Persbericht
2 maart 2007
Salesforce.com presenteert Wealth Management Edition
~ Grootste on-demand implementatie ooit: 25.000 gebruikers bij Merrill Lynch ~
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services presenteert Salesforce Wealth Management Edition. Dit is een nieuwe generatie van desktops voor financieel adviseurs, gebouwd voor het Business Web. Salesforce.com werkt hiervoor samen met marktleiders als Cisco, Dell, Dow Jones en Thomson Financial om zijn klanten optimale informatievoorziening en communicatiemogelijkheden te kunnen bieden.
Gebruikers van de Wealth Management Edition profiteren optimaal van de voordelen die de zogeheten 'circle of success' van salesforce.com biedt: on-demand CRM-applicaties, ondersteuning door ontwikkelaars en community, het Apex-platform en de AppExchange-verzamelplaats - voorzien van tientallen financiële applicaties. Het bedrijf ontketent hiermee een revolutie op het gebied van financiële diensten.
"Salesforce Wealth Management Edition verandert de manier waarop financiële bedrijven zaken doen", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Merrill Lynch is een schoolvoorbeeld van de nieuwe 'circle of success'; on-demand applicaties, platform-innovatie en grote partners uit de markt via AppExchange. Meer dan 1200 bedrijven in de financiële dienstverlening maken nu al gebruik van Salesforce als de on-demand standaard voor het beheren van hun zaken."
Samenwerking met marktleiders
Financiële instellingen adopteren steeds sneller de nieuwe technologieën, geleverd door marktleiders als Cisco, Dell, Dow Jones, salesforce.com en Thomson Financial. Deze technologie is gebaseerd op open standaarden om de implementatie en integratie te versnellen en zorgt voor innovatie, gebruiksvriendelijkheid en stelt uiteindelijk de financiële instellingen in staat om hun klanten optimaal van dienst te zijn. Salesforce.com werkt samen met deze coalitie van marktleiders om een visie te definiëren voor de nieuwe standaard voor desktops voor miljoenen financiële adviseurs.
"Het succes van salesforce.com laat maar weer zien hoe belangrijk een volledig inzicht in klanten is voor financiële professionals", zegt Clare Hart, executive vice president bij Dow Jones & Company en president van de Enterprise Media Group. "Dow Jones weet dat succesvol wealth management staat of valt met regelmatige, betekenisvolle communicatie tussen adviseur en cliënt. We kijken uit naar een intensieve samenwerking met salesforce.com om Dow Jones Wealth Manager te integreren met salesforce.com's Wealth Management Edition en het Apex-platform. Deze integratie verhoogt de gebruikerservaring enorm voor de financieel adviseurs en koppelt de client-loyaliteitsinformatie en -technologie van Dow Jones direct aan hun on-demand zakelijke applicaties."
"Dit nieuwe model vertegenwoordigt een aanzienlijke verschuiving in de technologie voor financiële dienstverlening. Deze verschuiving is te vergelijken met verschuivingen in het verleden, zoals de overgang van mainframe naar client-server. Dit model opent zakelijk gezien een hoop deuren", zegt Matthew Burkley, President van Enterprise Solutions bij Thomson Financial. "Door de handen ineen te slaan met salesforce.com, een leider op het vlak van on-demand business, helpen wij onze klanten aan extra efficiëntie en mogelijkheden om voorop te lopen in de markt."
Salesforce Wealth Management Edition
Salesforce Wealth Management Edition wordt de nieuwe desktop voor financieel adviseurs, effectenhandelaars, private bankers en aanverwanten. De applicaties zijn gebouwd vanuit de prijswinnende Salesforce CRM-toepassing en op het Apex on-demand platform. Wealth Management Edition is een CRM-applicatie, specifiek ontwikkeld voor deze branche, die adviseurs een volledig inzicht geeft in de gegevens van de klant. Deze klantgegevens kunnen op één plek verzameld en beheerd worden. Daarnaast biedt het AppExchange partner-ecosysteem mash-ups voor wealth management en financiële dienstverlening.
Salesforce Wealth Management Edition bevat onder andere:
* Client 360 - De applicatie bevat diepgaande informatie over markt, klanten en de potentiële klanten. Het systeem ziet direct de laatste en de eerstvolgende interactie en biedt in één oogopslag alle relevante informatie over een cliënt.
