InBev

InBev kondigt intentie aan tot herstructurering Belgische organisatie

InBev Belgium, een filiaal van InBev (Euronext: INB), kondigt vandaag de conclusies van haar studie naar de doeltreffendheid van activiteiten en processen aan, uitmondend in de intentie tot het herstructureren van haar organisatie.

Doel van de studie was om mogelijkheden te identificeren ter optimalisering van de activiteiten. Uit de studie is gebleken dat drie types activiteiten vatbaar zouden zijn voor reorganisatie: productie en logistiek, marketing/verkoop/distributie en ondersteunende diensten. De beoogde veranderingen zouden moeten resulteren in een verscherpte focus op de kernactiviteiten en in kostenbesparingen. Dit zou zich vertalen in toegevoegde waarde, snellere besluitvorming en verbeterde efficiëntie, dienstverlening en kwaliteit.

De aangekondigde intentie zou gevolgen hebben voor de tewerkstelling bij InBev België. De betrokken ondernemingsraden werden vandaag ingelicht over de beoogde veranderingen en de mogelijke impact op de tewerkstelling. In totaal zouden maximaal 232 werknemers betrokken zijn in een ontslagprocedure op een totaal van 2898 werknemers. InBev Belgium verwacht echter minstens 67 ontslagen te kunnen vermijden door werknemers over te plaatsen naar functies binnen de nieuwe organisatiestructuur.

Op basis van haar intenties start InBev Belgium vandaag de informatie- en consultatieprocedure met de ondernemingsraden. Na dit overleg zal een definitieve beslissing worden genomen en tegelijk de uiteindelijke organisatorische en financiële impact bekend worden gemaakt.

Over InBev
InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd - Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2004 realiseerde InBev opbrengsten van E8,57 miljard (inclusief 4 maanden AmBev). Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.

Contactgegevens

InBev Corporate
Marianne Amssoms Patrick Verelst
Corporate Media Relations Director Vice President Investor Relations Tel +32-16-27-67-11 Tel +32-16-27-65-41
marianne.amssoms@inbev.com patrick.verelst@inbev.com

InBev Belgium
Lian Verhoeven
External Communications
Tel +32-16-27-54-56
Lian.verhoeven@inbev.com


-----------------------
Brussel, 1 november 2005 - 1/1

---- --