Automatisch opladen OV-Chipkaart via DSB rekening
22 oktober 2009
Wanneer u een bankrekening bij een andere bank heeft geopend, geef dan
zo spoedig mogelijk dit nieuwe bankrekeningnummer aan ons door, zodat
wij het in ons systeem kunnen aanpassen.
Zodra het saldo op uw kaart namelijk onder de EURO 5,- komt, wordt de
kaart automatisch opgeladen waarbij het bedrag wordt bijgeschreven op
uw kaart. Aangezien wij dit bedrag danniet meer kunnen incasseren bij
de DSB Bank zal het saldo van uw kaart worden geblokkeerd, waardoor
reizen met de OV-chipkaart niet meer mogelijk is. Dit is een
geautomatiseerd proces wat helaas niet kan worden stopgezet. U krijgt
vervolgens een brief thuis gestuurd en pas na het betalen van het te
incasseren bedrag kan uw saldo worden gedeblokkeerd, zodat u weer kun
reizen.
Er zijn twee mogelijkheden om dit te voorkomen:
1. U kunt Automatisch Opladen aan de balie voor de betreffende kaart
uit laten zetten. Vervolgens kunt u op het nieuwe bankrekeningnummer
Automatisch Opladen opnieuw aanvragen. Het uitzetten van Automatisch
Opladen kan ook online. U dient dan nog wel langs een ophaalautomaat
te gaan om er daadwerkelijk voor de zorgen dat Automatisch Opladen
wordt uitgezet. Het aanvragen van Automatisch Opladen op een nieuw
rekeningnummer kan tevens online, ook dan dient u nog wel langs een
ophaalautomaat te gaan.
2. U dient een verzoek tot wijziging bankrekeningnummer in. Dit kan
via www.ov-chipkaart.nl of via het daartoe bestemde formulier. Totdat
TLS uw nieuwe rekeningnummer heeft verwerkt, moet u de OV-chipkaart
zelf opladen bij een oplaadpunt en zodoende zorgen dat er voldoende
saldo op uw kaart staat (zo wordt Automatisch Opladen niet
geactiveerd). U wordt geadviseerd een ruime marge van -EURO 10,- op uw
kaart aan te houden. Uw bankrekeningnummer wijzigen? Klik hier
(http://www.ov-chipkaart.nl/services/automatischopladen/automatischopl
adenwijzigenpost/)
Halte, elke zondag vanaf 17.40 op TV Rijnmond
RET