Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
TDA wederom gecertificeerd als Quality Member van de WGCC
Maandag 15 februari 2010
Almere - Na een intensieve jaarlijkse audit is Telecom Direct Almere
(TDA) als één van de eerste leden wederom tot Quality Member van de
WGCC benoemd. Als Quality Member voldoet TDA aan een tiental
gedragsregels, waaronder de naleving van de gewijzigde
Telecommunicatiewet, met het recht van verzet en het
Bel-Me-Niet-Register. Het Quality Member certificaat toont aan, waar
ca. 150 mensen in het centrum van Almere-Haven en Emmeloord al jaren
mee bezig zijn, het constant leveren van kwalitatief klantcontact voor
haar klanten.
Quality Membership WGCC
De WGCC verwacht met de Quality Members tegemoet te komen aan de vraag
uit de markt naar kwaliteitsonderscheidingen voor callcenters.
Correcte toepassing van wet- en regelgeving wordt daarbij steeds
belangrijker gevonden. "Vooral bij grote (Europese) aanbestedingen
zijn opdrachtgevers daarom geneigd om de voorkeur te geven aan
lidmaatschap van een werkgeversvereniging. Quality Members geven
daaraan concrete inhoud", aldus Dick Bakker, voorzitter van de WGCC.
Optimalisatie van de audit
Cokky Bosman, voorzitter van de kwaliteitscommissie WGCC: "Als
kwaliteitscommissie hebben wij de afgelopen periode wederom veel
energie gestoken in het optimaliseren van de audit. Hierdoor is de
audit op een aantal punten behoorlijk aangescherpt. Dit jaar is er
speciaal gecontroleerd op het toepassen van het recht van verzet,
zoals deze in de aangepaste Telecommunicatiewet staat. Daarnaast is er
uiteraard aandacht besteed aan de naleving van de CAO regels en de
aanwezigheid van Startercertificaten. Met het verbeteren van deze
items verwachten wij de kwaliteit van de WGCC leden nog beter te
kunnen waarborgen naar de markt".
Eind februari is de laatste audit van de WGCC leden een feit.