MediaPlaza
Masterclass: Binden en boeien 2.0
Data: 15, 22 en 29 maart
Tijd: 13:30 - 17:30 uur
Locatie: Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht
Prijs: 699 euro excl. BTW
Maximaal aantal deelnemers: 25
Binden en boeien 2.0
Nu de economie aantrekt en bedrijven steeds meer opdrachten en
werkzaamheden hebben, neemt de behoefte aan goed personeel ook toe.
Bedrijven proberen op nieuwe en innovatieve manieren professionals
voor zich te winnen. Maar terwijl de voordeur voor nieuwe mensen open
staat, verlaten talentvolle en ervaren werknemers via de achterdeur
het bedrijf. Hoe kunt u er als organisatie voor zorgen dat nieuwe
professionals een aanvulling op het personeelsbestand zijn en niet ter
vervanging van het huidige personeel?
Belangrijk is dat ervaren medewerkers gemotiveerd en betrokken
blijven. Als goede werkgever zijn er verschillende zaken die hiervoor
ingezet kunnen worden. Arbeidsvoorwaardelijke aspecten zoals een goed
loon, flexibele werktijden, auto van de zaak en een goede
kinderopvangregeling zijn voorbeelden hiervan. De ABN AMRO
bijvoorbeeld hecht veel waarde aan flexibele arbeidsvoorwaarden en
biedt deze daarom in een webshop aan. Medewerkers kunnen zelf kiezen
en desgewenst wisselen van voorwaarden. Een duidelijk voorbeeld waarin
flexibiliteit van arbeidsvoorwaarden als onderscheidend vermogen
dient.
Naast arbeidsvoorwaarden zijn er ook nog andere aspecten die
professionals belangrijk vinden. Hoe zit het bijvoorbeeld met de
werk/prive balans, opleidingen, loopbaanbegeleiding en
kennisuitbreiding? De mogelijkheden die het nieuwe internettijdperk
(Web 2.0) biedt om huidig talent te boeien en te binden aan uw
organisatie zijn legio en stimuleren professionals om kennis op nieuwe
wijze tot zich te nemen. Het gemak om informatie ook buiten de
organisatie te doorzoeken en te delen wordt groter door middel van
bijvoorbeeld wiki's en tags.
Zelfontwikkeling en doorgroeimogelijkheden zijn vaak gehoorde
argumenten om bij een bedrijf te blijven. Bedrijven bieden hun mensen
het liefst interessante trainingen aan die op innovatieve manieren
worden uitgevoerd. Naast vaardigheidstrainingen zijn deze opleidingen
ook vaak bedoeld om werknemers op andere manieren te laten nadenken.
'Serious gaming' is hiervoor uitermate geschikt. Onder de term
'serious gaming' is een geheel nieuwe tak van games ontstaan die zich
enkel richt op de inzet van games en simulaties in business processen.
Tijdens de masterclass "binden en boeien" komen naast trends op het
gebied van talentmanagement ook de voornaamste motivatoren aan de orde
die een rol spelen om bij een bedrijf te blijven.
Voor wie?
Deze masterclass is in het bijzonder belangrijk voor HR-professionals
die zich bezig houden met het motiveren, doorstromen en binden van
medewerkers als gevolg van een gespannen arbeidsmarkt.
13:30 - 15:00 uur
15:30 - 17:00 uur
15 maart
Overview van de ontwikkelingen
Employee benefits op maat
22 maart
Kennismanagement in het web 2.0 tijdperk
Van e-learning naar serious gaming
29 maart
Loopbaanplanning nieuwe stijl
Great place to work
Overzicht van binden en boeien anno 2007
De economie trekt aan en de jacht naar talent is begonnen. Hoe zorg je
ervoor dat nieuw geworven talent gemotiveerd en betrokken blijft? In
deze sessie krijgt u een overzicht van het veranderend mediagedrag en
hoe dit van invloed is op de communicatie en oriëntatie van de
medewerker van nu. Het nieuwe internettijdperk (Web 2.0) zorgt ervoor
dat medewerkers op andere manieren met elkaar samenwerken,
kennisvergaren en -delen. Het brengt ook nieuwe scholings- en
trainingsmethoden met zich mee. Serious gaming wordt steeds vaker
ingezet om werknemers vaardigheden of kennis bij te brengen.
