RDW

maart 2007

RDWâer Hans Nieuwenweg callcentermanager van het jaar 2007

Persbericht, 23 maart 2007
Op donderdagavond 22 maart is tijdens het Nationaal Call Center Congres in Alkmaar Hans Nieuwenweg verkozen tot callcentermanager van het Jaar 2007. Hans Nieuwenweg geeft sinds 2002 leiding aan de klantenservice van de RDW.
Â
âDeze uitverkiezing is voor mij een bevestiging dat de RDW zijn klanten steeds beter en professioneler benadert,â verklaart Hans Nieuwenweg. âNiet alleen in klantonderzoeken geven klanten aan dat ze het contact met de RDW steeds meer waarderen, maar nu ook in deze verkiezing.â

De titel âCallcentermanager van het Jaarâ gaat naar degene die het afgelopen jaar op uitmuntende wijze invulling heeft gegeven aan het vak âcallcentermanagerâ. De prijs is een initiatief van de Call Center Managers Association (CCMA). Van de zes genomineerden kreeg Hans Nieuwenweg via een openbare verkiezing op de internetsite van de CCMA de meeste stemmen. De uitreiking vond plaats op donderdag 22 maart in het DSB Stadion in Alkmaar.

De 39-jarige Hans Nieuwenweg woont in Mussel (Groningen). Twintig jaar geleden begon hij als âmedewerker telefonische informatieverstrekkingâ bij de RDW. âDaar heb ik nu nog profijt van. Zo kan ik goed in de huid kruipen van onze medewerkers én die van de klant. Dit jaar hebben we op de klantenservice een nieuw motto geïntroduceerd: âIn één keer goed.â Hoe de klant ons ook benadert, we zorgen ervoor dat hij in één keer het goede antwoord krijgt. Dit jaar gaan we daarmee door en merkt de klant de positieve gevolgen in praktijk.â

De klantenservice van de RDW is de ingang voor zowel de zakelijke als particuliere klant die telefonisch, schriftelijk of via e-mail informatie wil. Jaarlijks verwerken zoân tachtig medewerkers meer dan één miljoen telefoontjes, brieven en e-mails.