Voor de deur zelf de auto bijvullen met aardgas
Dima communicatie management
---------PERSBERICHT---------
Voor de deur zelf de auto bijvullen met aardgas
Nu, aardgas tanken wanneer u wilt, voor een schoner milieu en bovendien goedkoper dan
benzine!
Teesing bv, heeft de distributierechten verkregen van Fuelmaker voor de Benelux. In
september 2006 is 'De Fuelmaker' geïntroduceerd op de Nederlandse markt. 'De
Fuelmaker' is bestemd voor de autobezitter die kiest voor milieu- en kostenbewust rijden
op aardgas.
Een grotere (na)druk op natuur en milieu heeft in de auto-industrie geleid tot het in hoog
tempo ontwikkelen van nieuwe technologieën die moeten bijdragen aan een schoner
milieu en zuiniger rijden. De verwachting is dat waterstof vanaf 2020 als brandstof voor
de consument beschikbaar komt. Echter is er nu al een schone brandstof: aardgas. Aardgas
is minder milieubelastend dan de huidige brandstoffen, doordat het overgrote deel van de
uitstoot bestaat uit water. Ook komen er bij de verbranding van aardgas geen roetdeeltjes
vrij. Olieprodukten komen bij uitstoot op het wegdek en in de omgeving terecht; aardgas
daarentegen vervliegt bij uitstoot. Op aardgas rijden is veilig, milieuvriendelijk en
economisch interessant; bovendien is aardgas een factor drie goedkoper dan benzine.
In Nederland komt de lobby voor rijden op aardgas moeilijk op gang, hoewel het Ministerie
van VROM inmiddels enkele auto's op aardgas heeft rijden. Daarnaast is tijdens
Prinsjesdag bekend geworden dat de accijns voor 2007 op aardgas als brandstof vele malen
lager zal worden dan de accijns op andere brandstoffen, zoals diesel en benzine. De
regering hoopt hiermee te bewerkstelligen dat deze zeer schone brandstof de komende jaren
een stuk populairder gaat worden. Daarnaast was aardgas tot nu toe nog slecht
verkrijgbaar. Bij slechts 4 tankstations verspreid over Nederland kon nog maar aardgas
worden getankt. Een magere score in vergelijking met ons buurland Duitsland waar je bij
bijna 700 tankstations aardgas kunt tanken.
Op aardgas rijden is voor autobezitters in Nederland binnen handbereik gekomen door 'het
rijden op aardgas met Teesing'. Teesing heeft voor de Benelux de distributierechten
gekregen van 'De Fuelmaker', een zelf-tank-systeem dat in Canada en Amerika al
ruimschoots 10 jaar een bewezen technologie is. Het is dan ook tijd om 'De Fuelmaker' in
een samenwerking met Technisch Ingenieursbureau Meurs bv te introduceren op de
Nederlandse markt. Vanaf dit moment kan de tank van een auto heel eenvoudig 's nachts
voor het huis of overdag bij het bedrijf worden gevuld met aardgas. Terwijl de
autobezitter slaapt of werkt doet 'De Fuelmaker' zijn werk. Het enige dat hiervoor nodig
is, is een aansluiting op gas en elektriciteit. 's Morgens of 's avonds rijd je weg met
een gevulde tank en kan er weer een afstand van 200 tot 300 km worden overbrugd. En dat
voor slechts 10,00 euro!
Het vullen van de tank met behulp van 'De Fuelmaker' neemt ca. 6 uur in beslag, ervan
uitgaande dat de tank helemaal leeg is gereden. Voor ondernemingen met meer
aardgasauto's, zijn er systemen met een hogere capaciteiten/ of vulsnelheden beschikbaar.
Op dit moment produceren alle grote automerken al auto's die naast benzine ook op aardgas
kunnen rijden. Bovendien is achteraf inbouwen ook mogelijk. Eén en ander zoals ook
bekend van het rijden op LPG. Aardgas is veilig, omdat het gasvormig is en zich niet kan
ophopen. Daarnaast is de technologie voor het rijden op aardgas beproefd en
uitontwikkeld.
Voor 6.300,00 euro tot 8.000,00 euro kan men de beschikking hebben over een eigen
'Fuelmaker'. Een investering die gezien de lage aardgasprijs en de minimale verhoging van
de wegenbelasting, bij een kilometrage van 40.000 per jaar binnen iets meer dan 2,5 jaar
kan worden terugverdiend. Na deze 2,5 jaar kan 3.200,00 euro per jaar worden bespaard.
Bij versies met een hogere capaciteit, geschikt voor vlooteigenaren met meerdere
bedrijfsauto's, zoals taxibedrijven en koeriersdiensten, wordt deze winst alleen maar
groter.
Op de website www.fuelmaker.nl kunt u meer informatie vinden over 'De Fuelmaker'.
---------EINDE PERSBERICHT---------