DSM


2e9462.jpg

Published: 08:15 30.11.2005 GMT+1 /Source: DSM /AEX: DSM /ISIN: NL0000009819

Voorgenomen benoeming nieuw lid Raad van Bestuur DSM


De Raad van Commissarissen van DSM zal aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 29 maart 2006 voorstellen om per diezelfde datum tot lid van de Raad van Bestuur te benoemen

de heer N. (Nico) Gerardu

Nico Gerardu is momenteel directeur van de businessgroep DSM Anti-Infectives.

Hij wordt in deze functie de opvolger van

de heer C.G. (Chris) Goppelsroeder

die na zorgvuldige afweging heeft besloten zijn functie per 29 maart 2006 ter beschikking te stellen, om persoonlijke redenen.

DSM betreurt het vertrek van de heer Goppelsroeder in hoge mate. Als lid van de Raad van Bestuur is hij verantwoordelijk geweest voor een aantal activiteiten in verscheidene clusters van DSM. Chris Goppelsroeder heeft een belangrijke rol gespeeld bij het bepalen van de nieuwe strategische richting van DSM zoals vastgelegd in het programma Vision 2010 - Building on Strengths. Voor zijn benoeming tot de Raad van Bestuur van DSM speelde hij een belangrijke rol bij de integratie en transformatie van DSM Nutritional Products.

Nico Gerardu (54) is sinds 1975 werkzaam bij DSM. Hij kwam in dienst bij de afdeling Engineering en heeft uiteenlopende managementfuncties bekleed in verschillende businessgroepen: Industrial Chemicals, Kunststoffen, Kunststofproducten, Fine Chemicals en als laatste DSM Anti-Infectives, waarvan hij sinds 2000 businessgroepdirecteur is. De heer Gerardu studeerde fysische technologie aan de Technische Universiteit van Eindhoven en behaalde een MBA-graad aan de universiteit van Diepenbeek (België).

Nico Gerardu zal zich vanaf 1 januari 2006 op zijn nieuwe functie voorbereiden.


DSM
DSM is wereldwijd actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. De onderneming creëert innovatieve producten en diensten die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM-producten worden gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen, zoals voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, cosmetica, geneesmiddelen, auto's en andere transportmiddelen, coatings, producten voor de bouw en elektrotechnische en elektronica-producten. DSM's strategie voor de periode tot en met 2010, met als motto Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei, innovatie en uitbreiding in opkomende economieën. DSM heeft een jaaromzet van ongeveer EUR 8 miljard en biedt werk aan zo'n 23.000 mensen wereldwijd. DSM behoort met veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De onderneming heeft vestigingen op alle continenten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com