Tevredenheid over dienstverlening gemeente
Burgemeester blikt terug in Burgerjaarverslag 2009
Inwoners en bedrijven van Enschede zijn tevreden over de kwaliteit van
de dienstverlening die de gemeente biedt. Dat blijkt uit het
Burgerjaarverslag 2009 dat vandaag is verschenen. Burgemeester Peter
den Oudsten blikt hierin terug op het verleden jaar en rapporteert over
de relatie van de gemeente Enschede met haar inwoners.
Vooral de fysieke contacten aan de balie werden goed gewaardeerd (8,1),
gevolgd door telefonische contacten (7,6). De behandeling van brieven
(6,0) behoeft nog verbetering. Enschede gooide in 2009 tevens hoge ogen
in verschillende onderzoeken rond dienstverlening. Zo eindigde de
gemeente als eerste in zowel een onderzoek naar digitale
dienstverlening als in een onderzoek naar het opschonen van regelgeving
voor ondernemers.
De inzet op het gebied van veiligheid en crisisbeheersing heeft zich in
2009 vertaald in een daling van het aantal incidenten als
woninginbraken, huiselijk geweld en geweld op straat.
Het Burgerjaarverslag geeft tevens een beeld van de verschillende
participatieprojecten in 2009, waarin veel aandacht was voor de
digitale participatie, en er wordt een overzicht gegeven van alle
mensen die om hun inzet binnen de gemeente Enschede een koninklijke
onderscheiding of een Enschedespeld mochten ontvangen.
Naast de papieren uitgave is het Burgerjaarverslag 2009 ook digitaal
beschikbaar. Klik hier voor het digitale exemplaar.
Het Burgerjaarverslag 2009 ligt voor geĂŻnteresseerden klaar bij alle
servicecentra van de gemeente Enschede en bij de balies van het
Stadskantoor en het Stadhuis.
Geplaatst: 31 mei 2010.
31 mei 2010
Gemeente Enschede