PERSBERICHT
Bedrijfsgegevens veiliger door nieuwe online service
Succesvol 'Security School' concept uit de VS in Europa ge?ntroduceerd door partnership tussen TechTarget en Marqit
Den Haag / Brussel, 21 maart 2007 - Het Amerikaanse TechTarget en het Nederlandse Marqit hebben vandaag de lancering van Security School in de Benelux aangekondigd. Hiermee krijgt de Benelux de Europese primeur van het succesvolle online cursusprogramma over IT en beveiliging. Security School zal IT-ers de technische en tactische informatie verschaffen waarmee zij hun organisaties beter kunnen beveiligen. Sinds de introductie van Security School in de VS eind 2005 is het door meer dan 30.000 IT-professionals gevolgd.
Security School biedt praktische, relevante informatie middels webcasts, podcasts, technische artikelen en wordt afgesloten door een eindtoets. Verder worden white papers, business cases, analyses, onderzoeken en productinformatie aangeboden om IT-managers te helpen bij het opstellen van hun beveiligstrategie en om de juiste keuzes te maken bij het inkoopproces. Een deel van de content van Security School is van de internationale experts van TechTarget afkomstig; Marqit verzorgt de lokale content. Deelname aan de cursussen van Security School is kosteloos.
"Er is een duidelijke behoefte aan informatie op het gebied van beveiliging door de toenemende druk op organisaties, door bijvoorbeeld nieuwe regelgeving, mobiliteit van werknemers en data protectie. Hierdoor is een goede IT-beveiligingstrategie van steeds groter belang. Security School zal de benodigde informatie leveren om deze plannen op te kunnen stellen en hierdoor bedrijven veiliger te maken," zegt Roderick Wijsmuller, managing director van Marqit. "De combinatie van de expertise van TechTarget en de gespecialiseerde sites van Marqit zal voor de IT-afdelingen een belangrijke bron van informatie over IT-beveiliging zijn."
"Security School heeft bewezen een succes te zijn in de VS. Wij zijn ervan overtuigd dat dit concept ook in Europa zal scoren. In Nederland en Belgi? zitten veel internationale bedrijven waar beveiliging hoog op de agenda staat. Deze organisaties zullen geholpen zijn met deze nieuwe online service," aldus Greg Strakosch, CEO van TechTarget. "Door de samenwerking met Marqit gaan we in zee met een partij die dezelfde visie en ambities heeft als wij over het leveren van hoogwaardige informatie aan de IT-community. Bovendien hebben TechTarget en Marqit een vergelijkbare aanpak om specifieke deelmarkten binnen de IT te bedienen, waarbij zowel de informatiebehoefte van eindgebruikers als de marketingdoelstellingen van leveranciers worden vervuld."
Marqit zal binnen Security School meerdere cursussen lanceren. De eerste cursus 'Identity & Access Management' gaat op 31 maart van start (zie
Over Marqit:
Marqit biedt via gespecialiseerde websites en events informatie over IT-oplossingen waardoor eindgebruikers de juiste keuzes kunnen maken bij hun ori?ntatie op en selectie van IT-producten en -diensten. Marqit levert informatie aan duizenden bedrijven op de deelgebieden security, storage, mobility, tooling en outsourcing. Marqit organiseert samen met Sdu Uitgevers het jaarlijkse Tooling Event en is de organisator van het Nationaal Mobility Event. Voor meer informatie zie
Over TechTarget:
TechTarget biedt ge?ntegreerde media aan IT-marketeers om wereldwijd IT-professionals en -beslissers te bereiken. Middels 35 gespecialiseerde websites, vakbladen en congressen levert TechTarget meetbare resultaten aan IT-marketeers met als doel leads te genereren, het verkoopproces te versnellen en omzetgroei te bewerkstelligen. TechTarget heeft meer dan 1000 IT-bedrijven als adverteerders waaronder IBM, Microsoft, HP, Cisco, Oracle, Sun Microsystems en Intel. Meer informatie over TechTarget:
Contact:
Caroline Spek
Marketing Manager Marqit
+ 31 70 313 0070
Caroline.Spek(at)marqit.nl