Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Speelgoed uit mama's eigen kindertijd enorm populair Veel 70's en 80's bestsellers opnieuw uitgebracht
Capelle aan den IJssel, augustus 2010 - Speelgoedfabrikanten halen hun bestsellers uit de jaren '70 en '80 weer van stal. Denk aan het populaire boomhuis van de familie Klorofil, de stoere loopfietsen van Radio Flyer, de kleurrijke figuren van Barbapapa en de babyartikelen van Sophie de giraf. Dat juist speelgoed uit de deze periode wordt gekozen is niet vreemd. Moeders (en vaders) die nu kleine kinderen hebben, hebben vroeger zelf met dat speelgoed gespeeld. Nostalgie en kwaliteit Yura van Winden, eigenaresse van Yurada.nl heeft dit speelgoed bewust ingekocht voor haar winkel: "Ik kwam het speelboomhuis van Klorofil op het spoor en was meteen verkocht. Dat was vroeger mijn lievelingsspeelgoed en die nostalgie zorgde ervoor dat ik het meteen wilde kopen voor mijn kinderen. Daarbij is speelgoed uit die tijd veel steviger en robuuster. Ik denk dat meer ouders dit herkenbare speelgoed uit hun eigen jeugd graag voor hun koters aanschaffen." Twee populaire nostalgische merken die Yurada.nl momenteel voert zijn: Klorifil, de magische speelboom Deze uitklapbare speelboom was het favoriete speelgoed van menig kind in de jaren '70. Met de familie Klorofil werd naar hartelust gespeeld. De robuuste speelboom heeft een lift, een glijbaan, diverse kamers, een boomhuisje voor de hond en een hele familie. Verkrijgbaar vanaf 79,90 Radio Flyer Al meer dan 90 jaar spelen kinderen wereldwijd met de originele ontwerpen van Radio Flyer. Kenmerkend door zijn klassieke uitstraling en knalrode kleur en chromen details bracht dit Amerikaanse merk al tientallen soorten fietsjes, loopwagentjes, duwkarren en ander mobiel speelgoed op de markt. Verkijgbaar vanaf 84,00 Over Yurada.nl De webwinkel van Yurada.nl biedt een ruime collectie aan leuke, bijzondere, hippe en unieke kinderartikelen voor kinderen van alle leeftijden. Eigenaresse Yura van Winden heeft de Kunstacademie afgerond en beschikt over een eigenzinnige kijk op vorm en kleur. Ze gaat steeds op zoek naar actuele producten voor haar winkel met cadeaus, hebbedingen en woonaccessoires. Uitgangspunt voor de selectie zijn haar drie kinderen: zou ze het artikel voor haar eigen kinderen kopen? Yurada.nl heeft naast de webwinkel ook een eigen unit in de Woonstore in Capelle aan den IJssel, waar klanten de artikelen kunnen bekijken en kopen. ------------------------------------------------------


Noot voor redacties