Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Amsterdam, 28 maart 2007
Digitale wens wordt écht bezorgd
Goede doelen lanceren nieuw soort wenskaart
Acht goede doelen brengen op donderdag 29 maart het Goededoelenkaartje op de markt. Consumenten kunnen via www.goededoelenkaartje.nl een echt kaartje versturen dat de volgende dag door de postbode wordt bezorgd. De goede doelen die deelnemen zijn Amnesty International, Unicef, SOS-Kinderdorpen, Het Nederlandse Rode Kruis, STOP AIDS NOW!, het Wereld Natuur Fonds, Natuurmonumenten en Nationale vereniging de Zonnebloem. Per verstuurd kaartje gaat 1 euro naar het goede doel.
Vanuit huis
Kirsten Vijver, Corporate Relations Manager van Unicef, is bijzonder te spreken over het Goededoelenkaartje. "Eigenlijk sla je twee vliegen in een klap; je stuurt iemand een wens én je steunt een goed doel, mooier kan het niet". Ook Sjoera Dikkers, directeur van STOP AIDS NOW!, juicht dit initiatief van harte toe. "Het grote voordeel is bovendien dat je alles vanuit huis, achter je pc regelt. Prettig als je weinig tijd hebt of de deur niet uit wil of kunt."
Eenvoudig
Consumenten kunnen via www.goededoelenkaartje.nl in vier eenvoudige stappen een écht kaartje bestellen. Men kiest een goed doel, maakt een voorkant, voegt een persoonlijke boodschap toe en vult het adres in. Het kaartje wordt vervolgens gedrukt, gefrankeerd en door de postbode thuis bezorgd. Om het kaartje persoonlijk te maken kan de consument kiezen voor een eigen digitale foto. Of de consument kiest uit een collectie met afbeeldingen van verschillende thema's zoals Pasen, Moederdag, Felicitatie, Uitnodiging, Liefde, Verhuizing of Geboorte.
Maatschappelijk betrokken
Hoofdaannemer en mede initiatiefnemer van het project is de Giethoorn Media Groep. "Vernieuwend maar ook maatschappelijk betrokken bezig zijn, zijn belangrijke waarden voor onze organisatie. De keuze om dit project voor de goede doelen op te zetten was daarom snel gemaakt", aldus Ronald Giethoorn, directeur van de Giethoorn Media Groep.
---