Gemeente Utrecht


| |
|21 november 2006                                                      |
|                                                                      |
|Hoorzitting Vergunningverlening en Handhaving                         |
|                                                                      |
|De gemeenteraad van Utrecht nodigt u uit voor de hoorzitting          |
|Vergunningverlening en Handhaving op dinsdag 28 november van 14.00 tot|
|17.30 uur. De gemeenteraad wil door deze hoorzitting meer             |
|duidelijkheid krijgen over de vergunningverlening en handhaving bij de|
|gemeente Utrecht.                                                     |
|                                                                      |
|De gemeente is naast vergunningverlener zelf ook regelmatig aanvrager |
|van een vergunning. Bij de handhaving van regels en voorwaarden uit   |
|een vergunning heeft de gemeente soms ook een dubbele pet op. Om meer |
|inzicht in deze zaken te krijgen houdt de gemeenteraad een            |
|hoorzitting. Het gaat dan vooral om vergunningen op het gebied van    |
|ruimtelijke ordening, milieu en het vellen van bomen. De gemeenteraad |
|wil graag op drie punten meer duidelijkheid. Ten eerste wil de raad   |
|graag weten hoe de gemeente omgaat met de "dubbele petten             |
|problematiek". Het tweede punt is de zorgvuldigheid en efficiency van |
|de besluitvorming. Het derde de kwaliteit van de vergunningverlening  |
|en handhaving.                                                        |
|                                                                      |
|De hoorzitting vindt plaats op dinsdagmiddag 28 november van 14.00 tot|
|17.30 uur in de raadzaal van het Stadhuis, Korte Minrebroederstraat 2.|
|Dagvoorzitter is mevrouw drs. A.M.J. Rijckenberg, onder meer lid      |
|VROM-Raad en voormalig wethouder.                                     |
|                                                                      |
|Programma                                                             |
|14:00 uur Statements vanuit verschillende belangenorganisaties:       |
|Ing. J.H.M. Nieuwendijk , Projectmanager NS Vastgoed Ontwikkeling     |
|de heer Kees van Oosten, Bureau Rechtsbescherming                     |
|drs. P.T.C.G. Smit, directeur van Recreatiecentrum De Vechtsebanen BV |
|drs. E. W. Korevaar, vertegenwoordiger Milieugroep Zuilen en          |
|zelfstandig milieuadviseur                                            |
|14.40 uur discussie                                                   |
|15:00 uur Inleiding door Prof. mr. A.Q.C. Tak, Hoogleraar staats- en  |
|bestuursrecht, Universiteit Maastricht.                               |
|15.20 uur discussie                                                   |
|15:30 uur Inleiding door de heer drs. O.F.J. Welling Inspecteur       |
|VROM-inspectie Regio Noord-West.                                      |
|15.50 uur discussie                                                   |
|16:00 uur Inleiding door de heer E.J. van Kuilenburg, Hoofd Afdeling  |
|Bouwbeheer en de heer H. Haarsma, hoofd Bureau Vergunningenverlening  |
|en Handhaving Milieubeheer van de Dienst Stadsontwikkeling, met daarna|
|gelegenheid tot vragen stellen.                                       |
|16:30 uur discussie                                                   |
|                                                                      |
|U kunt deze hoorzitting bijwonen. Deze is ook rechtstreeks te volgen  |
|via de radio, frequentie FM 103.4 of via internet:                    |
|www.utrecht.nl/gemeenteraad/vergadering-online.                       |
|                                                                      |
|Noot voor de media                                                    |
|                                                                      |
|Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de commissiegriffier, |
|Andrea Berghuizen.                                                    |
|                                                                      |
|                                                                      |
|E-mail Griffie.gemeenteraad@utrecht.nl                                |
|Telefoon 030 - 286 13 78                                              |

---- --