Ingezonden persbericht


Zes organisaties meten zich voor titel 'Nederlands slimste'

Utrecht, 28 februari 2007 - Slimme organisaties boeken betere (financiële) resultaten, zo wijst onderzoek ook dit jaar weer uit. De jury van de Business Intelligence Awards onderzocht ruim honderdtwintig organisaties en nomineerde daaruit zes organisaties die een slimme en klantgerichte organisatie wisten te creëren met de inzet van business intelligence.

De gemeente Delft, het UWV Bezwaar en Beroep en de zorggroep Parnassia zijn genomineerd in de categorie non-profit. "Het is geen gemeengoed in die sectoren om alert, klantgericht en op intelligente wijze te werken. Te meer reden om die organisaties als voorbeeld te stellen en te laten schitteren." aldus juryvoorzitter Leo Kerklaan. In de categorie profit strijden verzekeraar CZ Actief in gezondheid, Nashuatec en Centraal Boekhuis met elkaar om de eerste plaats. "De zes genomineerden zijn stuk voor stuk 'slim' te noemen. Men denkt en werkt niet alleen zoveel mogelijk vanuit de klant, ook combineert en gebruikt men allerlei informatie over klanten, processen en producten op vrijwel dagelijkse basis om beter te presteren." aldus Daan van Beek, jurylid en managing partner van Passionned.

De genomineerden presenteren op donderdag 22 februari a.s. hun intelligente organisatie achter gesloten deuren live voor de jury. De presentaties zullen enkele dagen erna op de site www.biaward.nl beschikbaar komen, alwaar men kan stemmen voor de publieksprijs.

Wie wordt dit jaar de slimste organisatie?
Op het Congres & Expo Business Intelligence van dinsdag 13 maart a.s. strijden de genomineerden om de eerste plaats en een prachtige bronzen uil van kunstenaar Bert Denneman. Het congres en de uitreiking vinden plaats in het Spant! te Bussum. Het congres heeft als thema: 'Prestatieverbetering en organisatie-ontwikkeling met Business Intelligence' en professor dr. René Tissen van de Universiteit Nyenrode zal de dag voorzitten. "Het is essentieel dat organisaties intelligenter en creatiever worden want daarin ligt de toekomst van het succes van ondernemingen" aldus hoogleraar Tissen. Op het congres worden ruim tweehonderd CFO's, CIO's, business managers, BI & CPM managers, ICT managers, beleidsmedewerkers en beslissers verwacht.

Organisaties zoals Ahold, ARCADIS, Centraal Boekhuis, Pon Holdings, UWV, CAK-BZ, MarktSelect, Altera Vastgoed en OBR gaan in op de rol van business intelligence binnen hun organisatie. Leo Kerklaan (auteur en juryvoorzitter BI Award), Andries Bottema (lector BI Hanzehogeschool) en Arnick Boons (hoogleraar Erasmus Universiteit) verzorgen een workshop waarin prestatieverbetering en organisatie-ontwikkeling met BI centraal staat. Tot slot presenteert industry expert Norman Manley zijn visie: "De business intelligence markt is in beweging, sterk in beweging. Jarenlang hebben dezelfde bedrijven en producten het gezicht van BI bepaald maar nu is de tijd rijp voor een heel ander gezicht. Wordt 2007 het jaar van de waarheid?." aldus Manley. Het congres wordt afgesloten met een executive dinner, jazz in een modern jasje en een optreden van een mystery guest. Meer informatie en inschrijven: www.bicongressen.nl/congres.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Daan van Beek (daanvanbeek@passionned.nl of Erwin Roodhart (erwin.roodhart@weare.nl 040-2390540).