Ingezonden persbericht


Avaya ontvangt ComputerPartner Channel Marketing Award 2004

'Mobility Gain' stimuleert inzet VoIP en IP-telefonie voor aanpak mobiliteitsproblematiek

TER PUBLICATIE: 29 november 2004

Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, heeft tijdens de uitreiking van de jaarlijkse ComputerPartner Awards de Channel Marketing Award 2004 ontvangen. De award werd toegekend aan de campagne 'Mobility Gain', die bedrijven met meer dan 100 medewerkers een praktische invulling geeft voor het verlagen van de kosten door mobiliteitsproblemen. Deze campagne richt zich primair op de financiële en efficiencyvoordelen van virtueel werken binnen organisaties. Medewerkers hebben op basis van IP-technologie toegang tot het bedrijfsnetwerk. Op die manier neemt de productiviteit toe en dalen vervoers- en communicatiekosten.

Met de campagne wil Avaya via zijn Business Partners een oplossing bieden voor de mobiliteitsproblematiek in Nederland. Uit vooronderzoek bleek dat een groot deel van de GSM-kosten door medewerkers in de file of tijdens thuiswerken gemaakt wordt. Om deze kosten eenvoudig inzichtelijk te maken, ontwikkelde Avaya een calculator. Op basis van gekwalificeerde leads worden Avaya Business Partners in contact gebracht met prospects. Samen met de potentiële klant maken ze een calculatie van de communicatiekosten. Vervolgens worden de potentiële besparingen door de inzet van IP-technologie in kaart gebracht. De deelnemende Business Partners zijn uitgebreid getraind om de calculaties te maken en een klantspecifieke businesscase op te zetten.

Tonko Wedda, Channel Director bij Avaya Nederland: "Het toekennen van deze award komt op een goed moment. Avaya timmert met IP-telefonie heel hard aan de weg. Niet alleen door het sterk stijgende aantal projecten dat onze Business Partners verkopen, maar ook op het gebied van marketing en communicatie. Niet voor niets blijkt uit talrijke, recente onderzoeken dat Avaya de partij is waarmee andere fabrikanten rekening moeten houden en waarvan de eindklanten hooggespannen verwachtingen hebben."

In deze campagne werkt Avaya nauw samen met Value-Added distributeur Westcon voor de algemene begeleiding, Ordina Consulting voor de ontwikkeling van de calculator en Sales Discovery voor de salessupport en lead-kwalificatie. Tot slot biedt Magnus Opus IT Professionals aan Business Partners zo nodig specifieke ondersteuning voor HR-gerelateerde zaken en verzorgt Tiscali de DSL-diensten.

"De toekenning van deze award onderstreept het feit dat de campagne de juiste vertaalslag maakt van het mobiliteitsvraagstuk naar een complete oplossing. Daarbij wordt maximaal gebruikgemaakt van de business- en technologische kennis van Business Partners. De invulling gaat voorbij aan de technologie door de eisen en wensen van de eindgebruiker centraal te stellen", zegt Stefan van Hoof, Managing Director van Westcon Benelux.

Avaya is inmiddels ook de campagne 'Branch Office Connect' gestart. Deze campagne is ook gericht op het verlagen van de communicatiekosten van bedrijven met verschillende vestigingen. Hierbij wordt ook gebruikgemaakt van een ROI-calculator.

# # #

Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van alle mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.