Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 38
(21-09-2006) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J.P. van Steenbergen voor het plaatsen van een duivenhok op het
perceel Hilsondusstraat 62 te Strijen (ontvangen 15 september 2006).
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- H.R. van den Berg voor het plaatsen van een damwand/keerwand op het
perceel Fruitgaard 10 te Strijen (ontvangen 13 september 2006)
Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:
- M.M. van Hooven voor het slopen van de woning en de garagebox op het
perceel Nieuwestraat 25 te Strijen (ontvangen 13 september 2006).
- J.I.M Pompe voor het slopen van de woning op het perceel Buitendijk
36 te Strijensas (ontvangen 18 september 2006).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Vrijstelling artikel 15 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:
- J. van der Veer voor het plaatsen van een carport naast de garage op
het perceel Oudendijk 96 te Strijen.
- L.C. den Haan voor het oprichten van twee onder één kap woningen op
de percelen Nieuwestraat 23 en Nieuwestraat 25 te Strijen.
Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het
bestemmingsplan aan:
- G. Portier voor het gedeeltelijk vergroten van het woonhuis op
het perceel Mookhoek 90 te Strijen.
De ontwerpbesluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 25
september 2006 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau
Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Een ieder
kan binnen de termijn van terinzagelegging een zienswijze omtrent het
ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij
voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een
mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak
te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748227).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum
tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de
zienswijze nog nader toe te lichten.
Wet milieubeheer:
De directeur van de Milieudienst Zuid-Holland Zuid maakt ingevolge
afdeling 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht het volgende bekend.
Burgemeester en wethouders van Strijen hebben besloten de
milieuvergunning, d.d.
9 juni 1994, voor een loonbedrijf op het perceel Industriestraat 22 te
Strijen, te wijzigen. Van deze vergunning wordt thans door Loonbedrijf
Fa. A.C. Reedijk gebruik gemaakt.
Aan deze vergunning zijn in het belang van het voorkomen van gevaar,
schade of hinder buiten de inrichting voorschriften
verbonden.
Naar de huidige inzichten zijn deze voorschriften met betrekking tot
de volgende onderwerpen niet toereikend: Momenteel zijn met betrekking
tot een aantal aspecten die wel in de aanvraag voor een
milieuvergunning zijn aangegeven, geen of onvoldoende voorschriften in
de vigerende milieuvergunning opgenomen. Derhalve zullen voorschriften
aan de vergunning moeten worden toegevoegd, die de huidige inzichten
met betrekking tot de bescherming van het milieu weergeven. Hierbij
valt te denken aan voorschriften op het gebied van afval(water),
energie, bodembescherming, de opslag van aardolieproducten in
bovengrondse tanks, brandveiligheid en de bedrijfsvoering in het
algemeen.
Met toepassing van het gestelde in art. 8.23 van de Wet milieubeheer
zullen wij met betrekking tot het bovenstaande voorschriften aan de
vigerende vergunning toevoegen. De vigerende vergunning, d.d. 9 juni
1994, bevat verouderde voorschriften. Om deze reden zullen alle
voorschriften uit de verleende milieuvergunning d.d.
9 juni 1994 worden ingetrokken en worden vervangen door een totaal
nieuw voorschriftenpakket.
Veranderingen in de bedrijfsvoering hebben zich niet voorgedaan.
Burgemeester en wethouders zijn van oordeel dat in het belang van de
bescherming van het milieu aanpassing van de voorschriften van de
milieuvergunning noodzakelijk is. Daartoe is de beschikking opgesteld.
De beschikking en andere ter zake zijnde stukken liggen van 25
september 2006 tot en met 6 november 2006 ter inzage in het
gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:
- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15.30
uur;
- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229).
Van 25 september 2006 tot en met 6 november 2006 kan beroep worden
ingesteld door belanghebbenden die zienswijzen naar voren hebben
gebracht tegen het ontwerp van het besluit, de betrokken adviseurs en
enige andere belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet
in staat is geweest eerder zienswijzen in te brengen. Het
beroepschrift moet in 2-voud worden ingediend. Het beroep dient te
worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van
State, postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage. Indien beroep wordt
ingesteld kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een
voorlopige voorziening. Dit verzoek moet worden gericht aan de
Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
De beschikking wordt niet van kracht voordat op dit verzoek is
beslist.
Wet milieubeheer:
Op 13 september 2005 is een aanvraag ingevolge de Wet milieubeheer
ingediend door Paardenmelkerij "Hoekse Waard" om vergunning voor het
oprichten en in werking hebben van een paardenmelkerij op het perceel
Oudendijk 62 te Strijen.
