FloraHolland


FloraHolland Ondernemers Class: `E-commerce, onbegrensde mogelijkheden'

FLORAHOLLAND, 18 februari 2010 (persbericht) - E-commerce en digitaal zaken doen waren de onderwerpen tijdens de vierde FloraHolland Ondernemers Class die op 16 februari werd gehouden. Zo'n 60 toonaangevende Nederlandse en internationale kwekers waren hiervoor bijeen gekomen op een bijzondere locatie: bierbrouwerij Heineken in Zoeterwoude.

Kopen Op Afstand
Na een interessante rondleiding door de bierbrouwerij was het woord aan Marcel de Romph, manager KOA van NedFlora. NedFlora is sinds eind 2009 onderdeel van OZ Export. Zij exploiteren KOA (Kopen op Afstand) en begeleiden buitenlandse klanten bij het gebruik van KOA. Voor een gebruiker van KOA is het belangrijk dat de aangeboden informatie zo volledig mogelijk en juist is. De Romph maakte de vergelijking met het zelf kopen op internet en het gebruik van vergelijkingssites zoals kieskeurig.nl. Ook hier is volledige informatie en een goede foto doorslaggevend voor de keuze van de consument.

Voor het optimaliseren van KOA is een hoge betrouwbaarheidsindex (BI) en een goede presentatie met het gebruik van eigen foto's noodzakelijk, zo benadrukte De Romph.

Heineken.nl
Perry Dekkers, projectmanager Heineken Nederland, heeft zich bezig gehouden met de lancering van de nieuwe site `heineken.nl'. Deze site, onderdeel van hun marketingstrategie, is gericht op de consument. Was vroeger de tv hét medium, tegenwoordig worden consumenten van alle kanten benaderd. Dit werd geïllustreerd aan de hand van enkele YouTube filmpjes. `Het hechten van waarde aan een merk, de beleving hiervan en loyaliteit zijn zeer belangrijk, `join the club' aldus Dekkers. Zo hebben zij onlangs een succesvolle spaaractie geïntroduceerd met de `e-tjes' en de daarbij behorende `Heineken e-card'.

'Interessant om te horen en te zien hoe een geheel andere sector omgaat met virtualisering' aldus Mark Jan Terwindt, manager FloraHolland Connect. Bij de afsluitende `Heineken productconfrontatie' werd nog volop nagepraat.