd en energie voor sex. 73% van de 50-ers zegt genoeg tijd te hebben voor zijn/haar sexleven, terwijl dit percentage bij 30-ers 55% is. En 50-ers zijn ook blijer met de frequentie; 49% van de 50-ers doet het naar haar of zijn idee genoeg. Tegenover 40% van de 30-ers. Vooral getrouwde 50-ers zijn met 53% tevreden tot zeer tevreden over hoe vaak zij de liefde bedrijven.
Genoeg energie
Ook een gebrek aan energie staat voor 35% van de 30-ers een sexleven zoals zij dit zouden willen in de weg. Van de 50-ers geeft 22% aan dat een gebrek aan energie een obstakel vormt. Voor 52% van de 50-ers gaat dit helemaal niet op: zij hebben genoeg energie om sex te hebben. Vooral 30-ers met thuiswonende kinderen geven met 44% aan geen energie te hebben voor sex. Dit tegenover 20% bij de 50-ers met nog thuiswonende kinderen.
Jong geleerd...
Maar liefst 85% van de 50-ers met een relatie geeft aan regelmatig sex te hebben. Bij de single 50-ers is dit een stukje lager: 48% geeft aan geen sex meer te hebben met anderen. Dit ligt echter voor single 30-ers niet anders. Een goed sexleven blijft zeer belangrijk, vindt 67% van de 50-ers. Ook op latere leeftijd. Opvallend detail: uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat wie in zijn dertiger jaren een goed sexleven heeft, dat ook in zijn vijftiger jaren zal hebben.
Septembernummer
Het online onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos & Jansen onder een representatieve steekproef van 500 mannen en vrouwen van 30-39 jaar en van 50-59 jaar. Het complete onderzoek is te lezen in het septembernummer van Zin, dat vanaf 25 augustus in de winkel ligt. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).
Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.
Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op
Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.
Volg ons op Twitter:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (
Ingezonden persbericht