De verleende vergunning komt overeen met de ontwerp-beschikking, zoals
deze ter inzage heeft gelegen, aangezien er geen mondelinge of
schriftelijke zienswijzen naar voren zijn gebracht.
De aanvraag, het besluit en de overige van belang zijnde stukken
liggen van 25 september 2006 tot en met 6 november 2006 ter inzage in
het gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:
- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15 30
uur;
- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229).
Wij herinneren belanghebbenden, voor zover nodig, aan het bepaalde in
hoofdstuk 20 van de Wet milieubeheer en hoofdstuk 6 van de Algemene
wet bestuursrecht op grond waarvan gedurende de periode waarin de
beschikking ter inzage ligt, beroep kan worden ingesteld bij de
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019,
2500 EA 's-Gravenhage. Het beroepschrift moet in 2-voud worden
ingediend. Indien beroep wordt ingesteld kan een verzoek worden gedaan
tot het treffen van een voorlopige voorziening. Dit verzoek moet
worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak
van de Raad van State. De beschikking wordt niet van kracht voordat op
dit verzoek is beslist.
Dordrecht, 22 september 2006
burgemeester en wethouders van Strijen
namens dezen, de directeur Milieudienst Zuid-Holland Zuid.
Besluiten belastingen:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij tijdens
hun vergadering van 5 september 2006, ter vervanging van de momenteel
geldende besluiten, de volgende besluiten hebben vastgesteld:
o aanwijzingsbesluit heffingsambtenaar
o aanwijzingsbesluit invorderingsambtenaar
o aanwijzingsbesluit medewerkers belastingen
o aanstellingsbesluit onbezoldigd gemeenteambtenaar en
aanwijzingsbesluit belastingdeurwaarder/betekenaar
o mandaatbesluit aanwijzingsbesluit inlichtingenverplichtingen
Deze besluiten treden in werking op 23 september 2006 en liggen vanaf
heden voor een ieder ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning
in het gemeentehuis.
Mandaatbesluit Heffingsambtenaar:
Door burgemeester en wethouders is het hoofd van de sector Middelen
van de gemeente Strijen aangewezen als zijnde bevoegd om de
gemeentelijke belastingen (leges, toeristenbelasting, begraafrechten
en standplaatsrechten) te heffen en in te vorderen. De
heffingsambtenaar heeft op zijn beurt weer een deel van deze
bevoegdheden gemandateerd (overgedragen) aan andere medewerkers binnen
de gemeentelijke organisatie. Dit is neergelegd in het "mandaatbesluit
Heffingsambtenaar betreffende heffing en invordering belastingen".
Dit mandaatbesluit treedt in werking op 23 september 2006 en ligt
vanaf heden voor een ieder ter inzage bij het bureau
Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Inspraak artikel 19, lid 1 WRO:
Op 14 juli 2006 is een aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen
van de heer J.I.C. Biesheuvel voor het oprichten van een loods (650
m²) op het perceel De Lane 7 in Strijen. Op dit perceel wil de heer
Biesheuvel een bedrijf vestigen in verkoop- en reparatie voor boten en
buitenboordmotoren en het aanbieden van stalling voor boten.
Om het bovengenoemde gebruik en het bouwplan mogelijk te maken
overwegen burgemeester en wethouders een vrijstellingsprocedure op
grond van artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
(WRO) te starten. Voordat deze procedure gestart kan worden moet op
grond van de Inspraakverordening van de gemeente Strijen inspraak
worden verleend. De inspraak wordt verleend aan ingezetenen en
belanghebbenden.
De desbetreffende stukken liggen met ingang van 25 september 2006
gedurende 2 weken (tot 9 oktober 2006) ter inzage bij het bureau
Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het
gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot
12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. Ingezetenen en belanghebbenden
kunnen binnen de termijn van ter inzage legging een zienswijze over
het bovenstaande indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij
voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een
mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak
te worden gemaakt met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer
078-6748228.
Na afloop van de inspraaktermijn zullen de ingekomen zienswijzen
worden betrokken bij de besluitvorming van het college over het al dan
niet starten van de vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19,
lid 1 WRO. Indien het college besluit hieraan medewerking te verlenen
wordt de procedures gestart door middel van een publicatie.
