Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
30 mei 2011

Nieuwe campagne KustZe promoot het 'jonge' imago van de Kust De Kust op tournee in studentensteden

Om de nieuwe jongerencampagne KustZe te lanceren, is de Kust gestart met een tournee in Vlaamse studentensteden. Met KustZe wil Westtoer de kust positioneren als een jonge en eigentijdse bestemming. Vooral de muziekfestivals en de hippe adressen zijn de centrale thema's in de nieuwe campagne. Met een tourbus trekt KustZe naar Leuven, Gent, Kortrijk, Hasselt en Antwerpen. Studenten krijgen er onder andere een gratis kustgids met evenementen en hippe adressen.

Westtoer voert, samen met de tien kustgemeenten, deze zomer een promotiecampagne om het 'jonge imago' van de Kust te ondersteunen. "De Kust is voor vele jongeren een bestemming die nog moet (her)ontdekt worden. De KustZe campagne (www.facebook.com/kustze) toont jongeren wat de Kust voor hen in petto heeft: muziekfestivals, hippe strandclubs, lounge bars, betaalbare eetcafés, beachfun, betaalbare logies, enzovoort. Ver weg is niet altijd beter dan dichtbij", aldus Geert Hoorens, regiomanager Kust bij Westtoer.

Voor de campagne wordt onder andere samengewerkt met TMF en Studio Brussel. Ook Facebook en You Tube worden prominent ingezet als communicatie-instrumenten.

Deze week starten tevens televisie-opnames van TMF. Kustreportages worden deze zomer uitgezonden in het programma Camping Tropical.

KustZe past in het Impulsprogramma Kust van de Vlaamse Regering. Alle info via www.facebook.com/kustze en www.dekust.be