ANP business gaat redactionele content van TMG verkopen

29.03.2007 / 14:14 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Anp business

Anp business

ANP Business verkoopt redactionele content Telegraaf Media Groep aan zakelijke markt

29 maart 2007- Het Algemeen Nederlands Persbureau(ANP) heeft het alleenrecht verworven voor de verkoop van redactionele content van Telegraaf Media Groep aan de zakelijke markt. TMG heeft daartoe een exclusieve contentlicentie verstrekt aan ANP Business. Door deze samenwerking beschikt ANP Business over een nog breder en actueler aanbod van redactionele artikelen. Overheden, bedrijven en andere organisaties kunnen zich zo beter dan ooit laten informeren over ontwikkelingen binnen hun branche, maar ook op het gebied van politiek en economie.

De afspraken gelden voor o.a. De Telegraaf, Noord-Hollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en Sp!ts. De artikelen hieruit zullen, net als van een groot aantal andere bronnen, 's morgens vroeg digitaal beschikbaar komen voor gebruik klanten van ANP Business. Documentalisten en PR-medewerkers bijvoorbeeld, worden na het opstellen van zoekvragen, automatisch iedere dag op de hoogte gebracht via de ANP Knipseldienst of via maatwerkoplossingen.

ANP Business directeur Rob Jacobs is blij met de komst van de TMG-titels: 'Hiermee komt een belangrijk deel van de binnenlandse dag- en weekbladencontent vanuit één centrale databank beschikbaar, waardoor we tegemoet kunnen komen aan vragen uit de markt. Bovendien verwacht ik dat ook andere uitgevers en marktpartijen zullen aansluiten, zodat er een win-win situatie ontstaat voor alle betrokkenen.'

Directeur Ton Boerma van Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, sluit aan bij de woorden van Rob Jacobs. 'Met onze contentproducten zijn wij vooral gericht op consumentenmarkten. De business-to-businessmarkt voor een individuele uitgave is relatief klein en specialistisch. Via ANP Business zijn wij optimaal vertegenwoordigd, ontvangen we netjes onze royalties en blijven we goed op de hoogte van hetgeen er gebeurt.'