Herziening streekplan:
Ontwerp herziening streekplan Zuid-Holland Zuid 2000, Hoeksche Waard
Op 29 augustus 2006 hebben Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland het
ontwerp van de herziening van het streekplan Zuid-Holland Zuid,
Hoeksche Waard vastgesteld. De aanleiding voor deze herziening is
gelegen in het Afsprakenkader Ontwikkelingsperspectief Hoeksche Waard
en de veranderingen daarin als gevolg van de planologische
kernbeslissing Nota Ruimte.
Terinzagelegging
U kunt de streekplanherziening tot en met 30 oktober 2006 inzien op
werkdagen tijdens kantooruren ter secretarie van de in het
streekplangebied Zuid-Holland Zuid, Hoeksche Waard gelegen gemeenten
Cromstrijen, Binnenmaas, 's-Gravendeel, Korendijk, Oud-Beijerland en
Strijen en bij het Klantencentrum Informatiediensten (bibliotheek) van
het Provinciehuis, Zuid-Hollandplein 1 te Den Haag, telefoonnummer
070-4417790. De herziening kan ook worden ingezien op de provinciale
internetsite:www.zuid-holland.nl.
Tegelijkertijd met de ter inzage legging van de
ontwerpstreekplanherziening zal door het bevoegd gezag de bij de
herziening behorende Milieu Effectrapportage bedrijventerrein Hoeksche
Waard ter inzage worden gelegd bij bovengenoemde gemeenten en de
provincie. Deze terinzagelegging wordt door middel van een aparte
publicatie in diverse dag- en weekbladen bekendgemaakt.
Indienen van zienswijzen
Volgens artikel 4a, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening kan
een ieder gedurende de bovengenoemde termijn schriftelijk zijn/haar
zienswijze tegen het ontwerp van de herziening indienen bij het
college van gedeputeerde staten van Zuid-Holland (kamer A 088),
postbus 90602, 2509 LP Den Haag.
Degenen die hun zienswijze mondeling willen kenbaar maken, worden
daartoe op woensdag 11 oktober 2006 van 11.00 tot 12.00 uur de
gelegenheid geboden, in een vergaderzaal in het Provinciehuis te Den
Haag. Als u van deze gelegenheid gebruik wilt maken, moet u zich
uiterlijk maandag 9 oktober 2006 telefonisch aanmelden (telefoonnummer
070-4417294).
Vaststelling en beroep
Na het beantwoorden van de ingediende zienswijzen en het verwerken van
de uitkomsten daarvan in het ontwerp, zal de herziening door
Provinciale Staten worden vastgesteld. Aangezien deze herziening
vaststelling en/of wijzigingen van een concrete beleidsbeslissing
bevat, kunnen diegenen die een zienswijze op het ontwerp hebben
ingediend beroep aantekenen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de
Raad van State.
Inlichtingen
Voor nadere informatie over de herziening kunt u zich wenden tot
mevrouw C.S. Wieles (telefoonnummer 070-4417290), de heer A. Teunissen
(telefoonnummer 070-4417464) en/of tot mevrouw I. Jungmann
(telefoonnummer 070-4417294), of via het e-mailadres:
streekplanzuid@pzh.nl.
Onherroepelijk bestemmingsplan Landelijk Gebied:
Burgemeester en wethouders maken ter voldoening aan het bepaalde in
artikel 31 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat het
bestemmingsplan "Landelijk Gebied, 7e herziening" van de gemeente
Strijen, goedgekeurd door Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland op 14
juli 2006, op 11 september 2006 onherroepelijk is geworden. Het
bestemmingsplan "Landelijk Gebied, 7e herziening" heeft betrekking op
het perceel Land van Esseweg 2. Het bestemmingsplan maakt het mogelijk
om de op dit perceel aanwezige kassen en het ketelhuis te vervangen
door 2 woningen (ruimte voor ruimte regeling).
Het onherroepelijk geworden bestemmingsplan "Landelijk Gebied, 7e
herziening" ligt vanaf heden ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis van Strijen.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- R.D. Vledder voor het plaatsen van een dakkapel op het perceel
Binnensingel 82 te Strijen (verzonden 21 september 2006).
Reguliere bouwvergunning eerste fase verleend aan:
- J.A. Vos voor het oprichten van een woning met verkoopruimte op het
perceel Boompjesstraat 15/17 te Strijen (verzonden 21 september 2006).
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De
behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14
weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al
wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op
het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten
treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in
Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus
7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden
gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn
van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige
voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen
over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met
het bureau Bestuursondersteuning.