Gemeente Bunnik
Gespreksavond actualisatie waterbeleid
Donderdag 25 augustus is in het gemeentehuis om 20.00 uur een
gespreksavond over het waterbeleid.
Tot voor kort hadden de gemeenten in Nederland alleen een wettelijke
taak om afvalwater in te zamelen en via de riolering af te voeren naar
de zuiveringsinstallaties. Door recente nieuwe wetgeving hebben de
gemeenten aanvullende taken gekregen op het gebied van beheer van het
grondwater en (de afvoer) van hemelwater. Ook inwoners hebben op 'eigen
terrein' bepaalde verantwoordelijkheden gekregen. Om de nieuwe taken
goed te kunnen invullen, wil de gemeente nieuw beleid gaan maken. Het
huidige rioleringsplan wordt vervolgens daarop aangepast.
De gemeente Bunnik wil het waterbeleid voor de nieuwe (wettelijke)
taken voor de komende jaren zoveel mogelijk samen met haar inwoners
gaan opstellen. Voordat de gemeente het beleid opstelt, wil zij daarom
dan ook graag eerst met u daarover in gesprek. Maar ook relevante
externe partners zoals het Hoogheemraadschap, de land-en
tuinbouworganisatie en de dorpsraad Werkhoven worden voor de
gespreksavond uitgenodigd. Het doel van de avond is om samen met u en
hen kennis en informatie uit te wisselen en ideeën/wensen te
inventariseren. En verder gaan wij tijdens de bijeenkomst dieper in op
wat de verantwoordelijkheden van inwoners en gemeente precies zijn.
Datum: donderdag 25 augustus
Locatie: hal van het gemeentehuis, Singelpark 1 in Odijk
Tijd: 20.00 uur
Heeft u op dit moment nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met de
heer. J.C. van Wier, gemeentelijk projectleider, (T) 030 659 48 93.