AutoRai

Opel op AutoRAI 2007 in teken van opwindend rijplezier

(3/12/2007)
Op AutoRAI 2007 (29 maart â 9 april 2007) introduceert Opel diverse nationale premières en een brede scala aan nieuwe producten. De GTC Concept zet, na zijn spraakmakende wereldpremière op de 77ste autotentoonstelling van Genève, zijn zegetocht op AutoRAI 2007 in Amsterdam voort.

Hij laat zien hoe dynamisch en verfrissend de nieuwe designontwerpen van Opel zullen ogen in de toekomst. Alain Visser, Executive Director, European Opel Marketing, licht toe: "Deze conceptcar geeft gestalte aan de nieuwe interpretatie van het merk Opel. De GTC Concept toont de zelfbewuste, emotionele richting die wij met Opel inslaan. Zijn opwindende lijnen en zijn briljante rijeigenschappen en interieurflexibiliteit weerspiegelen de typische kenmerken van Opel in de toekomst." De vierzits coupé wordt aangedreven door een 2,8 liter V6 turbobenzinemotor van 220 kW/300 pk en is uitgerust met een intelligente, elektronisch gestuurde vierwielaandrijving. Op deze conceptcar toont Opel zelfs een voorstel voor een meer verfijnd embleem, nog altijd met de bliksemflits, waarop in reliëf de naam Opel is aangebracht.

De krachtigste en snelste Corsa ooit maakt tevens zijn debuut op de volledig nieuwe stand in de Europahal van de RAI in Amsterdam. Na de sensationele commerciële introductie van de vierde generatie van Opels bestseller is de OPC-versie de meest zuivere uitdrukking van het dynamische karakter van de Corsa, met een maximumvermogen van 192 pk, een âoverboost`- functie met een koppel van 266 Nm en een topsnelheid van 225 km/u. Het is een compacte, sportieve auto die met zijn enorme wendbaarheid en controlemogelijkheden borg staat voor puur rijgenot.

Kort voor zijn introductie dient ook de nieuwe Opel GT zich aan als één van de grote blikvangers in Amsterdam. De wettige erfgenaam van de legendarische sportauto uit de jaren '70 is een atletisch gebouwde tweezitter met een scherp omlijnd karakter en een opwindend design. Met zijn gespierde fysiek, zijn slanke silhouet, zijn lange, vooraan scharnierende motorkap, zijn korte overhangen en een op maat gemaakte stoffen kap bezit de GT de kenmerkende proporties van een klassieke roadster. Zijn krachtige tweeliter turbobenzinemotor met directe injectie levert een maximumvermogen van 264 pk.

De nieuwe Opel Antara is de vierde ster op de Opel-stand. Enkele weken na zijn introductie verschijnt de Antara in topvorm in Amsterdam. Deze nieuwste aanwinst in het huidige modellenaanbod van Opel staat voor een combinatie van opwindend rijplezier en functionaliteit, die typisch is voor het merk. Deze technisch geavanceerde vierwielaangedreven vijfzitter met zijn dynamisch design bewijst zijn kwaliteiten zowel in het dagelijks verkeer als in de vrije tijd.

De vernieuwde Astra maakt het nieuws op de Opel-stand compleet. Hij is sinds februari verkrijgbaar en verenigt een verfijnd design met een grote hoeveelheid geavanceerde kenmerken. Het motorengamma voor de vernieuwde Astra volgt een duidelijke trend: compacter en krachtiger, maar met een lager brandstofverbruik.

De nieuwe Corsa (de vierde generatie inmiddels), is eveneens vertegenwoordigd op de stand in Amsterdam. De andere modellen van het gamma vormen een gepaste achtergrond voor de hoofdattracties: alle modellen â inclusief de Meriva, de TwinTop-varianten Tigra en Astra, de Zafira en Vectra/Signum â zullen zich presenteren met detailverbeteringen voor het nieuwe modeljaar.

