AEGON
AEGON Bank chat met klanten over hypotheken

Klanten van AEGON Bank konden woensdag 21 oktober chatten met de beste hypotheekadviseur van het jaar, Rob Timmermans en medewerkers van AEGON Bank. Maar liefst 538 mensen kropen achter hun computer om vragen te stellen. Onder de chatters is een adviesgesprek met Rob Timmermans verloot ter waarde van 500 euro.

Rob Timmermans van AEGON Bank is onlangs uitgeroepen tot hypotheekadviseur van het jaar door de Stichting Erkend Hypotheekadviseur. De jury zei over hem: "Rob is iemand die denkt in mogelijkheden en oplossingen. Hij past zijn deskundigheid toe in het belang van de klant. Verder is hij iemand die informeel begint, goed doorvraagt en toch een relaxte sfeer kan creëren."

Een mooie 7,5
Chat is het perfecte middel om op een laagdrempelige manier contact te zoeken met een financiële instelling. Maar liefst 538 keer werd chat gebruikt door onze klanten om vragen te stellen over hun hypotheeksituatie. Dat klanten de service waardeerden, bleek wel uit het rapportcijfer dat ze gaven na afloop van het chat gesprek: een mooie 7,5.

Wat heeft de chat opgeleverd? Allereerst een gelegenheid voor AEGON Bank om te laten zien dat alleen het beste goed genoeg is. Namelijk de inzet van de hypotheekadviseur van het jaar Rob Timmermans. Daarnaast hebben op de avond zelf tien klanten gebruik gemaakt van de aanbieding voor een persoonlijk hypotheekgesprek met een van de adviseurs van AEGON Bank. Ook gaven twaalf klanten aan terug te willen komen zodra de beslissing is gevallen om over te gaan tot het kopen van een woning.

Constructie bedenken
De winnaar van het adviesgesprek is een echtpaar dat net 65 is geworden. Zij kwamen binnen met de mededeling dat ze vrezen hun huis te moeten verkopen vanwege hun lage pensioen en AOW. Rob Timmermans gaf hierop aan dat er mogelijkheden waren om dit te voorkomen en gaat binnenkort samen met het echtpaar een constructie bedenken waarbij het niet alleen mogelijk is om te blijven wonen in hun huidige woning maar waarmee ze ook echt kunnen genieten van hun pensioen.

Social Media neemt inmiddels een belangrijke rol in bij het consumentencontact van AEGON Bank. Klanten bepalen nu eenmaal zelf wanneer en hoe zij in contact treden via bijvoorbeeld telefoon, mail, chat of Twitter. Naast chatsessies organiseert AEGON Bank ook regelmatig een AEGON TweetBanket op Twitter waarbij klanten ook vragen kunnen stellen over verschillende onderwerpen.