Eindhoven aan de slag met Citymarketing
Wil van Bussel van WVB Marketing is kwartiermaker citymarketing.
Daarnaast is er een stuurgroep citymarketing. De kwartiermaker en de
stuurgroep citymarketing zullen voor de zomer een passend
organisatiemodel voor citymarketing presenteren.
Eindhoven wil zich regionaal, landelijk en internationaal sterker
positioneren. Om de kwaliteiten van de stad kenbaar en herkenbaar te
maken is besloten om een eenduidig merk Eindhoven te creëren. In
december heeft de gemeenteraad ingestemd met de nieuwe
citymarketingstrategie. Hierin zijn ambitieuze en heldere keuzes
gemaakt. Denk hierbij aan de doelgroepen die centraal staan en een
nieuwe focus in organisatie.
Doelgroepen
De primaire doelgroepen waarop de marketinginspanningen zich zullen
richten zijn (internationale) technologisch innovatieve bedrijven en
researchinstituten, (internationale) kenniswerkers, (internationale)
studenten en (internationale) zakelijke bezoekers.
Nieuw organisatiemodel
De totstandkoming van een nieuw organisatiemodel is de eerste
vervolgstap om tot uitvoering van de nieuwe citymarketingstrategie te
komen. Het college van B&W heeft daarvoor de heer Wil van Bussel (van
WVB Marketing) de opdracht gegeven om een nieuw organisatiemodel te
maken. Daarnaast is er een stuurgroep citymarketing opgericht. Van
Bussel en de stuurgroep citymarketing zullen voor de zomer een passend
organisatiemodel voor citymarketing presenteren met een sluitende
begroting.
Stuurgroep
De stuurgroep bestaat uit:
* Voorzitter: Joost Helms, wethouder Citymarketing
* Ruud Severijns, burgemeester gemeente Oirschot, voorzitter Raad van
Toezicht Regio VVV Zuidoost-Brabant
* Harry Roumen, secretaris TU/e, voorzitter bestuur Stichting
Citydynamiek Eindhoven
* Bart de Boer, directievoorzitter Efteling
* Erik Braun, econoom, citymarketing expert, Erasmus Universiteit
Rotterdam
* Ad Verbakel, gemeentesecretaris a.i.
Gemeente Eindhoven