Ingezonden persbericht


Persbericht

Vrouwen schamen zich diep voor schoudervullingen, poedelpermanentjes en foute leggings

~ Top 10 modeflaters uit pubertijd ~

Amsterdam, 20 maart 2007- Iedereen heeft ze: foto's uit je jeugd waarop je er vreselijk uitziet. Daarom vroeg Shopgirl vrouwen naar hun grootste modeflaters uit de middelbare schooltijd. Vrouwen generen zich het meest voor het dragen van schoudervullingen en de 'hoogwater' broek'. Dit blijkt uit een onderzoek onder 1.000 vrouwen in de leeftijd van 18 t/m 30 jaar op Shopgirl.nl.

Als grootste modemisser wordt door 17% genoemd: de schoudervulling. Hoewel de pofmouw dit seizoen razend populair is, lijken schoudervullingen voor altijd verbannen uit de kledingkast. Op nummer twee (11%) staat de onflatteuze 'hoogwater' broek, op de voet gevolg door de Fluo-trend (10%).

Top 10 modeflaters

1. Schoudervullingen 17%

2. 'Hoogwater' broek 11%

3. De Fluo-trend 10%

4. Spicegirls als stijlcoon 9%

5. Foute leggings in alle soorten en maten maar vooral met bloemen 9%
6. Kroes/poedel permanent 8%

7. Outfit uit Knippie of Burda (gemaakt door mama of oma) 5%
8. De kuif 5%

9. De Fame ballet-look (aerobicpakje en beenwarmers) 5%
10. Oversized/XXXL overhemd 4%

"Ik had een glimmende skibroek met daarop een lange, knalgele trui met 2 verschillende Allstars, roze beenwarmers en van die neongekleurde polsbandjes. En ja hoor, ook een permanentje. Als ik er nu aan terugdenk schaam ik me weer dood," vertelt één van de deelneemster aan het onderzoek.

Ook foute leggings leveren rillingen op. De legging mag nu dan een overtuigende comeback maken, met foute prints moeten ze wegblijven. En als het aan de dames ligt, komen ook het poedelpermanentje en de kuif nooit meer terug als modetrend.

"Mijn Sandra Kim kuif! Met een halve bus haarlak aan de voor en achterkant lukte het net om mijn kuif recht te laten staan."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Shopgirl
Shopgirl.nl is dé website voor Shopaholics in de leeftijd van 18 tot 30 jaar. De site biedt alles wat vrouwen nodig hebben om goed voorbereid de stad in of het net op te gaan. Onze stylisten zijn continu opzoek naar de leukste trends, winkels, tasjes, lingerie, jassen, jurkjes, high heels of mooie laarzen. Deze shoptips worden direct op de website geplaatst.

Voor vragen over Shopgirl kunt u contact opnemen met:

Niki Smit - Hoofdredacteur
niki@shopgirl.nl
020 840 45 00

Extra quotes voor redactioneel gebruik

'Een knalroze trui van Bevery Hills 90210 met Brandon in het GROOT gecombineerd met een grijze joggingbroek + mislukte permanent, zelfs in de pony.'

'De zelfgemaakte kleding van mijn moeder, denk aan 'leuke' drukke prints harde, katoenen stof. Wijd uitlopende truitjes en eigenlijk modelloos! VRESELIJK!'

'Mega schoudervulling onder je bh bandje en dat zag je dan leuk door je kleding heen!'

'Streepjes legging met gouden heupriem met verschuifbare Moschino letters en bijpassende Moschino veterlaarzen, permanent met kuif en gouden haarklem.'

'De onwijs flatteuze 'Spice Girls' plateauzolen in het zwart en wit.'

'Een mislukt permanent met 5 cm uitgroei en dan een gebloemde legging in fluoriderende kleuren met Smiley t-shirt.'

'De combinatie van een strakke legging en een bos kroeshaar krullen van mijn permanent, YEK!'

'Zo'n hoogwaterbroek in combinatie met opgerolde tennissokjes en bandana's om je been, dat vond ik dus echt heel stoer.'

'Doorschijnende bloesjes met bodystalking eronder en dan met een gestreepte gekleurde legging met daaronder zwarte laarzen (met gouden nopjes en letters) en als toppunt een mega grote kuif en een gouden klem in mijn haar!!'

'5 beenwarmers over elkaar: knalroze, knalrood en donkerpaars, allemaal tegelijkertijd.'

'De MC Hammer broek met een gigantische rode strik boven op mijn hoofd! Geen gezicht!'

'Een donkerblauwe wielrenbroek met bloemen in neonkleuren, hieronder gympen met witte sokken en erboven een t-shirt (heel groot natuurlijk).'

'Ik ben een periode heel erg alternatief geweest. Daarbij had ik broeken aan in alle kleuren van de regenboog, 2km wijd en een toren van gekleurde elastiekjes in m'n haren. Ook had ik 3 verschillende paren Dr. Martens (gele, oranje en zwarte).'

'Een hele grote kuif hebben en die moest er goed uit zien anders wilde ik niet naar school! Mijn zussen hadden er ook 1 en ik wilde hem altijd even groter en mooier maken.'

Kijk op www.shopgirl.nl voor foto's van de jeugdzonden van het Shopgirl-team.

Over newrulez
newrulez B.V. is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media meer dan 66 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, Cu2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan zes miljard pageviews op het internet.

ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2005 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 541 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen telt Sanoma Uitgevers ca. 1650 werknemers.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht