Gemeente Eindhoven

Eindhoven aan de slag met Citymarketing

Wil van Bussel van WVB Marketing is kwartiermaker citymarketing. Daarnaast is er een stuurgroep citymarketing. De kwartiermaker en de stuurgroep citymarketing zullen voor de zomer een passend organisatiemodel voor citymarketing presenteren.

Eindhoven wil zich regionaal, landelijk en internationaal sterker positioneren. Om de kwaliteiten van de stad kenbaar en herkenbaar te maken is besloten om een eenduidig merk Eindhoven te creëren. In december heeft de gemeenteraad ingestemd met de nieuwe citymarketingstrategie. Hierin zijn ambitieuze en heldere keuzes gemaakt. Denk hierbij aan de doelgroepen die centraal staan en een nieuwe focus in organisatie.

Doelgroepen

De primaire doelgroepen waarop de marketinginspanningen zich zullen richten zijn (internationale) technologisch innovatieve bedrijven en researchinstituten, (internationale) kenniswerkers, (internationale) studenten en (internationale) zakelijke bezoekers.

Nieuw organisatiemodel

De totstandkoming van een nieuw organisatiemodel is de eerste vervolgstap om tot uitvoering van de nieuwe citymarketingstrategie te komen. Het college van B&W heeft daarvoor de heer Wil van Bussel (van WVB Marketing) de opdracht gegeven om een nieuw organisatiemodel te maken. Daarnaast is er een stuurgroep citymarketing opgericht. Van Bussel en de stuurgroep citymarketing zullen voor de zomer een passend organisatiemodel voor citymarketing presenteren met een sluitende begroting.

Stuurgroep

De stuurgroep bestaat uit:

* Voorzitter: Joost Helms, wethouder Citymarketing
* Ruud Severijns, burgemeester gemeente Oirschot, voorzitter Raad van Toezicht Regio VVV Zuidoost-Brabant

* Harry Roumen, secretaris TU/e, voorzitter bestuur Stichting Citydynamiek Eindhoven

* Bart de Boer, directievoorzitter Efteling
* Erik Braun, econoom, citymarketing expert, Erasmus Universiteit Rotterdam

* Ad Verbakel, gemeentesecretaris a.i.