FloraHolland
Inspirerende voorjaarsavond op marktplaats Bleiswijk
BLEISWIJK, 17 maart 2010 (persbericht) - Dinsdagavond 16 maart stond
marktplaats Bleiswijk geheel in het teken van het voorjaar. Ruim 750
bloemisten, detaillisten, tuincentra en kwekers kwamen naar het
inmiddels derde Marktplaats-event om inspiratie op te doen voor het
voorjaar en de zomer. Ook werd er in informele sfeer weer druk
genetwerkt. Het Marktplaats-event Bleiswijk wordt georganiseerd door
de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Terra Bleiswijk, Trends &
Trade en FloraHolland. Dit speciale evenement is ontstaan vanuit het
project `Omarm de bloemist'. Vanuit dit project krijgen bloemisten in
Bleiswijk handvatten en advies aangereikt op het gebied van bloemen,
planten, decoratiemateriaal en ondernemerschap. Daarmee wordt de
bloemist geholpen zijn onderscheidend vermogen te vergroten. Hierbij
gaan de organiserende partijen ervan uit dat de bloemist zich in de
consumentenmarkt in ieder geval ook kan onderscheiden door meer kennis
te vergaren over de producten die hij verkoopt.
Bleiswijk, marktplaats in beweging
De bezoekers vonden in Bleiswijk een gevarieerd programma. Om de
productkennis van bloemisten, detaillisten en tuincentra te vergroten
was er een speciaal productplein ingericht met een interessant
assortiment voorjaarssierteeltgewassen. Kwekers gaven bezoekers
achtergrondinformatie over hun bloemen, planten en concepten.
Bezoekers konden hun productkennis ook opfrissen tijdens
productdemonstraties door Erwin Westerman (Business Bloemist De Nobel)
en Janneke Roeland (dé Nederlands Kampioen Bloemsierkunst Junioren).
Tijdens deze demonstraties werden niet alleen inspirerende
bloemstukken gemaakt, ook waren er tips en achtergrondinformatie over
de gebruikte bloemen en planten. Op het informatieplein konden
bezoekers volop informatie vergaren bij verschillende organisaties,
waaronder de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Bloemenbureau
Holland (BBH), Fair Flowers Fair Plants (FFP) en Stichting Milieu
Programma Sierteelt (MPS). Bij groothandelscentrum Trends & Trade was
een 800 m2 groot Lente-zomer Trendplein ingericht. Bezoekers konden
hier terecht voor de nieuwste collecties voor het buitenleven. Een
verloting zorgde ervoor dat een aantal bezoekers met zakelijk
waardevolle cadeaus naar huis ging: een shopreview (van Bloemenbureau
Holland), twee Rosa-internetopleidingen (van VBW) en een fatboy
hangmat (aangeboden door Chrysal). Bezoekers maakten bij de stand van
Bloemenbureau Holland kans op een waardebon, te besteden aan
promotiemateriaal op het promotieplein. Zij moesten hiervoor tips
geven om de voorjaarscampagne van Bloemen Bureau Holland te
versterken. Kortom: marktplaats Bleiswijk was ook gisteravond weer
volop in beweging!
Het volgende Marktplaats-event Bleiswijk, een uitgebreide(re) editie,
vindt plaats in het najaar.
Fotobijschrift: Ideeën opdoen en netwerken tijdens het
Marktplaats-event Bleiswijk