Volledig nieuwe stand is afspiegeling van verjonging bij het merk

In de Europahal van de autotentoonstelling van Amsterdam interpreteert Opel 'Dynamiek' in een volledig nieuw, gedurfd en karaktervol design van zijn stand. Glinsterende metaalachtige linten die vrij lijken te zweven, staan voor moeiteloosheid en gewichtloosheid, twee kenmerken die de verjonging van het merk weerspiegelen. Het concept van een technologisch geavanceerd, maar tegelijk op bewegingsvrijheid gestoeld design, werd ontwikkeld door het Zwitserse architectenkantoor âBellprat Associatesâ. De 2.600 vierkante meter grote tentoonstellingsvloer maakt lussen met kronkelende oppervlakken die de hoofdattracties omgeven. De nieuwe Opel GT prijkt op zijn eigen podium, en ook de verhoogde posities van de nieuwe Corsa OPC, de Antara en de GTC Concept zullen de aandacht van het publiek trekken. Op deze indrukwekkende stand worden in totaal 27 individueel verlichte tentoonstellingsmodellen ondergebracht.

Net zoals de auto's zelf is de Opel-stand ontworpen volgens een geïntegreerde designtaal. De glinsterende metaalachtige oppervlakken van de vrij gevormde linten, die in een denkbeeldige wind lijken te wapperen, en de vloerplanken in donker eiken vormen een opvallend contrast in het gedurfde ontwerp van de stand. Deze heeft transparante muren, gemaakt uit 'Mediamesh' â een glinsterend roestvrijstalen net van dooreengevlochten LED-staven. Zij gedragen zich als futuristische schermen op de achtergrond, waarop vlammen op een pittig 'Capoeira'-ritme gaan flakkeren zodra een Braziliaanse dansgroep de stand in een podium verandert.

Première: Opel GTC Concept toont nieuwe designtaal Opel

De Opel GTC Concept onthult het Opel-design van de volgende generatie. Net zoals de Opel Speedster in 1999 of de GTC Genève concept car in 2003, betekent deze auto een doorbraak in de evolutie van Opels designtaal en geeft hij aan dat het volgende hoofdstuk binnenkort geschreven wordt.

Een bepalend element van de zijdegrijs gelakte coupé-conceptcar, afgewerkt met matgrijze lak (lengte/ breedte/ hoogte: 4830/1867/1432 millimeter, wielbasis: 2737 mm) is een agressieve voorzijde die zijn prestatiegerichte karakter verraadt, met grote in aluminium afgewerkte verticale luchtinlaatopeningen die de koplampen kruisen. Die verticale elementen keren terug in de achter uitlaatpijpen die de auto op de weg een onmiskenbare prestatiegerichte uitstraling bezorgen.

De trotse voorzijde wordt geaccentueerd door een opvallend, trapeziumvormige radiatorgrille met de typische brede Opel-lijst en Opel-blitz, uitgevoerd in gepolijst aluminium en elegant afgewerkt met een nieuw concept van de Opel-blitz. De vouw in het midden, de kenmerkende verticale aluminium luchtinlaatopeningen en de ver naar buiten geplaatste verticale LED-rijlampen vormen een evenwichtig geheel dat kracht en sterkte uitstraalt. Het persoonlijke design gaat verder met LED-technologie, die een creatieve vormgeving in de koplamp toelaat. 's Nachts zorgt dit element ervoor dat de auto zowel van voor- als achter meteen herkenbaar is aan zijn lichten.

Een ander belangrijk designelement van deze ranke tweedeurs sportcoupé zijn de verfijnde vormen en carrosseriedelen van de zijkanten. Het plaatwerk straalt zowel spierkracht als elegantie uit, en onderscheidt de auto op smaakvolle wijze van het opzichtig visueel vertoon op de huidige markt. De auto heeft een uitgesneden profiel dat voortbouwt op de troeven van de modellen Antara en Opel GT.

Grote, gewelfde wielkasten omsluiten de agressieve wielen en banden, een element dat vertrouwen inboezemt bij de klant. Met zijn grote spoorbreedte (vóór/ achter: 1627/ 1629 mm) en zijn 245/40 R20 'red line' banden op 20" velgen heeft de Opel GTC Concept een imposante uitstraling. De zwarte velgen bieden een esthetische verwijzing naar de autosport â door hun elegante afwerking met spaken in hoogglanszwart en machinaal gepolijste randen benadrukken zij het typische prestatiegerichte karakter van de auto.

