Gemeente Dirksland
Dirksland neemt voor de tweede keer deel aan de Benchmark Publiekszaken
Dit jaar doet de gemeente Dirksland, net als vorig jaar, weer mee aan
de Benchmark Publiekszaken, een klanttevredenheidsonderzoek naar de
dienstverlening door de gemeente.
De Benchmark Publiekszaken is een hulpmiddel voor gemeenten om de
prestaties van de âafdeling publiekszakenâ in kaart te brengen en deze,
zo nodig, te verbeteren na de vergelijking met de prestaties van andere
gemeenten.
Dit klanttevredenheidsonderzoek geeft burgers en gemeenten inzicht in
de kwaliteit van de dienstverlening. Uiteindelijk gaat het erom dat
burgers tevreden zijn over de dienstverlening van de gemeente. Die
tevredenheid wordt bepaald door het soort dienst dat wordt geleverd,
zoals bouwvergunning, paspoort, uitkering etc. en de manier waarop die
dienst wordt verleend. Dit laatste heeft met name te maken met de
organisatie, zoals werkprocessen, balie, internet, telefoon,
wachttijden etc.
Het onderzoek richt zich op drie onderdelen, namelijk op:
⢠Baliedienstverlening
⢠Telefonische dienstverlening
⢠Digitale dienstverlening
Het kan dus zijn, dat u als inwoner of klant van de gemeente Dirksland,
benaderd wordt voor deelname aan het onderzoek voor een of meerdere van
de hierboven genoemde onderdelen.
In de periode van 7 tot 25 maart worden de bezoekers aan de
gemeentelijke balie benaderd.
In de periode van 21 maart tot 15 april worden burgers/klanten die het
afgelopen jaar telefonisch contact met een medewerker van de gemeente
hebben gehad, benaderd met vragen over dit contact. En tot slot kunnen
burgers/klanten die het afgelopen jaar via de digitale weg contact
hebben gehad met de gemeente in de periode van 21 maart tot 7 april
benaderd worden over het betreffende contact.
Wij hopen op een ieders medewerking voor deelname aan het onderzoek.
Alleen dan kunnen wij de dienstverlening aanpassen op de
wensen/behoeften van onze burgers en klanten.
Â