Persbericht

IBM waardeert Key Figures met de IBM SPSS Most Valuable Partner Award 2010 ~ Adviesbureau vergroot klantkennis met IBM analytics ~

Nieuwegein, 27 januari 2011 - IBM kondigt vandaag aan dat adviesbureau Key Figures BV de IBM SPSS Most Valuable Partner (MVP) Award® 2010 heeft ontvangen.

Met deze jaarlijkse prijs spreekt IBM haar waardering uit voor de partnerorganisatie die in 2010 de grootste meerwaarde heeft geleverd in gezamenlijke klantprojecten waarbij IBM SPSS predictive analytics-software werd ingezet. Key Figures ontvangt de MVP Award omdat zij klanten als Ziggo, TomTom en UPC deskundig adviseerde over en begeleidde bij hun streven een 'predictive enterprise' te worden.

Key Figures is een toonaangevend adviesbureau voor database marketing en data-analyse, dat bedrijven ondersteunt bij de opbouw en toepassing van klantwijsheid door klantgegevens effectief en efficiënt te gebruiken.

Key Figures werkt nauw samen met IBM Business Analytics voor het implementeren van analytics-oplossingen. Hiermee helpen zij organisaties klanten te segmenteren voor de optimalisatie van marketinginvesteringen, de verhoging van campagneresultaat en de ontwikkeling van effectieve klantcontactstrategieën zoals event-driven marketing. Key Figures analyseert klantgedrag en -behoeften voor onder andere de verbetering van het aanbod aan producten en diensten.

"IBM SPSS predictive analytics-software ondersteunt de besluitvorming binnen strategische- en operationele klantprocessen, en daarmee ons streven naar klantwijsheid," aldus Olaf van Haver, oprichter en partner van Key Figures. "Wij helpen organisaties klantkennis zodanig toe te passen dat het leidt tot beter rendement. IBM SPSS analytics biedt hiervoor de juiste software-oplossing. Wij willen ons aanbod op dit gebied, evenals ons partnership met IBM, in 2011 dan ook verder ontwikkelen om meer successen te behalen voor onze klanten."

"De effectieve inzet van Business Analytics kan het verschil maken tussen succesvolle en minder succesvolle organisaties," aldus Leo Lans, IBM SPSS Benelux country manager. "In diverse complexe markten werkt IBM samen met business partners zoals Key Figures om organisaties te helpen slimmere beslissingen te nemen. De combinatie van de gedegen kennis van Key Figures en de bewezen analytics software-oplossing van IBM is in 2010 bij verschillende klanten effectief tot uiting gekomen."

(342 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE