31-01-2011
Facts & Figures Vechtdal Marketing 2010 gepresenteerd
Vechtdal Marketing heeft veel bereikt in 2010. De resultaten zijn in één
oogopslag terug te vinden in de flyer "Facts & Figures Vechtdal Marketing
2010". In deze flyer wordt een overzicht getoond van de behaalde successen in
2010 en plannen voor 2011.
Successen 2010
Afgelopen jaar heeft Vechtdal Marketing veel ondernomen om het Vechtdal
zichtbaarder te maken, zowel in het Vechtdal als daarbuiten.
Welkomstborden bij invalwegen, wapperende vlaggen en wimpels bij
ondernemers en bewoners, deelname aan beurzen in binnen-en buitenland,
aandacht op de landelijke tv en de inzet van reclame op vrachtwagens
zijn hiervan enkele voorbeelden. Ook de realisatie van de boekjes
Verrukkelijk Vechtdal en Welkom Terug behoren bij de activiteiten die
werden ondernomen om het gebied te promoten.
VVV ANWB Hardenberg Top-store
De bij Vechtdal Marketing behorende VVV(/ANWB) kantoren in Staphorst,
Ommen en Hardenberg kregen in 2010 maar liefst meer dan 130.000
bezoekers over de vloer. VVV/ANWB Hardenberg bereikte zelfs de 2e
plaats in de landelijke Top-store verkiezing van de ANWB. Aan deze
competitie deden ongeveer 50 VVV/ANWB winkels in Nederland mee. De
winkels worden in deze competitie o.a. beoordeeld op uitstraling van de
winkel, verkoopacties en personeelsinzet.
Plannen 2011
Ook voor 2011 staat er weer veel op stapel om het Vechtdal te
vermarkten. Hierbij staat "beleven" centraal. Zo komt er meer aandacht
voor streekproducten en komen er verhalenknooppunten met zogenaamde
"stappalen". Met een paar trappen op een pedaal en een druk op de knop,
krijgt de bezoeker op locatie bijzondere regionale verhalen te horen.
Daarnaast wordt het wandelnetwerk uitgebreid en gaat het Marketing
Impuls Toerisme Overijssel in 2011 volop van start.