Gemeente informeert klanten huishoudelijke hulp
De gemeente Enschede stuurt de komende weken alle klanten die recht
hebben op hulp in de huishouding een brief met een keuzeformulier. Nu
de aanbesteding van de hulp in de huishouding rond is, moeten klanten
een keuze maken hoe zij de hulp willen regelen.
Bij het keuzeformulier wordt een toelichting gegeven. Ook is er vanaf
16 november informatie op de internetsite van de gemeente beschikbaar.
Mensen die moeite hebben met het maken van een keuze kunnen het
speciale telefoonnummer bellen dat in hun brief staat. Een
telefoonteam helpt hen dan bij het invullen.
Omdat het hier om meer dan zesduizend klanten gaat, worden de brieven
niet allemaal tegelijk verstuurd, maar verspreid over vier weken.
Hiermee verwacht de gemeente voor iedere klant voldoende tijd te
hebben voor een persoonlijke benadering. Klanten kunnen als zij de
brief ontvangen hebben gedurende de gehele dag bellen op de tijd die
hen het beste uitkomt.
Klanten hoeven niets te doen totdat zij hun brief met het
keuzeformulier ontvangen hebben. Als zij het keuzeformulier ontvangen
hebben kunnen zij, als zij dat willen, overleggen met hun huidige hulp
over de voor hen beste keuze. Indien een gegunde instelling door
dreigende overschrijding van het aangeboden aantal uren een selectie
moet maken, hebben bestaande relaties tussen klant, hulp en een
gegunde instelling voorrang. Dit geldt uiteraard alleen als klant en
hulp de relatie voort willen zetten.
Nadat klanten het keuzeformulier ontvangen en ingevuld teruggestuurd
hebben ontvangen zij een bevestiging. Het is de bedoeling dat voor
Kerst iedereen duidelijkheid heeft.
Voor hulpen staat het mobiliteitscentrum klaar om vragen over de
eventuele overgang naar een nieuwe werkgever en hun rechtspositie te
beantwoorden.
Geplaatst: 13 november 2009.
13 november 2009
Gemeente Enschede