Saxion
BR>
do 03 februari 2011
Derde Media Battle met studenten Saxion
Van maandag 7 tot en met vrijdag 11 februari werken studenten van
Saxion en de Hogeschool Utrecht voor de derde keer samen in de 'Media
Battle' in Enschede. Creatieve studententeams buigen zich over
communicatievraagstukken van ondernemers uit Utrecht en Enschede. Op de
laatste dag presenteren de studenten de ontwikkelde campagnes en kiest
een vakjury het beste concept.
Tijdens de Media Battle worden crossmediale concepten ontwikkeld door
teams van studenten van de academie Creatieve Technologie van Saxion en
Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. De studenten
zetten hun brede kennis van sociale media, GPS-technologie, draadloze
netwerken en smartphones in om nieuwe concepten te bedenken voor de
interactie tussen ondernemer en klant. De campagnes zijn gericht op
praktische vraagstukken van ondernemers die kansen zien om nieuwe media
in te zetten voor meer verbinding met de consument. Utrechtse
ondernemingen die meedoen zijn: Fit Professionals en La Piazzetta. Uit
Enschede nemen Kookboek.nl, Deesz, Fellini, Korte Hengelosestraat en de
Federatie Centrumondernemers Enschede & Gemeente Enschede deel.
Tegenwoordig zoeken consumenten vaak eerst op internet naar de beste
koop en vragen de mening van vrienden, voordat men naar de winkel gaat.
Achteraf geven veel kopers via internet hun mening over de producten en
de verkoper op beoordelingswebsites. Door met crossmediale concepten
slim in te spelen op de schakelpunten tussen het zoekgedrag op internet
en het koopgedrag in de winkel, kan de consument meer betrokken worden
bij de onderneming. Dat kan leiden tot de aanschaf van andere producten
en een grotere tevredenheid.
Meer informatie over de Media Battle is te vinden op
mediabattle.ning.com.