Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Hi introduceert Hi Belstatus App en Hi MB Update
Nieuwe gratis diensten voor inzicht in bel-, sms en internettegoed en rekening zonder verrassingen
Den Haag, 10 februari 2011 - Hi introduceert als eerste mobiele provider twee gratis diensten, waarmee de status van de bel- en smsbundel en het internetverbruik van de beller continue inzichtelijk is. Uit onderzoek van Hi* blijkt dat 40% van de jongeren in de maanden december en januari regelmatig rood staat en schulden maakt. Deze schulden bouwen ze op door onkunde en te weinig inzicht in kosten. Dat er veel behoefte is aan meer informatie blijkt ook uit het feit dat maandelijks ruim 500.000 keer gebruik wordt gemaakt van het Hi saldo informatienummer (1244). Daarom heeft Hi de Hi Belstatus App - beschikbaar voor iPhone en Android toestellen - en de Hi MB Update ontwikkeld. Zo hebben jongeren controle over de hoogte van hun rekening en zijn kosten geen verrassing.
Hi Belstatus App en Hi MB Update
Hi is continue in gesprek met jongeren en ontwikkelt samen met haar bellers, de Hi Society, nieuwe diensten en producten zoals de Hi Belstatus App en de Hi MB Update. "Wij vinden het belangrijk om jongeren te helpen bij de bewustwording van hun mobiele kosten. Met de introductie van deze nieuwe gratis tools zetten we een eerste stap. Kosten zijn zo beter inzichtelijk." aldus Eric-Jan Doorenbosch, directeur Hi. De Hi Belstatus App geeft op overzichtelijke wijze de status van de bel- en smsbundel weer. De Hi MB Update stuurt een reminder-sms als je op 50%, 75% en 100% van het verbruik van je internetbundel zit.
_______________________
*Representatief onderzoek uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Kien in januari 2011 onder 500 Nederlandse mannen en vrouwen in de leeftijd van 18 - 24 jaar.
- EINDE PERSBERICHT -