Siemens

Persbericht

Den Haag, woensdag 30 november 2005

Siemens voorziet Ziekenhuis Bronovo van toekomstgerichte communicatieoplossing

Het Haagse Ziekenhuis Bronovo gaat met omringende zorginstellingen nog intensiever samenwerken. Om de communicatie tussen deze verschillende organisaties en het Bronovo te optimaliseren wordt er gebruik gemaakt van een Siemens HiPath 4000 oplossing. Door al het inkomende en uitgaande telefonieverkeer te centraliseren en over bestaande dataverbindingen te laten verlopen, kan er naast kostenbesparing een hogere beschikbaarheid worden gerealiseerd. Ook op het gebied van beheer en het afhandelen van inkomende telefoongesprekken kan er meer efficiency worden bereikt.

Door het centrale beheer vanuit het Ziekenhuis Bronovo wordt de beschikbaarheid van het netwerk verhoogd en het onderhoud vereenvoudigd. Ook alle belkosten worden nu vanuit één centraal punt geregistreerd. Met de nieuwe IP-communicatieoplossing heeft het Bronovo een state of the art IP-voorziening waarmee het ziekenhuis voorbereid is op uitbreiding van toekomstige diensten. Zo is het nu bijvoorbeeld mogelijk om huisartsen en medewerkers over DSL- en UMTS verbindingen naadloos te integreren in het IP-telefonienetwerk van het ziekenhuis. Door de combinatie van spraak en data kan het Bronovo ziekenhuis haar bedrijfsprocessen efficiënter inrichten, daar hebben zowel patiënten als artsen baat bij in de dagelijkse praktijk.