Ontwikkelaar bewijst dat crisis.nl te duur is

Persbericht van Shock Media BV

Ontwikkelaar bewijst dat gefaalde overheidswebsite crisis.nl veel te duur is door zelf een redundante site te ontwikkelen die miljoenen hits aankan.

500.000 euro heeft het de belastingbetaler gekost, de gefaalde overheidswebsite www.crisis.nl. In geval van een incident of noodsituatie gebruikt de overheid deze website om actuele en mogelijk urgente informatie te verstrekken. Bij elke crisis, zoals onder andere de brand in Moerdijk, werd de website volledig onbereikbaar door capaciteitstekort. Inmiddels heeft het Ministerie van Veiligheid en Justitie al aangegeven nog meer geld beschikbaar te stellen voor dit project.

Internet Service Provider Shock Media B.V. te Almelo heeft als protest tegen de enorm hoog opgelopen kosten van het gefaalde www.crisis.nl in enkele dagen tijd een alternatief in het leven geroepen: www.crisis2.nl. Op deze website valt te lezen dat deze getest is met meer dan twee miljoen bezoekers per minuut en dubbel uitgevoerd is op het gebied van hardware en internetverbindingen. De kosten van dit alternatief zijn ongeveer 75% lager dan wat de bekritiseerde overheidswebsite op dit moment kost. Terwijl de capaciteit vele malen hoger is.

Alain Gotz, algemeen directeur van Shock Media B.V., benadrukt dat de huidige www.crisis2.nl opstelling veel beter is dan de overheidswebsite, maar niet onfaalbaar. Er is voor meer capaciteit een kleine investering nodig waartoe de ISP uit Almelo zich niet geroepen voelt; "Wij hebben www.crisis2.nl als protest opgezet om te bewijzen dat het ten eerste veel goedkoper kan en ten tweede veel beter. We hebben echter geen behoefte om verder bedrijfsbudget hieraan te spenderen en capaciteit verder uit te breiden. In ieder geval niet zolang de overheid ervoor kiest om absurde bedragen te betalen aan partijen die al jaren lang weten te falen in de primaire taak waarvoor ze zijn ingeschakeld".

Links:
http://www.shockmedia.nl



Razende Robot Reporter