AEGON
AEGON Bank chat met klanten over hypotheken
Klanten van AEGON Bank konden woensdag 21 oktober chatten met de beste
hypotheekadviseur van het jaar, Rob Timmermans en medewerkers van
AEGON Bank. Maar liefst 538 mensen kropen achter hun computer om
vragen te stellen. Onder de chatters is een adviesgesprek met Rob
Timmermans verloot ter waarde van 500 euro.
Rob Timmermans van AEGON Bank is onlangs uitgeroepen tot
hypotheekadviseur van het jaar door de Stichting Erkend
Hypotheekadviseur. De jury zei over hem: "Rob is iemand die denkt in
mogelijkheden en oplossingen. Hij past zijn deskundigheid toe in het
belang van de klant. Verder is hij iemand die informeel begint, goed
doorvraagt en toch een relaxte sfeer kan creëren."
Een mooie 7,5
Chat is het perfecte middel om op een laagdrempelige manier contact te
zoeken met een financiële instelling. Maar liefst 538 keer werd chat
gebruikt door onze klanten om vragen te stellen over hun
hypotheeksituatie. Dat klanten de service waardeerden, bleek wel uit
het rapportcijfer dat ze gaven na afloop van het chat gesprek: een
mooie 7,5.
Wat heeft de chat opgeleverd? Allereerst een gelegenheid voor AEGON
Bank om te laten zien dat alleen het beste goed genoeg is. Namelijk de
inzet van de hypotheekadviseur van het jaar Rob Timmermans. Daarnaast
hebben op de avond zelf tien klanten gebruik gemaakt van de aanbieding
voor een persoonlijk hypotheekgesprek met een van de adviseurs van
AEGON Bank. Ook gaven twaalf klanten aan terug te willen komen zodra
de beslissing is gevallen om over te gaan tot het kopen van een
woning.
Constructie bedenken
De winnaar van het adviesgesprek is een echtpaar dat net 65 is
geworden. Zij kwamen binnen met de mededeling dat ze vrezen hun huis
te moeten verkopen vanwege hun lage pensioen en AOW. Rob Timmermans
gaf hierop aan dat er mogelijkheden waren om dit te voorkomen en gaat
binnenkort samen met het echtpaar een constructie bedenken waarbij het
niet alleen mogelijk is om te blijven wonen in hun huidige woning maar
waarmee ze ook echt kunnen genieten van hun pensioen.
Social Media neemt inmiddels een belangrijke rol in bij het
consumentencontact van AEGON Bank. Klanten bepalen nu eenmaal zelf
wanneer en hoe zij in contact treden via bijvoorbeeld telefoon, mail,
chat of Twitter. Naast chatsessies organiseert AEGON Bank ook
regelmatig een AEGON TweetBanket op Twitter waarbij klanten ook vragen
kunnen stellen over verschillende onderwerpen.