* Know Your Client - Dit onderdeel helpt de adviseur bij het vastleggen van de verplichte gegevens van klanten. Ook verdeelt het de verantwoordelijkheid voor 'Know your client'-taken over medewerkers en regelt het de workflow en autorisatie binnen dit traject.
* Client Team Calendaring - Dit is een grote productiviteitsverbetering voor cliëntteams. Deze agenda stroomlijnt het proces van afspraken voor het adviesteam met hun cliënt, diens partner, advocaat en/of accountant.
* Client Action Plans - Salesforce Wealth Management Edition bevat de mogelijkheid om templates aan te maken voor het verdelen van taken onder teams. Dit gebeurt op basis van scenario's als het binnenhalen van een nieuwe klant, of de contactmomenten bij een bestaande klant over een heel jaar bekeken. Gebruikers kunnen de template-plannen eenvoudig toespitsen op specifieke klanten
* Household Management - Hiermee verkrijgen de gebruikers in een enkele oogopslag inzicht in het huishouden van de klant met informatie over de leden van het gezin, maar ook de bijbehorende professionals (advocaten, accountants e.d.).
Circle of succes
Salesforce.com geeft de financiële dienstensector de kracht van de 'circle of success': robuuste en gebruiksvriendelijke on-demand CRM-applicaties, IdeaExchange voor community-ondersteuning, ondersteuning van ontwikkelaars via het Apex Developer Network (ADN), het Apex platform voor eenvoudige en snelle aanpassing- en integratiemogelijkheden en tenslotte AppExchange, met een aanbod van tientallen financiële applicaties. Dit nieuwe model vervangt de traditionele financiële systemen die lastig in gebruik zijn, geen kwalitatieve CRM-functionaliteit hebben en moeilijk integreren met externe datasystemen.
Appexchange
Ruim 200.000 'testritten' en meer dan 20.000 installaties van de ruim 520 applicaties in de AppExchange hebben nu al plaatsgevonden bij meer dan 8.000 klanten van salesforce.com. AppExchange, 's werelds eerste verzamelplaats van on-demand applicaties, is te vinden op
Eerste in serie Financial Services Editions
Salesforce Wealth Management Edition is de eerste in een serie van applicaties voor financiële dienstverlening van salesforce.com. Op dit moment staan nog gepland: Salesforce Banking Edition, Salesforce Capital Markets Edition, Salesforce Insurance Edition en Salesforce Mortgage Edition. Deze edities zullen de voordelen van on-demand uitbreiden tot alle uithoeken van de markt voor financiële dienstverlening.
Prijzen en beschikbaarheid
Naast de bovengenoemde functies bevat Salesforce Wealth Management Edition de prijswinnende CRM-onderdelen en functionaliteit van Unlimited Edition, inclusief maatwerk tabbladen, maatwerk objecten en AppExchange-applicaties, Salesforce Sandbox, Apex Mobile en Premium Support and Administration. Volgens de huidige plannen wordt Salesforce Wealth Management Edition beschikbaar in het derde kwartaal van 2007 voor een prijs van ¤540 per gebruiker per maand. Het Apex on-demand platform is op dit moment algemeen beschikbaar. De Apex-programmeertaal is beschikbaar als preview voor ontwikkelaars en wordt zeer waarschijnlijk later dit jaar vrijgegeven als bètaversie voor klanten van salesforce.com.
Voor de redactie
Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Apex, salesforce.com's on-demand platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen voorbij CRM-toepassingen. Zo worden de voordelen van multi-tenancy en The Business Web verspreid over de gehele onderneming. Alle Apex-componenten en applicaties zijn gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com's AppExchange-bestand op
Vanaf 31 januari 2007 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 29.800 klanten en circa 646.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Avis Budget Group, Inc., Dow Jones, Nokia, Polycom en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com
###
Salesforce.com is a registered trademark of, and Apex, AppExchange, The Business Web and Successforce are trademarks of salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners
Voor verdere persinformatie, de uitgebreide Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: renevdn@lewispr.com Website:
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Jane Hynes, Director of Public Relations bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 7789 226 097
E-mail: jhynes@salesforce.com Website:
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
The Netherlands
T: +31 40 235 46 00
F: +31 40 235 46 01
M: +31 6 4247 2587
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com