Gemeente Dalfsen


31-01-2011

Facts & Figures Vechtdal Marketing 2010 gepresenteerd

Vechtdal Marketing heeft veel bereikt in 2010. De resultaten zijn in één oogopslag terug te vinden in de flyer "Facts & Figures Vechtdal Marketing 2010". In deze flyer wordt een overzicht getoond van de behaalde successen in 2010 en plannen voor 2011.

Successen 2010

Afgelopen jaar heeft Vechtdal Marketing veel ondernomen om het Vechtdal zichtbaarder te maken, zowel in het Vechtdal als daarbuiten. Welkomstborden bij invalwegen, wapperende vlaggen en wimpels bij ondernemers en bewoners, deelname aan beurzen in binnen-en buitenland, aandacht op de landelijke tv en de inzet van reclame op vrachtwagens zijn hiervan enkele voorbeelden. Ook de realisatie van de boekjes Verrukkelijk Vechtdal en Welkom Terug behoren bij de activiteiten die werden ondernomen om het gebied te promoten.

VVV ANWB Hardenberg Top-store

De bij Vechtdal Marketing behorende VVV(/ANWB) kantoren in Staphorst, Ommen en Hardenberg kregen in 2010 maar liefst meer dan 130.000 bezoekers over de vloer. VVV/ANWB Hardenberg bereikte zelfs de 2e plaats in de landelijke Top-store verkiezing van de ANWB. Aan deze competitie deden ongeveer 50 VVV/ANWB winkels in Nederland mee. De winkels worden in deze competitie o.a. beoordeeld op uitstraling van de winkel, verkoopacties en personeelsinzet.

Plannen 2011

Ook voor 2011 staat er weer veel op stapel om het Vechtdal te vermarkten. Hierbij staat "beleven" centraal. Zo komt er meer aandacht voor streekproducten en komen er verhalenknooppunten met zogenaamde "stappalen". Met een paar trappen op een pedaal en een druk op de knop, krijgt de bezoeker op locatie bijzondere regionale verhalen te horen. Daarnaast wordt het wandelnetwerk uitgebreid en gaat het Marketing Impuls Toerisme Overijssel in 2011 volop van start.