Baker Tilly Berk
Naamswijziging bevestigt positie als toonaangevend kantoor
Gouda, 1 februari 2011 - Berk, één van de oudste landelijk opererende
accountants- en belastingadvieskantoren in Nederland, voert vanaf
vandaag een nieuwe naam: Baker Tilly Berk. De naamswijziging is
onderdeel van de strategie van Berk om zijn positie als toonaangevend
kantoor voor de middenmarkt verder te versterken. Om goed aan te
sluiten op de toenemende internationalisering in die markt vindt Berk
het de hoogste tijd om ook in de naam uit te dragen dat het lid is van
het wereldwijde netwerk Baker Tilly International.
De nieuwe strategie anticipeert op veranderingen in de markt. Het MKB
-en vooral het middenbedrijf- wordt internationaler en vraagt daardoor
steeds meer om grensoverschrijdende dienstverlening. Berk was in 1988
een van de oprichters van Baker Tilly International, een netwerk van
onafhankelijke accountants- en belastingadvieskantoren met tegenwoordig
150 leden in 120 landen. Veel klanten van Berk worden via dat netwerk
ondersteund bij hun activiteiten buiten de landsgrenzen.
"Toch merken we dat die kant van onze dienstverlening onvoldoende
bekend is. Nog te weinig klanten weten dat we al jaren lid zijn van een
sterk internationaal netwerk", onderbouwt Romke van der Veen, de nieuwe
bestuursvoorzitter van Baker Tilly Berk, het besluit om van naam te
veranderen.
Positionering
Naast de internationalisering merkt Baker Tilly Berk dat ondernemers
steeds meer behoefte hebben aan advies bij het uitstippelen van de
toekomst van hun bedrijf. Ze zoeken een adviseur die met praktische
oplossingen komt. Baker Tilly Berk vertaalt deze marktvraag naar
dienstverlening met toegevoegde waarde voor ondernemers. Het nieuwe
motto verwoordt dat ook: `Wij adviseren. Baker Tilly Berk'. Baker Tilly
Berk is een zelfstandige Nederlandse organisatie met sterke wortels in
het MKB. Om dit te benadrukken blijft `Berk' onderdeel van de naam.
Zichtbaar in de markt
Romke van der Veen: "Onze ambitie is duidelijk: Baker Tilly Berk is het
toonaangevende kantoor voor ondernemers in het middenbedrijf. Met de
naamswijziging en nieuwe huisstijl willen wij onze zichtbaarheid in de
markt verbeteren. Daaraan hebben we in het verleden te weinig gedaan,
deels veroorzaakt door de bescheidenheid bij Berk. Dat mag ons echter
niet meer belemmeren om de buitenwereld te vertellen wie we zijn en
waar we voor staan."
Verstevigen netwerk
Geoff Barnes, CEO van Baker Tilly International, is verheugd dat Berk
heeft besloten tot de naamswijziging: "Ons doel is dat Baker Tilly
wereldwijd wordt herkend als een toonaangevend merk in de zakelijke
dienstverlening. Berk is één van de grootste en oudste onafhankelijke
leden van het netwerk. De naamswijziging tot Baker Tilly Berk is dan
ook een belangrijke stap voorwaarts bij het bereiken van ons doel. De
sterke reputatie van Berk in de Nederlandse accountantsmarkt zal een
belangrijke bijdrage leveren aan het verstevigen van onze naam in
Europa."