Gemeente Bunnik


Gespreksavond actualisatie waterbeleid

Donderdag 25 augustus is in het gemeentehuis om 20.00 uur een gespreksavond over het waterbeleid.

Tot voor kort hadden de gemeenten in Nederland alleen een wettelijke taak om afvalwater in te zamelen en via de riolering af te voeren naar de zuiveringsinstallaties. Door recente nieuwe wetgeving hebben de gemeenten aanvullende taken gekregen op het gebied van beheer van het grondwater en (de afvoer) van hemelwater. Ook inwoners hebben op 'eigen terrein' bepaalde verantwoordelijkheden gekregen. Om de nieuwe taken goed te kunnen invullen, wil de gemeente nieuw beleid gaan maken. Het huidige rioleringsplan wordt vervolgens daarop aangepast.

De gemeente Bunnik wil het waterbeleid voor de nieuwe (wettelijke) taken voor de komende jaren zoveel mogelijk samen met haar inwoners gaan opstellen. Voordat de gemeente het beleid opstelt, wil zij daarom dan ook graag eerst met u daarover in gesprek. Maar ook relevante externe partners zoals het Hoogheemraadschap, de land-en tuinbouworganisatie en de dorpsraad Werkhoven worden voor de gespreksavond uitgenodigd. Het doel van de avond is om samen met u en hen kennis en informatie uit te wisselen en ideeën/wensen te inventariseren. En verder gaan wij tijdens de bijeenkomst dieper in op wat de verantwoordelijkheden van inwoners en gemeente precies zijn.

Datum: donderdag 25 augustus

Locatie: hal van het gemeentehuis, Singelpark 1 in Odijk

Tijd: 20.00 uur

Heeft u op dit moment nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met de heer. J.C. van Wier, gemeentelijk projectleider, (T) 030 659 48 93.