De mooie vormgeving van de carrosserie en zijn aërodynamische eigenschappen worden beloond met een c -waarde van 0,25.

Interieurdesign: warmer en meer uitnodigend

In auto's zoals de nieuwe Opel Corsa, Antara en Opel GT zijn de interieurs warmer en meer uitnodigend geworden. De Opel GTC Concept zet echter de stap naar een volgende fase in de ontwikkeling van de Opel merkidentiteit. Net zoals de carrosserie zijn de vormen en oppervlakken van het interieur zorgvuldig uitgesneden om visueel gestalte te geven aan een dynamische rijervaring. De bovenzijde van het dashboard strekt zich over het instrumentenpaneel uit tot de deur, en omsluit zo de inzittenden. Het golvende decor vestigt de aandacht op de oppervlakken van de deur en het instrumentenpaneel en zorgt voor een onvergetelijke omgeving. Het horizontale thema wordt benadrukt door een grote, geïntegreerde middenconsole die boven de sierlijst op het dashboard lijkt te zweven, een stijlelement dat doet denken aan een luxe audio-installatie.

Intelligent volume: compacte carrosserie met een ruim, flexibel interieur

"De afgelopen jaren zijn tal van auto's groter geworden zonder dat de passagiers voordeel konden halen uit de extra centimeters. Met het Opel GTC Concept keren wij die trend om. Ondanks een in verhouding compacte carrosserie biedt de passagiersruimte de comfortafmetingen die de inzittenden een goed gevoel geven tijdens het rijden", verklaart Frank Leopold, Manager GME Innovation, Show Cars and Advanced Packaging. "Op die manier zit de auto voor de inzittenden als gegoten."

De intelligente inhoud wordt verder benadrukt door het grote ruimteaanbod achterin. Ondanks de vlakke daklijn bedraagt de hoofdruimte achterin 920 millimeter. De achterstoelen zijn laag, maar toch biedt de tweedeurs met vier plaatsen de typische Opel-flexibiliteit, dankzij een innovatie van de Opel ingenieurs: het 'Flex4' interieurconcept .

Met 'Flex4' kunnen de rugleuningen van de twee achterstoelen in de coupé-conceptcar door middel van een knop en door sensors gecontroleerd afzonderlijk naar vóór verplaatst en tegen de voorzetels gevouwen worden. De afdekking van de bagageruimte wordt daarbij automatisch over de resterende zeteloppervlakken in de vloer getrokken. Zo ontstaat een drie- of tweezitter met een vlakke laadvloer van 1,8 meter lang. De bagageruimte wordt vergroot van 500 liter tot 755 liter (driezitter) of 1020 liter (maximumcapaciteit: tot de taillelijn).

De Opel GTC conceptcar wordt via intelligente vierwielaandrijving aangedreven door een 220 kW/ 300 pk sterke 2,8-liter V6 turbobenzinemotor met twee variabele nokkenassen, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Het maximumkoppel van 400 Nm is beschikbaar van 1850 tot 4500 t/min, en de auto accelereert in ongeveer 6 seconden van 0 tot 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.

Nationaal debuut: Corsa OPC van 192 pk kort vóór de marktlancering

Met de nieuwe Corsa OPC schakelt Opel een hogere versnelling in. De krachtigste Corsa, die beter dan welk ander model ook gestalte geeft aan het thema 'dynamiek' van Opel, beleeft zijn nationale debuut op de autotentoonstelling van Amsterdam, en zal kort daarna in de showrooms verschijnen.

