Baker Tilly Berk


Naamswijziging bevestigt positie als toonaangevend kantoor

Gouda, 1 februari 2011 - Berk, één van de oudste landelijk opererende accountants- en belastingadvieskantoren in Nederland, voert vanaf vandaag een nieuwe naam: Baker Tilly Berk. De naamswijziging is onderdeel van de strategie van Berk om zijn positie als toonaangevend kantoor voor de middenmarkt verder te versterken. Om goed aan te sluiten op de toenemende internationalisering in die markt vindt Berk het de hoogste tijd om ook in de naam uit te dragen dat het lid is van het wereldwijde netwerk Baker Tilly International.

De nieuwe strategie anticipeert op veranderingen in de markt. Het MKB
-en vooral het middenbedrijf- wordt internationaler en vraagt daardoor steeds meer om grensoverschrijdende dienstverlening. Berk was in 1988 een van de oprichters van Baker Tilly International, een netwerk van onafhankelijke accountants- en belastingadvieskantoren met tegenwoordig 150 leden in 120 landen. Veel klanten van Berk worden via dat netwerk ondersteund bij hun activiteiten buiten de landsgrenzen.

"Toch merken we dat die kant van onze dienstverlening onvoldoende bekend is. Nog te weinig klanten weten dat we al jaren lid zijn van een sterk internationaal netwerk", onderbouwt Romke van der Veen, de nieuwe bestuursvoorzitter van Baker Tilly Berk, het besluit om van naam te veranderen.

Positionering

Naast de internationalisering merkt Baker Tilly Berk dat ondernemers steeds meer behoefte hebben aan advies bij het uitstippelen van de toekomst van hun bedrijf. Ze zoeken een adviseur die met praktische oplossingen komt. Baker Tilly Berk vertaalt deze marktvraag naar dienstverlening met toegevoegde waarde voor ondernemers. Het nieuwe motto verwoordt dat ook: `Wij adviseren. Baker Tilly Berk'. Baker Tilly Berk is een zelfstandige Nederlandse organisatie met sterke wortels in het MKB. Om dit te benadrukken blijft `Berk' onderdeel van de naam.

Zichtbaar in de markt

Romke van der Veen: "Onze ambitie is duidelijk: Baker Tilly Berk is het toonaangevende kantoor voor ondernemers in het middenbedrijf. Met de naamswijziging en nieuwe huisstijl willen wij onze zichtbaarheid in de markt verbeteren. Daaraan hebben we in het verleden te weinig gedaan, deels veroorzaakt door de bescheidenheid bij Berk. Dat mag ons echter niet meer belemmeren om de buitenwereld te vertellen wie we zijn en waar we voor staan."

Verstevigen netwerk

Geoff Barnes, CEO van Baker Tilly International, is verheugd dat Berk heeft besloten tot de naamswijziging: "Ons doel is dat Baker Tilly wereldwijd wordt herkend als een toonaangevend merk in de zakelijke dienstverlening. Berk is één van de grootste en oudste onafhankelijke leden van het netwerk. De naamswijziging tot Baker Tilly Berk is dan ook een belangrijke stap voorwaarts bij het bereiken van ons doel. De sterke reputatie van Berk in de Nederlandse accountantsmarkt zal een belangrijke bijdrage leveren aan het verstevigen van onze naam in Europa."