Employee benefits op maat
Jeroen Krosse - managing director Tasper
Er zijn diverse mogelijkheden om medewerkers gemotiveerd en betrokken
te houden. De ene medewerker vindt opleidingsmogelijken, flexibele
werktijden en loon erg belangrijk. Een ander hecht veel meer waarde
aan een goede kinderopvangregeling en een juiste verhouding tussen
werk en privé. Goede arbeidsvoorwaarden kunnen in zekere zin bijdragen
aan het binden van je professionals. Maar hoe zorg je voor
arbeidsvoorwaarden op maat?
Jeroen Krosse is als managing director verbonden aan het
bedrijf Tasper dat software ontwikkelt voor e-HRM toepassingen. Jeroen
studeerde Bedrijfskunde en publiceert regelmatig over modernisering
van arbeidsrelaties en -voorwaarden.
Kennismanagement in het web 2.0 tijdperk
Frank Janssen van Frankwatching
Het vergaren en delen van kennis speelt een belangrijke rol bij het up
to date blijven van kennis. Web 2.0 maakt het met tags en wiki's
mogelijk om specifieke onderwerpen te kenmerken en met elkaar te
delen. Zonder dat je elkaar kent of hebt gezien kun je kennis uitdelen
op een zeer efficiente manier. Web 2.0 zorgt dat medewerkers betere
kenniswerkers worden. Hoe kan de HR-professional bijdragen aan deze
doelstelling?
Frank Janssen (1960) is webwatcher, consultant en
publicist. Frank studeerde bedrijfseconomie in Eindhoven en heeft een
jarenlange ervaring op terreinen als kwaliteitsmanagement,
documentmanagement, informatiemanagement en kennismanagement. Hij
werkt bij een grote Nederlandse onderneming en houdt zich daar bezig
met internet, intranet en business development. Met als invalshoek
markten, organisaties, technologie en vooral gedrag van mensen. Vanaf
begin 2004 volgt hij actief digitale trends op zijn persoonlijke
weblog Frankwatching.com.
Van e-learning naar serious gaming
Nikola Pavloff van Simenco
Zelfontwikkeling en doorgroeimogelijkheden zijn vaak gehoorde
argumenten om bij een bedrijf te blijven. Bedrijven bieden hun mensen
het liefst interessante trainingen aan die op innovatieve manieren
worden uitgevoerd. Naast vaardigheidstrainingen zijn deze opleidingen
ook vaak bedoeld om werknemers op andere manieren te laten nadenken.
'Serious gaming' is hiervoor uitermate geschikt. Onder de term
'serious gaming' is een geheel nieuwe tak van games ontstaan die zich
enkel richt op de inzet van games en simulaties in business processen.
In deze sessie komen diverse praktijkcases voor die te maken hebben
met het opleiden en doorontwikkelen van professionals in organisaties.
Loopbaanplanning nieuwe stijl
Bedrijven vinden het belangrijk dat talent zich blijft ontwikkelen.
Dus investeren in professionals is noodzakelijk. Hiervoor is het
belangrijk om te weten wat de persoonlijke ontwikkelbehoeften en
competenties van medewerkers zijn? Om dit in kaart te brengen zijn
verschillende innovatieve manieren mogelijk. Van web-enabled
360°-feedbackmethode tot een digitale competentietest om inzichtelijk
te krijgen welke competenties nog ontwikkeld moeten worden. Welke
mogelijkheden zijn er op dit gebied? En wat zijn de ervaringen ermee?
Goed werkgeverschap
Medewerkers veranderen maar ook organisaties veranderen door de loop
der jaren. Om bekend te staan als 'goede werkgever' en dus
aantrekkelijk voor professionals zijn bepaalde kenmerken belangrijk om
goed te organiseren. De relatie tussen managers en medewerkers
bijvoorbeeld. Dit punt wordt veelal gezien als hét belangrijkste
kenmerk voor goed werkgeverschap. Hoe word je als organisatie een
'great place to work'? En welke instrumenten kan HR inzetten om deze
elementaire zaken te meten en te verbeteren?
Voor meer informatie over het programma kunt u contact opnemen met
Lisette Martens via Lisette.Martens@Mediaplaza.nl
inschrijven
Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze
pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze
pagina
> SESSIE ONLINE
____________ ____________ ____________ Log in op sessie online
> BOOKMARKS
Media partner:
Skill City
CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht
Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical &
Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.