Autonomy versterkt social media mogelijkheden eDiscovery
Unieke mix van emotie-analyse, compliance en eDiscovery
Nieuwegein, 20110228 -- Nieuwegein, 28 februari 2011 – Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, versterkt bestaande mogelijkheden in het eDiscovery proces voor het identificeren, het bewaren en het verzamelen van informatie die zich verspreidt via social media. Conversaties binnen social media zijn voornamelijk gevuld met jargon, scheldwoorden en emotionele ondertonen (zoals sarcasme, opwinding en teleurstelling) en zijn vaak zo beknopt opgesteld dat de context lastig te achterhalen is. De verbeterde oplossing van Autonomy is in staat om emoties te begrijpen en patronen en concepten te herkennen binnen alle vormen van informatie en is de basis van de nieuwe Electronic Document Discovery oplossing (EDD).
Bedrijven hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in social media, bijvoorbeeld door het aannemen van nieuwe medewerkers en te investeren in softwareprogramma’s die zich richten op klantcontact en promotie van de eigen organisatie via social media. Er worden echter steeds meer eisen gesteld aan het gebruik van social media, zoals de nieuwe regelgeving van FINRA (Financial Industry Regulatory Authority) die het ‘FINRA Regulatory Notice 10-06’ heeft uitgegeven. Hierin stellen zij dat bij hen aangesloten organisaties via social media verspreidde zakelijke content op de juiste wijze archiveren en beheren, zoals zij dit ook doen met alle andere bedrijfsinformatie. Juridische teams dienen volgens deze nieuwe regelgeving ook goed voorbereid te zijn, zodat zij deze informatie kunnen doorzoeken, identificeren, bewaren en verzamelen. Autonomy biedt een uitgebreide oplossing die organisaties in staat stelt om succesvolle social marketingprogramma’s te draaien, compliance te onderhouden en om via social media verspreidde informatie voor te bereiden op het eDiscovery proces.
“Al tientallen jaren voorziet Autonomy wereldwijd toonaangevende inlichtingen- en veiligheidsdiensten van vooruitstrevende technologie om hen te helpen om de betekenis van berichten te ontcijferen in het kader van de staatsveiligheid. Dezelfde technologie wordt nu ook toegepast om berichtgeving op social media in goede banen te leiden”, zegt Mike Sullivan, CEO van Autonomy Protect. “Ons werk met inlichtingen- en veiligheidsdiensten was een goede testcase, omdat de communicatie ook hier vaak beknopt is en omgeven van cryptische omschrijvingen, vergelijkbaar met berichtgeving in social media. Alleen onze Meaning Based technologie is in staat om dergelijke berichtgeving te doorgronden. Op dezelfde wijze waarop we audio, video, e-mail en andere datavormen hebben opgenomen in onze eDiscovery oplossing, voegen we nu social media toe als datastructuur die we automatisch kunnen verwerken.”
De nieuwe oplossing van Autonomy is opgebouwd uit de volgende onderdelen:
- Autonomy Explore – identificeert, analyseert en onderneemt actie op basis van patronen binnen alle mogelijke manieren van klantcontact zoals websites, mobiele telefoons, contactcenters en social media. Door binnen alle kanalen automatisch klantemoties te begrijpen, kunnen bedrijven de drempels die door gescheiden systemen, point solutions (procesgerichte applicaties gericht op een specifieke verticale markt) en organisatorische structuren zijn gecreëerd, eenvoudiger wegnemen, zodat uiteindelijk de inkomsten stijgen.
- Autonomy Social Media Governance – stelt bedrijven in staat om zich proactief voor te bereiden op compliance en rechtszaken rondom social media. Het product is een uitbreiding op het toonaangevende supervision, policy en compliancy platform van Autonomy en wordt gebruikt door tal van grote ondernemingen wereldwijd.
- Social Media EDD – stelt organisaties in staat om snel te reageren in rechtszaken waarin social media relevant is, door het intelligent zoeken, identificeren, bewaren en verzamelen van interne en externe social media interacties. Deze mogelijkheden zijn onderdeel van het end-to-end eDiscovery aanbod van Autonomy, waarmee organisaties in staat zijn om hun volledige eDiscovery proces te managen vanuit één oplossing.
- Social Media Connectors – voorziet in connecties met duizenden relevante nieuws feeds, blogs en social media zoals Facebook, Twitter en YouTube. In aanvulling daarop legt Autonomy de verbinding met klantgerichte en interne systemen, inclusief callcenters, audio en andere CRM-software, zodat marketeers en juridische teams een alomvattend en integraal begrip hebben van specifieke gebieden.
-------------------
Over Autonomy
Autonomy Corporation plc (LSE: AU. of AU.L) is leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen en koploper in de Meaning Based Computing benadering. Autonomy is recentelijk door IDC erkend als organisatie met het grootste marktaandeel en de snelste groei in de wereldwijde search and discovery markt. De technologie van Autonomy maakt het mogelijk dat computers de menselijke informatie volledig begrijpen. Iedere vorm van digitale elektronische data wordt conceptueel en contextueel begrepen, waaronder tekst, e-mail, web pagina’s en beeld- en geluidsmateriaal. Autonomy’s technologie vormt de motor van bedrijfskritische applicaties die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie. Autonomy biedt oplossingen voor pan-enterprise search, customer interaction solutions, information governance, end-to-end eDiscovery, records management, archiving, business process management, web content management, web optimization, rich media management en beeld- en geluidsanalyse.
Het klantenbestand van Autonomy bestaat uit meer dan 20.000 internationale ondernemingen, advocatenkantoren en overheidsinstanties zoals AOL, BAE Systems, BBC, Bloomberg, Boeing, Citigroup, Coca Cola, Deutsche Bank, DLA Piper, Ericsson, FedEx, Ford, GlaxoSmithKline, Lloyds Banking Group, NASA, Nestlé, the New York Stock Exchange, Reuters, Shell, Tesco, T-Mobile, the U.S. Department of Energy, the U.S. Department of Homeland Security en the U.S. Securities and Exchange Commission. Autonomy heeft meer dan 400 OEM partners en resellers, waaronder Citrix, HP, Novell, Oracle, Sybase, Symantec en TIBCO. De onderneming heeft kantoren wereldwijd. Voor meer informatie: www.autonomy.com
Autonomy en het Autonomy logo zijn gedeponeerde handelsmerken/of handelsmerken van Autonomy Corporation plc. Alle andere handelsmerken zijn het bezit van hun respectievelijke eigenaars.
Autonomy