Time : 11:17:53 AM
Date : Thursday, November 18, 2004
Sender Name: Nationale Stichting van Kindercardiologie
www.hartenhuis.be organiseert een grote verkoop per opbod
De Nationale Stichting voor onderzoek op gebied van Kindercardiologie
organiseert
www.hartenhuis.be
EEN GROTE VERKOOP PER OPBOD
Gehandtekende trofeeën van sport- en showbusiness persoonlijkheden.
Op Zondag 28 november 2004 om 14.00 uur.
UCL
Auditorium " Central P. Lacroix"
E.Mounierlaan 51
1200 Brussel.
De Stichting heeft als enige doelstelling het steunen van het
onderzoek op gebied van kindercardiologie.
Eén kind op honderd wordt geboren met een hartafwijking. De manier
waarop die wordt behandeld, heeft een rechtstreekse invloed op het
leven van het kind en op de kwaliteit van zijn sociale en
professionele ontwikkeling : daarom is het onderzoek absoluut van
cruciaal belang.
Een opmerkelijk initiatief is het oprichten in 2002 van: : het
Hartenhuis. Alle universitaire centra behandelen tegenwoordig op
uniforme wijze de parameters van de patiëntjes en voeren deze op in
een centraal data-bestand. Ook zal de behandeling van 75.000 dossiers
van hartpatiëntjes over de laatste veertig jaar toelaten statistieken
op te stellen (medische resultaten, sociale en economische situatie,
levenskwaliteit). De resultaten zullen in eerste instantie dienen om
de Begische en buitenlandse geneeskundigen te helpen, maar ook om de
ouders te sterken voor wat betreft de toekomst van hun kinderen die
werden geboren met een hartafwijking.
Om dit project te verwezelijken heeft de Stichting een budget nodig
van 1.100.000 ¤.
Utopia Group met 4 Utopolis bioscopen in Vlaanderen heeft er zich toe
verbonden om tijdens de lancering van hun Corporate Benleux Identity
op 13 maart jl. ¤ 1,00 per verkocht ticket te schenken aan het
Hartenhuis.
Utopolis zal die namiddag een cheque overhandigen van ¤ 5.395,00
(www.utopolis.be)
De lijst met de te veilen artikels vindt u terug bij het persbericht
op www.pressreleases.be