Met de 141 kW/192 pk sterke 1,6-liter turbomotor onder de kap snelt de driedeurs in 7,2 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 225 km/u. Het maximumkoppel van 230 Nm wordt naar de voorwielen overgebracht door de standaard gemonteerde zesversnellingsbak. Bovendien kan het standaard overboost-systeem het koppel indien nodig tijdelijk met ongeveer 15% verhogen tot 266 Nm voor een evenredige stijging van de prestaties. Daardoor heeft de Corsa OPC in vijfde versnelling slechts 6,7 seconden nodig voor de acceleratie van 80 naar 120 km/u. De auto stelt zich tevreden met 7,9 liter benzine per 100 kilometer, een bescheiden waarde op dit prestatieniveau.

Het topmodel van het Corsa-gamma weerspiegelt pure sportiviteit. De dakspoiler en de krachtig gelijnde voor- en achterskirts met opvallende openingen zorgen voor een dynamische rijbeleving. Elementen zoals de donker contrasterende diffusor met geïntegreerde, centrale driehoekige uitlaat en speciaal ontworpen buitenspiegels zijn typische kenmerken van een sportieve auto. Sportiviteit domineert ook de cockpit van de Corsa OPC. Naast de instrumenten met chroomranden en rode wijzers en een middenconsole in pianolak vallen vooral het afgeplatte lederen sportstuurwiel met een ring op de naaf in het oog. De sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen werden in samenwerking met âRecaroâ ontwikkeld. De stoelen, die uit een racewagen lijken te komen, bieden een optimale zijdelingse steun en beschermen de bestuurder en voorpassagier met geïntegreerde zijdelingse airbags.

Het chassis van de Corsa OPC is ontworpen voor een maximale precisie, met een nieuwe afstelling van veren en schokdempers en een sterker achterasprofiel. Zijn carrosserie ligt 15 mm lager dan dat van de andere Corsa-versies. Ook het standaard uitschakelbare ESP-systeem werd afgestemd op het sportieve karakter van de wagen. De nieuwe Corsa OPC is in Nederland af fabriek uitgerust met 18â lichtmetalen velgen en 235/35 R18 banden. Het 16â remsysteem met geventileerde schijfremmen op de voorwielen staat borg voor een krachtige maximale stopkracht.

Met de introductie van de Corsa breidt Opel zijn OPC-gamma uit tot vijf modellen in Nederland, die allemaal tentoongesteld worden in Amsterdam. Bovenaan het gamma staat de Vectra OPC van 206 kW/280 pk, verkrijgbaar als GTS of Stationwagon. De Zafira OPC, de snelste in serie gebouwde MPV ter wereld met een topsnelheid van 231 km/u, en de Astra OPC hebben allebei een 177 kW/240 pk sterke 2-liter turbobenzinemotor.

Opel GT: opwindende vormgeving en briljante prestaties

Op de autotentoonstelling van Genève in 2006 was al duidelijk dat de Opel GT een opwindende auto is die emoties oproept. Eén jaar later en vlak voor zijn marktintroductie is deze open sportauto nu officieel klaar voor de weg, en oogt het seriemodel even fraai als de versie van 2006. De moderne definitie van een atletische tweezitter krijgt vorm in deze nieuwe roadster. Zoals het een auto uit dit segment betaamt, heeft hij een krachtige motor onder de motorkap, achterwielaandrijving, een cockpit met sportieve instrumenten en een op maat gemaakte stoffen kap. Met zijn gespierde look, zijn slanke silhouet, zijn lange, vooraan scharnierende kap en zijn korte overhangen pakt de GT uit met de typische proporties van een roadster.

De Opel GT waait als een frisse wind door het genre met zijn eigen, onmiskenbare persoonlijkheid, zijn opwindende vorm, die scherpe kanten aan afgeronde oppervlakken paart om een dynamische look te creëren, en zijn configuratie, die zelfs op lange reizen een geraffineerd rijplezier weet te bieden. Ook de prijs van de GT is meer dan aantrekkelijk. Voor 39.855,- euro (vanafprijs incl. BTW in Nederland), hebben klanten recht op een hoogtechnologische turbomotor van maar liefst 194 kW/264 pk en 353 Nm bij 2000 t/min. met directe benzine-injectie. De sprint van 0 naar 100 km/u wordt in minder dan zes seconden afgehandeld.

