Persbericht
Den Haag, woensdag 30 november 2005
Siemens voorziet Ziekenhuis Bronovo van toekomstgerichte
communicatieoplossing
Het Haagse Ziekenhuis Bronovo gaat met omringende zorginstellingen nog
intensiever samenwerken. Om de communicatie tussen deze verschillende
organisaties en het Bronovo te optimaliseren wordt er gebruik gemaakt
van een Siemens HiPath 4000 oplossing. Door al het inkomende en
uitgaande telefonieverkeer te centraliseren en over bestaande
dataverbindingen te laten verlopen, kan er naast kostenbesparing een
hogere beschikbaarheid worden gerealiseerd. Ook op het gebied van
beheer en het afhandelen van inkomende telefoongesprekken kan er meer
efficiency worden bereikt.
Door het centrale beheer vanuit het Ziekenhuis Bronovo wordt de
beschikbaarheid van het netwerk verhoogd en het onderhoud
vereenvoudigd. Ook alle belkosten worden nu vanuit één centraal punt
geregistreerd. Met de nieuwe IP-communicatieoplossing heeft het
Bronovo een state of the art IP-voorziening waarmee het ziekenhuis
voorbereid is op uitbreiding van toekomstige diensten. Zo is het nu
bijvoorbeeld mogelijk om huisartsen en medewerkers over DSL- en UMTS
verbindingen naadloos te integreren in het IP-telefonienetwerk van het
ziekenhuis. Door de combinatie van spraak en data kan het Bronovo
ziekenhuis haar bedrijfsprocessen efficiënter inrichten, daar hebben
zowel patiënten als artsen baat bij in de dagelijkse praktijk.
Siemens