Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C HT
Coca-Cola adverteert voor Coca-Cola Zero in games
Voor het eerst in Nederland 'in game' advertisingcampagne
Amsterdam, 15 maart 2007 - Voor de promotie van zijn nieuwe merk Coca-Cola Zero kiest Coca-Cola in Nederland onder andere voor 'in game' advertising. Coca-Cola Zero is het nieuwe merk suikervrije Coca-Cola dat zich met een geweldige smaak richt op mannen. De advertenties verschijnen in racegames voor Xbox en PC die online gespeeld worden. Deze reclame is alleen zichtbaar voor gamers in Nederland en de uiting verschilt per spel en per spelsituatie. Het is de eerste keer in Nederland dat deze vorm van 'in game' advertising plaatsvindt. Microsoft Digital Advertising Solutions verwacht dat adverteren via online games de komende jaren zal toenemen.
Coca-Cola richt zich met Zero op mannen die op zoek zijn naar uitstekende smaak, maar dan zonder suiker. Coca-Cola wil mannen met dit product inspireren om een geweldig leven te leiden met alle voordelen, zonder zich neer te leggen bij de nadelen. De boodschap luidt dan ook: "Great Life without Downsides". Om deze boodschap onder de aandacht te brengen van mannen, werd gekeken naar zogenaamde 'passion points' van deze doelgroep. In Nederland zijn dit racing en gaming. Vandaar dat ervoor is gekozen om voor racing en gaming een platform te bouwen, onder andere via een online racegame met als inzet een echte race op Zandvoort, in een Lamborghini Gallardo. De 'in game' advertising sluit naadloos hierop aan en helpt Coca-Cola bij het opbouwen van geloofwaardigheid in beide passion points. Gamers stellen het op prijs als de realiteit in de game zo dicht mogelijk wordt benaderd en daar horen ook realistische reclame-uitingen bij, zoals reclameborden langs een circuit of posters in een stad. Voor het plaatsen van de advertenties wordt hetzelfde systeem gebruikt als voor bijvoorbeeld Windows Live Messenger.
De Coca-Cola Zero campagne zal te zien zijn in:
· Need for Speed (voor Xbox en PC);
· Trackmania United, Trackmania Original en Trackmania Sunrise (voor PC);
· TOCA Race Car Driver (voor Xbox en PC).
Iedereen in Nederland die deze games online speelt, kan de advertenties zien.
Joost Bakx, Senior Brand Manager, Coca-Cola Zero & Coca-Cola Light: "Met onze merken willen wij op een verrassende en geloofwaardige manier de consument van tegenwoordig bereiken. 'In game'Hi,
I am looking for a place to live in London and some people to meet for a drink, since I will start working for a PR agency (Burson Marsteller) from 16 April. Location: Bloomsbury Way, near Holborn Tube station. I would be glad to join a flat share for 450-550 pounds a month.
Would you know any possibilities or people who might be able to help me, please forward this e-mail.
Thanks so much!
Sabine van Deursen
Prinsengracht 547-1
1016 HS Amsterdam
06-45730919
Skype: sabinevandeursen
advertising is voor ons een goede mogelijkheid om awareness te bouwen binnen een relevant umfeld voor het mannenmerk Coca-Cola Zero."
Diederik Breijer, managing director Universal Media: "De 'in game' campagne van onze klant Coca-Cola is inderdaad een primeur. Het idee is ontsproten uit gerichte kennis over de doelgroep, in combinatie met onze visie over de rol van digitale ontwikkelingen die nu andere manieren van communiceren mogelijk maakt. Voor Coca-Cola Zero ontstaat hiermee een innovatief communicatieplatform dat direct het gedrag van haar doelgroep raakt en subtiel inspeelt op haar belevingswereld. Het motto van Universal Media is niet voor niets 'NEXT THING NOW!'. Een beter bewijs dan dit is er niet."
Jacqueline Smit, Country Manager Online Services Group Nederland: "'In game' advertising bewijst dat de consument op een effectieve manier, die past binnen zijn belevingswereld, bereikt kan worden. Vanuit Microsoft richten wij ons continu op het creëren van relevante omgevingen en momenten. Hierdoor hebben adverteerders de mogelijkheid om engagement op te bouwen met hun doelgroep."
Over Microsoft Digital Advertising Solutions
Microsoft Digital Advertising Solutions is de overkoepelende naam voor de huidige en toekomstige digitale advertentieoplossingen van Microsoft, gericht op het mogelijk maken en verbeteren van het contact tussen merk en consument. Meer informatie over Microsoft Digital Advertising Solutions is te vinden op: http://advertising.msn.nl.
Over Coca-Cola
Coca-Cola Company is de grootste frisdrankproducent ter wereld. Naast het merk Coca-Cola produceert en exploiteert het bedrijf vier van de vijf grootste frisdrankmerken ter wereld, te weten: Coca-Cola light, Fanta en Sprite. Daarnaast biedt het bedrijf een breed assortiment van andere dranken, waaronder light frisdranken, waters, vruchtensappen, thee, koffie en sportdranken aan. Middels het wereldwijde distributiesysteem levert het bedrijf dagelijks aan miljoenen consumenten, verspreid over meer dan 200 landen, in totaal meer dan 1,3 miljard consumpties. Voor meer informatie over The Coca-Cola Company, kijk ook op de website: www.thecoca-colacompany.com.
Voor journalisten:
Microsoft Persdesk, telefoon: +31 (0)23 - 569 82 22, e-mail: mspers@monogram.nl