Een grote naam hoeft niet lang te zijn. De nieuwe tweezitter met de legendarische naam is een waardige opvolger voor de eerste Opel GT (1968 â 1973) en wedijvert net als het origineel in een van de meest opwindende autosegmenten. Ondanks zijn persoonlijke look is de nieuwe GT een waardige opvolger voor de klassieke sportauto. Een aanvullende fun-factor is de stoffen kap van de nieuwe GT-roadster, die eenvoudig geopend kan worden om zijn inzittenden het 'open' rijplezier te verschaffen dat de eigenaars van de eerste GT moesten ontberen.

De ontwikkeling van de nieuwe Opel GT is een sterk staaltje transcontinentale samenwerking binnen GM. De eerste stap was de conceptcar Solstice in 2002, gevolgd door de Vauxhall VX Lightning concept, ontworpen in de Advanced Design Studio van GM in het Engelse Coventry. Beide modellen dienden als inspiratiebron voor het uiterlijk van de Opel GT, dat volgens Opels huidige designtaal ontworpen werd in het GM Design Center in Detroit, en onder leiding van Brian Nesbitt in de Design Studio's van GM Europe in Rüsselsheim. De nieuwe Opel GT wordt geproduceerd in de roadsterfabriek in Wilmington/Delaware, VS.

Antara: moderne SUV met karakter in alle opzichten

Enkele weken na zijn marktintroductie verschijnt de Antara in topvorm in Amsterdam. Met deze compacte SUV maakt Opel zijn comeback op dit steeds competitievere segment, dat lang werd overheerst door niet-Europese merken. De vijfzits SUV combineert een dynamisch, elegant design met intelligente vierwielaandrijving, royale interieurruimte, innovatieve vervoersoplossingen zoals 'Flex-Fix', een opmerkelijke functionaliteit en een verhoogde stoelpositie.

In zijn design zijn elementen van personenauto's en terreinautoâs versmolten. Terwijl het onderste deel rond de bumpers, drempels en wielen de robuustheid van de nieuwe SUV verraden, verenigen de opvallende lijnen en strakke oppervlakken van het chassis stijlvolle elegantie met een sportieve, gespierde look. In het interieur is er een royale ruimte voor alle passagiers â met een ongeëvenaarde beenruimte achterin van 933 millimeter â gecombineerd met een uitstekend laadvolume van maximaal 1420 liter. De bagageruimte van de Antara kan worden uitgerust met netten, tussenschotten, stangen en haken die wanneer nodig op twee rails op elke zijwand kunnen worden vastgeklikt om het beschikbare volume in verschillende zones op te delen. Ondanks zijn grote laadcapaciteit neemt de SUV niet meer plaats in beslag dan een middelgrote personenauto (lengte x breedte x hoogte:
4,57 x 1,85 x 1,70 meter).

De intelligente actieve vierwielaandrijving van de Antara, met elektrohydraulisch differentieel, staat borg voor een veilig, wendbaar rijgedrag. Het verenigt de voordelen van zuivere voorwielaandrijving - moeiteloze manoeuvres, rechtuitstabiliteit bij acceleratie en verbeterde rijdynamiek â met die van vierwielaandrijving. De Antara beschikt ook over een modern vierkanaals ABS- en ESP-systeem en een Descent Control System (DCS). Dankzij DCS kan het voertuig veilig een constante snelheid aanhouden, zelfs op steile afdalingen, zonder dat de bestuurder het rempedaal hoeft in te drukken. In het segment van de Antara is dit een opmerkelijk standaardkenmerk. De moderne SUV wordt nog aantrekkelijker door zijn lage brandstofverbruik.

Zo heeft de 2,0-liter common-rail turbodiesel van 110 kW/150 pk voldoende aan 7,5 liter diesel per 100 kilometer. De auto is ook verkrijgbaar met twee benzinemotoren: een 2,4-liter viercilinder van 103 kW/140 pk en de topversie, een 3,2-liter V6 van 167 kW/227 pk, die zich onderscheidt door een buitengewoon soepele en verfijnde motoriek.

Nieuwe Astra maakt carrière als multimiljonair

Het Astra-gamma speelt uiteraard een belangrijke rol in Genève. Sinds haar debuut in maart 2004 werden ongeveer 1,3 miljoen exemplaren van de derde Astra-generatie verkocht, en de vernieuwde versie is verkrijgbaar sinds februari 2007. Naast zijn verfijnde carrosserie- en interieurdesign kan de nieuwe Astra schermen met een uitgebreid gamma van technologieën, en meer in het bijzonder met een verruimd motorengamma met bijzonder zuinige benzine- en common-rail turbodieselmotoren.

De Astra-klanten kunnen kiezen uit elf motoren, van 90 tot 240 pk. De twee nieuwe 1,6-liter benzinekrachtbronnen en twee nog te introduceren
1.7 CDTi common-rail turbodiesels ontwikkelen meer vermogen en koppel, en voldoen met hun lage verbruiks- en emissiewaarden aan de toekomstige uitlaatgasemissienormen. De nieuwe, extra lichte 1.6 ECOTEC van 85 kW/115 pk vervoegt zich bij de 1,6-liter TWINPORT motor (77 kW/105 pk). Met de 115 pk sterke motor en een Easytronic vijfversnellingsbak heeft de Astra genoeg aan slechts 6,3 liter benzine per 100 kilometer. De continu variabele sturing van beide nokkenassen ligt aan de basis van de sterkere prestaties. Dankzij deze nokkenastiming kan de motor de timing van de kleppen variëren naargelang de snelheid en de belasting van de zestienklepper, om zo de prestaties te verhogen of het verbruik te drukken. De nieuwe 1,6-liter turbomotor (132 kW/180 pk), die de 2-liter turbomotor van 125 kW/170 pk vervangt, wordt standaard aan een handgeschakelde zesversnellingsbak gekoppeld en kan prat gaan op een nog lager verbruik. In vergelijking met zijn voorganger werd het totale verbruik met meer dan dertien procent gereduceerd tot 7,7 liter per 100 kilometer. De nieuwe 1.7 CDTi motoren van 81 kW/110 pk en 92 kW/125 pk worden allebei met een handgeschakelde zesversnellingsbak geleverd en beschikken over een directe common-rail injectie, vier kleppen per cilinder, een zogenaamde swirl control-functie en een onderhoudsvrije Diesel Partikel Filter. Ze zijn verkrijgbaar vanaf de zomer van 2007 en vervangen de 1.9 CDTi motor van 74 kW/100 pk en 88 kW/120 pk (de 120-pk versie zal dan alleen verkrijgbaar zijn met een vijftraps automatische transmissie).

De vernieuwde editie van de Astra biedt ook tal van technologische hoogstandjes die nog niet zo vanzelfsprekend zijn in dit segment. Zo is de Astra GTC bijvoorbeeld als enige productie personenauto verkrijgbaar met een panoramische voorruit die zich tot ver in het dak uitstrekt en een onbelemmerd uitzicht biedt, vergelijkbaar met dat in de cockpit van een sportvliegtuig.

Comfort en veiligheid krijgen een exclusieve dimensie dankzij het IDSPlus (Interactive Driving System) met elektronisch gestuurde Continuous Damping Control (CDC), dat de afstelling van het chassis optimaliseert. De bi-xenon AFL-koplampen (Adaptive Forward Lighting) met dynamische bochtverlichting beleefden met de Astra hun debuut in het segment van de compacte klasse.

Nieuwe Corsa: auto met een sportief design en verrassende details

De Corsa van de vierde generatie laat zich van zijn beste kant zien in Amsterdam: opwindend design met sportieve, gespierde contouren, een nieuw ontwikkeld chassis voor een veilig en wendbaar gedrag in de bochten, geavanceerde nieuwe kenmerken, een kwaliteitsinterieur, veel ruimte en talrijke slimme vondsten zoals het geïntegreerde 'Flex-Fix'-draagsysteem voor de achterzijde. Zijn kwaliteiten leverden de nieuwe Corsa talrijke onderscheidingen op in heel Europa: in Groot-Brittannië werd hij door het automagazine 'What car?' uitgeroepen tot 'Car of the Year 2007'; leden van de grootste Duitse automobielvereniging 'ADAC' verkozen de Corsa tot beste kleine auto; in Oost- en Midden-Europa werd hij bekroond met de belangrijkste onderscheiding voor auto's, 'Autobest 2007'; en de Duitstalige autojournalisten riepen hem uit tot 'Topauto 2007'.

