TietoEnator creëert IP Contact Center voor O2 in Duitsland
TietoEnator Corporation Press Release 21 September 2006 1.00 PM CET
TietoEnator Corporation Press Release 21 September 2006 1.00 PM CET 1(1)
TietoEnator creëert IP Contact Center voor O2 in Duitsland De Duitse telecom operator O2 heeft TietoEnator geselecteerd voor de upgrade van het huidige klantenservice platform, door de migratie naar Voice over IP (VoIP). O2 besloot tot de implementatie van een IP contact center suite, geïntegreerd met de business applicaties, om de 'customer service excellence' nog verder te verbeteren. Dit wordt mede gerealiseerd door de verdere integratie van alle interactiekanalen. Daarnaast zal deze implementatie bijdragen aan het verlagen van de TCO (total cost of ownership) en het verkorten van de time-to-market voor nieuwe producten en services.
Als hoofdaannemer en system integrator gaat TietoEnator de nieuwe innovatieve klantenservice IT-oplossing ontwikkelen, op basis van netwerkapplicaties en contact center applicaties van Cisco en Genesys.
Klanten gebruiken hun O2 diensten op elk tijdstip van de dag en ze verwachten van de klantenservice dat deze beschikbaar is op een manier die aansluit bij hun werkschema's en activiteiten. Dit houdt ook in dat O2 klanten contact kunnen leggen via allerlei kanalen en te allen tijde dezelfde informatie krijgen, via elk kanaal. Alle klantcontactkanalen, zoals telefoon (mobiel en vast), self-service, e-mail, fax, SMS, MMS, het Internet en correspondentie per post, zullen door de IP contact center oplossing worden ondersteund.
Carsten Wreth, Vice-President of Customer Services van O2 zegt: "Met het IP-gebaseerde contact center zal O2 flexibeler en kosteneffectiever te werk kunnen gaan bij het leveren van de best mogelijke customer experience en het omzetten van elk klantcontact in een business kans. We hebben ervoor gekozen om dit samen met TietoEnator te ontwikkelen, omdat we hen kennen als een betrouwbare partner en veel vertrouwen hebben in hun kwaliteit."
Michael Graben, Vice-President, TietoEnator Digital Innovations zegt: "We zijn er zeer trots op dat we O2 helpen in dit uitdagende en strategische klantenservice project, gebaseerd op de meest geavanceerde technologie die vandaag de dag beschikbaar is. Het is zaak om de wereld van het traditionele telecommunicatienetwerk naar de wereld van IP om te zetten. Daarnaast heeft O2 een oplossing nodig die interactie mogelijk maakt tussen klanten en de hele organisatie, niet alleen het contact center. Vervolgens moeten we natuurlijk ook de business logica en de onderliggende business processen hiermee in lijn brengen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Michael Graben, Vice President, TietoEnator Digital Innovations, +49 89 12148-0
Bjorn de Hoon, TietoEnator Digital Innovations, tel. 033 453 62 00,
Cecile Spijk, Goldlevel Marketing and Communications, tel. 0654 627497,
TIETOENATOR CORPORATION
DISTRIBUTION
Principal media
O2 (Germany) GmbH & Co. OHG, a subsidiary of the O2 Group, offers its post-pay and pre-pay subscribers almost blanket GSM service in Germany with its own mobile communications network and via a roaming agreement with T-Mobile. In addition to this, the company provides innovative mobile data services on the basis of GPRS and UMTS technology. The O2 Group has more than 37 million subscribers in the UK, Ireland, the Czech Republic and Germany.
TietoEnator is een van de leidende architecten van de constante ontwikkeling van de informatiemaatschappij en de grootste aanbieder van IT-services in Noord-Europa. TietoEnator is gespecialiseerd in consulting, ontwikkeling en beheer van bedrijfsprocessen in de digitale economie. De services van de Groep zijn gebaseerd op een combinatie van diepgaande industriespecifieke expertise en de nieuwste informatietechnologie. TietoEnator heeft meer dan 15.000 experten in dienst in meer dan 25 landen.