RET

Automatisch opladen OV-Chipkaart via DSB rekening

22 oktober 2009
Wanneer u een bankrekening bij een andere bank heeft geopend, geef dan zo spoedig mogelijk dit nieuwe bankrekeningnummer aan ons door, zodat wij het in ons systeem kunnen aanpassen.

Zodra het saldo op uw kaart namelijk onder de EURO 5,- komt, wordt de kaart automatisch opgeladen waarbij het bedrag wordt bijgeschreven op uw kaart. Aangezien wij dit bedrag danniet meer kunnen incasseren bij de DSB Bank zal het saldo van uw kaart worden geblokkeerd, waardoor reizen met de OV-chipkaart niet meer mogelijk is. Dit is een geautomatiseerd proces wat helaas niet kan worden stopgezet. U krijgt vervolgens een brief thuis gestuurd en pas na het betalen van het te incasseren bedrag kan uw saldo worden gedeblokkeerd, zodat u weer kun reizen.

Er zijn twee mogelijkheden om dit te voorkomen:


1. U kunt Automatisch Opladen aan de balie voor de betreffende kaart uit laten zetten. Vervolgens kunt u op het nieuwe bankrekeningnummer Automatisch Opladen opnieuw aanvragen. Het uitzetten van Automatisch Opladen kan ook online. U dient dan nog wel langs een ophaalautomaat te gaan om er daadwerkelijk voor de zorgen dat Automatisch Opladen wordt uitgezet. Het aanvragen van Automatisch Opladen op een nieuw rekeningnummer kan tevens online, ook dan dient u nog wel langs een ophaalautomaat te gaan.


2. U dient een verzoek tot wijziging bankrekeningnummer in. Dit kan via www.ov-chipkaart.nl of via het daartoe bestemde formulier. Totdat TLS uw nieuwe rekeningnummer heeft verwerkt, moet u de OV-chipkaart zelf opladen bij een oplaadpunt en zodoende zorgen dat er voldoende saldo op uw kaart staat (zo wordt Automatisch Opladen niet geactiveerd). U wordt geadviseerd een ruime marge van -EURO 10,- op uw kaart aan te houden. Uw bankrekeningnummer wijzigen? Klik hier (http://www.ov-chipkaart.nl/services/automatischopladen/automatischopl adenwijzigenpost/)
Halte, elke zondag vanaf 17.40 op TV Rijnmond