De driedeurs en vijfdeurs modellen van de Corsa vertonen duidelijke verschillen en zijn op maat gemaakt voor verschillende types van klanten. Met zijn scherpe lijnen en zijn coupéachtige daklijn richt de driedeurs zich op jonge volwassenen en oudere personen die jong van hart gebleven zijn, terwijl de eveneens sportief ogende vijfdeurs Corsa, met zijn langere daklijn en grotere zijruiten, waarschijnlijk aantrekkelijker zal zijn voor gezinnen. Korte overhangen en de uitgesproken spatborden rond de achterwielen benadrukken de kracht en het sportieve karakter van de Corsa, dat vloeiend overgaat in een stijlvol, elegant interieur. Opvallende nieuwe kenmerken zoals draaiknoppen met achtergrondverlichting en exclusieve elementen zoals het verwarmbare stuurwiel en de afwerkingsdetails in pianolak van bepaalde uitrustingsniveaus scheppen een warme, uitnodigende sfeer.

De Corsa, verkrijgbaar met drie benzine- en drie common-rail turbodieselmotoren (maximumvermogens van 60 tot 125 pk), voldoet ook aan zeer hoge normen wat de rijdynamiek en de veiligheid betreft. Eén voorbeeld is de stuurinrichting: de progressief variabele feedback-curve van de Corsa Sport stemt de overbrengingsverhouding van de stuurinrichting af op de rijsituatie, en dit zonder dat de bestuurder iets hoeft te doen. Het spectrum strekt zich uit van afstellingen voor een sportieve rijstijl tot karakteristieken die ideaal zijn voor manoeuvres. De stuurinrichting van de Corsa wordt perfect aangevuld door ABS- en ESP-systemen van de nieuwste generatie, die extra functies bieden zoals Cornering Brake Control (CBC) en Straight-Line Stability Control (SLS).

De integratie van dynamische bochtverlichting en statische hoekverlichting in één koplamp is eveneens nieuw in dit segment.

Nieuw modeljaar bij Opel in het teken van dynamiek, elegantie en veelzijdigheid

Op de AutoRAI 2007 presenteert Opel een ruime selectie uit zijn huidige modellengamma, dat veelzijdiger en aantrekkelijker is dan ooit: sportieve elegantie en praktische veelzijdigheid eisen de hoofdrol op - net zoals de in het oog springende Astra TwinTop. Deze midden 2006 gelanceerde, slanke cabrio-coupé met een meerdelig, elektrohydraulisch wegklapbaar stalen dak en een bagagevolume van 440 liter, laat in de lente en de zomer van 2007 een frisse wind waaien door het cabriosegment. Hiervoor zorgen onder meer de twee nieuwe
1,6-liter benzinemotoren, waarmee de open vierzitter als lid van de Astra-familie wordt aangeboden. De turboversie van 180 pk levert, in combinatie met het IDS-sportchassis, topprestaties, terwijl de 115-pk motor met nokkenastiming borg staat voor een optimaal rendement. Liefhebbers van een mooie uitstraling met praktische cabriokenmerken worden eveneens op hun wenken bediend door het zustermodel, de Tigra TwinTop, vooral dan in de nieuwe speciale serie 'Temptation'. Deze auto beschikt standaard over 17â lichtmetalen velgen, twee componenten metaallak, lederbekleding in karmozijnrood, lederen stuurwiel, zilverkleurige veiligheidsgordels, witte instrumentonderdelen, boordcomputer en stoelverwarming.

Op de Signum- en Vectra-modellen levert de 2,8-liter V6 turbo ECOTEC motor nu 20 pk extra, wat het maximum van deze krachtbron met twin-scroll turbo op 184 kW/250 pk brengt.