Boehringer Ingelheim consolideert wereldwijd webplatform op Day Software CQ5

CQ5 levert enkel platform voor de 26 landwebsites en het wereldwijde intranet van het farmaceutische bedrijf

BASEL, Zwitserland & BOSTON--(BUSINESS WIRE)-- 20100218 --

Boehringer Ingelheim, een van de grootste farmaceutische bedrijven in Europa, consolideert haar hele wereldwijde webaanwezigheid op het internet en intranet op Day Software's CQ5 Content Management platform. Boehringer Ingelheim's belangrijkste corporate website (http://www.boehringer-ingelheim.com) en aanwezigheid op het Nederlandse internet (http://www.boehringer-ingelheim.nl) zijn reeds opnieuw ontworpen op basis van Day Software’s (http://www.day.com) CQ5 Content Management Systeem (CMS). Het porten van de rest van haar gehele aanwezigheid in 26 landen en haar corporate intranet naar CQ5 staat geprogrammeerd om te volgen.

Het doel van deze nieuwe herlancering is om de interne en externe websites te standaardiseren en de bedrijfsprocessen van het bedrijf te optimaliseren. In de toekomst zullen alle landen in staat zijn om toegang te verkrijgen tot een enkel systeem en content op de centrale corporate website op elk willekeurig moment gemakkelijk te delen, lokaliseren en opnieuw te gebruiken. Door het maximale uit CQ5 te halen garandeert Boehringer Ingelheim automatisch een uniforme look & feel en de naleving van het bedrijfsbeleid door webeditors - zowel in Duitsland als binnen alle buitenlandse dochterondernemingen van het bedrijf.

Intuïtief en internationaal

De keuze van Boehringer Ingelheim voor CQ5 werd bezegeld door de intuïtieve gebruikersinterface (GUI) van Day die het creëren en beheren van websites eenvoudig en leuk maakt - zelfs voor gebruikers die niet over voorafgaande technische kennis beschikken. Bovendien maken de ondersteuning van de oplossing voor snelle globalisering en haar vermogen om te worden geïntegreerd in de bestaande IT-infrastructuur het mogelijk dat CQ5 nauwkeurig kan worden afgestemd op de unieke behoeften van Boehringer Ingelheim en haar talrijke internationale dochterondernemingen. Het farmaceutische bedrijf heeft ook grote nadruk gelegd op het kiezen van een "toekomstbestendig" systeem dat profiteert van de voordelen van de lopende R&D-investeringen.;

Sociale samenwerking voor blogs en voor de feedback van sitebezoekers

Naast Day's leidende Web Content Management oplossing heeft Boehringer Ingelheim ook optimaal gebruik gemaakt van Day's volledig geünificeerde softwaresuite Digital Asset Management (DAM) en Social Collaboration (SoCo). Day's DAM-module stelt Boehringer Ingelheim in staat om moeiteloos grote hoeveelheden rijke media - zoals video- en audiobestanden - te beheren. Daarnaast biedt Day's Social Collaboration module geïntegreerde gemeenschapsondersteuning in haar websites teneinde een betere betrokkenheid en feedback van klanten mogelijk te maken, waardoor optimaal gebruik gemaakt wordt van Day's geïntegreerde capaciteit voor blogs en commentariëring. Van belang is verder CQ5's uitgebreide zoekfunctionaliteit ter vereenvoudiging van het vinden door eindgebruikers van relevante content op websites van Boehringer Ingelheim, de eenvoudige integratie van talrijke kritische externe applicaties in hun webaanwezigheden en ondersteuning voor gepersonaliseerde inschrijvingen op sites via RSS.

Ontwikkeling vanuit het gezichtspunt van de gebruiker

"Een groot voordeel voor ons was dat CQ5 uiterst flexibel is en een gemakkelijke implementatie ondersteunt. Dit stelde ons in staat om het project zelf te realiseren, ondanks de complexiteit van de onderneming," aldus Manuela Pastore, Directeur Online Communicatie bij Boehringer Ingelheim. "CQ5's intuïtieve gebruikersinterface maakt het ook plezieriger voor auteurs om het systeem te gebruiken. Met CQ5 hebben we geïnvesteerd in een toekomstbestendige oplossing die ons zodanig positioneert dat we nog veel meer komende concepten kunnen realiseren."

Een Content Management Systeem voor elke website

Ondanks een serie uitdagingen, zoals een strak tijdschema en de organisatorische uitdaging van de coördinatie van de uitrol over verschillende afdelingen in de gehele wereld, was Day in staat om het complexe project binnen slechts acht maanden te implementeren met haar partner, Logica. De succesvolle lancering van de belangrijkste website en eerste nationale aanwezigheid op het web (in Nederland) van Boehringer Ingelheim zal nu worden gevolgd door vijf andere migraties - met inbegrip van Duitsland - in de eerste helft van 2010. Boehringer Ingelheim is van plan om te profiteren van Day's ondersteunende, plezierig in het gebruik zijnde GUI om steun te bieden aan een snel uitrol voor een toenemend aantal zakelijke gebruikers terwijl het aantal landspecifieke websites en het gehele intranet bijgewerkt wordt voor hun nieuwe Content Management standaard. Vooruitblikkend, zal Boehringer Ingelheim ook doorgaan met de integratie van verschillende toepassingen in haar door CQ5 gehoste webaanwezigheden, waaronder SAP, en haar multi-channel communicatiestrategie uitbouwen met output naar mobiele apparaten.

Over Day – http://www.day.com

Day Software is de ECM-pionier waarop wereldwijd toonaangevende bedrijven vertrouwen voor hun Web 2.0-content-toepassings- en content-infrastructuurbehoeften. Day's Content Repository Extreme (CRX) is de leidende Java Content Repository (JCR) van de industrie die unieke virtualisatiediensten biedt om legacy repositories te consolideren en unieke cloud computing-diensten voor het verlagen van operationele IT-kosten. Day's CQ5-platform biedt toonaangevend Web Content Management, Digital Asset Management en Social Collaboration in één enkel geunificeerde suite dat 2009 InfoWorld Technology of the Year Award voor "Best Web CMS" won.

Day is een internationaal bedrijf met hoofdzetel in Basel, Zwitserland en Boston, Massachusetts, verhandeld sinds april 2000 op de Zwitserse beurs SIX Swiss Exchange en "Over the Counter"(OTC) als American Depositary Receipts (OTCQX:DYIHY). Day's klanten zijn wereldwijd toonaangevende mondiale ondernemingen, waaronder: Adobe, Audi, Volkswagen, Daimler, General Motors, Nissan, Newsweek, MTV Networks, Virgin Media, Universiteit van Phoenix, InterContinental Hotels Group en McDonald's.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Schwartz Communications
Joe Palladino of Anna Dreyser, + 1 781-684-0770

day@schwartz-pr.com

Ticker_symbol NQB:DYIHY
Ticker_symbol SWX:DAYN